297 352 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Det tror jag är självsuggestion. Jag har inte sett någon som har försvarat Teslas usla system för att blända av automatiskt.skoge skrev:
Vad spelar det f.ö. för roll för dig om folk i tråden tycker att Tesla är ofelbara?
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Vi måste skilja på miljö och klimat. Dessa två begrepp överlappar till viss del, men i huvudsak är det skilda begrepp.skoge skrev:
Musk gör en hel del gott för klimatet genom att vara i framkant för transitionen till elbilar. Tesla tillverkar också stora energilagringssystem (batterier) som gör att vindkraft kan bli mer pålitlig.
SpaceX är Musks medel för att nå målet att göra backup på mänskligheten. Hans mål är att etablera en koloni på Mars som kommer att finnas kvar när vi som är kvar på jorden förstör den genom miljöförstöring eller kärnvapenkrig.
Jag har andra erfarenheter av M&S-däck på en pickup. Körning i vinterväglag var spännande, kan vi säga för att uttrycka det milt.skoge skrev:
Tur att bilen hade fyrhjulsdrift med lågväxel.
Jag tycker att det är trevligt att missförstånd (där förmodligen både avsändaren och mottagare agerat i affekt) kan redas ut så pass civiliserat som detta missförstånd, utan att behöva blanda in moderatorer.Mikael_L skrev:
Båda kontrahenterna gillade ju ditt inlägg så jag utgår från att de har skakat virtuell tass och kan gå vidare till nästa batalj.
Överhettade människor tänker inte så värst klart. Ju svalare det är i kupén desto coolare är föraren.Maskintok skrev:
Det du räknade upp är faktorer som minskar skadeverkningar. Det jag räknade upp är faktorer som minskar risken för att skador ska uppstå.Nissens skrev:
Men givetvis är din lista mycket viktig också.
Automatlåda har inte den minsta påverkan på trafiksäkerheten. Har kört manuell i långa år, kör automat nu. Bekvämare, mrn det påverkar absolut inte säkerheten när jag kör.Maskintok skrev: