LoweW
Tog paus från kåpan och fixade en plattform med hållare till sinkfräsjiggen. Satte också dit nylonbrickor för att minska slitage när man spänner fast material.

Nu blir det att skissa på en ersättare till ”the stop pins” som ser till att materialen är i korrekt djup i sidled. Tänker att man istället för att ha två stycken borde kunna 3D-printa en som ser till att det är rätt både i det vertikala och horisontella läget. Det skulle göra allt bra mycket mer användarvänligt!
 
  • En plattform med sinkfräsjigg monterad på ett arbetsbord med nylonbrickor för att minska slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plattform med hållare och sinkfräsjigg, nylonbrickor för minskat slitage och sinkbitar på träbit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd sinkfräsjigg monterad på en handgjord träplattform med nylonbrickor och hållare för arbetsstycken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en röd verktygskåpa med en nyinstallerad nylonbricka under en skruv för att minska slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
M
LoweW LoweW skrev:
Tog paus från kåpan och fixade en plattform med hållare till sinkfräsjiggen. Satte också dit nylonbrickor för att minska slitage när man spänner fast material.

Nu blir det att skissa på en ersättare till ”the stop pins” som ser till att materialen är i korrekt djup i sidled. Tänker att man istället för att ha två stycken borde kunna 3D-printa en som ser till att det är rätt både i det vertikala och horisontella läget. Det skulle göra allt bra mycket mer användarvänligt!
Jag köpte också en sådan där grunka, kan vi inte bryta ut erfarenheter och modifieringar till en egen tråd - här inne lär det försvinna i bruset.

Jag har inte testat min ännu då jag saknar 1/4" hylsa till min GKF600 men den är beställd och lär komma om en vecka.
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
LoweW
M mnils skrev:
Jag köpte också en sådan där grunka, kan vi inte bryta ut erfarenheter och modifieringar till en egen tråd - här inne lär det försvinna i bruset.

Jag har inte testat min ännu då jag saknar 1/4" hylsa till min GKF600 men den är beställd och lär komma om en vecka.
Riktigt bra idé! Jag startar en alldeles strax :geek:

Edit: Done!
 
Redigerat:
  • Gilla
mnils och 5 till
  • Laddar…
Modifierat och skrivit ut 4 benchdogs.
3D-skrivare som skriver ut fyra svarta benchdogs på en uppvärmd skrivbädd med kontrollpanelens display i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skrev ut ytterligare en MFT-mall, med vad som ser ut att vara måttavvikelser, trots korrekt ritning..:rolleyes:
Utskriven svart MFT-mall med fyra hål liggandes på ett träbord nära ett tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Gjort färdigt eldgallret.
Handgjort eldgaller av armeringsjärn på ett marmorbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men först cyklades årets julgran hem. Bilen är för liten.
Lastcykel i orangefärg med inslagen julgran i snöigt stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Frasse99 och 11 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Gjort färdigt eldgallret.
[bild]
Men först cyklades årets julgran hem. Bilen är för liten.
[bild]
Borde du inte haft en varningsflagga på toppen? Den sticker ju ut minst en meter.
 
  • Haha
Smalllionheart och 1 till
  • Laddar…
Jag väntar spänt på bilder på ivägcykling med kylskåpet. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Smalllionheart och 1 till
  • Laddar…
Tvättmaskin gick fint att köra. Men ett kyl/frysskåp är nog lite väl otympligt :crysmile:
Julstjärna med belysning i skulle varit nått att haft som varning.
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
B
Påbörjade badrumsrenoveringen med kofoten. Alltid kul att se orginalmattorna. Måste ta mig en funderare på hur jag ska gå vidare med vattenkopplingarna i hörnet.
Badrum under renovering med halvt nedrivna väggar och golv, gamla vattenkopplingar synliga i hörnet, rivningsavfall på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
B Bongtor skrev:
Påbörjade badrumsrenoveringen med kofoten. Alltid kul att se orginalmattorna. Måste ta mig en funderare på hur jag ska gå vidare med vattenkopplingarna i hörnet.
[bild]
När jag rev vårt badrum skar jag ner skivorna i lagomt stora bitar, sågade alltså i fogarna och sen var det bara bära ut hela bitar:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B
Ja jag tror jag får ut hela skivor men vattenledningarna uppe är monterade efter badrummet.. får nog sikta på att knacka lös just den kakelplattan för att kunna riva ut resten.
 
Under veckan har jag tillverkat en 2 meter lång tavellist som idag skruvades upp hemma hos min särbo, så att hon och hennes barn kan ha sina alster på den i stället för på skoskåpen där de ofta gled omkull.
 
  • Nyinstallerad vit tavellist med barnens färgglada konstverk ovanför ett vitt skoskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
snuttekudden och 13 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag väntar spänt på bilder på ivägcykling med kylskåpet. ;)
Jag köpte ett helt kök medelst miltärcykel och försvarets bårvagn för 12-13-år sedan. I platta Malmö som tur var. Därefter har jag blivit bekväm, med bil och bosatt mig mer kuperat och ruralt. Bilder saknas dessvärre.
 
Brunnen fick en kompis!
 
  • Renoveringsprojekt i källare med gammal och ny avloppsbrunn, verktyg och markerade golvlinjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Omvandlat en bit gammal bänkskiva till några grytunderlägg. Alltid lika kul att få leka med fräsbordet. Det får bli julklappar till gammfolket.
Hemgjorda trägrytunderlägg på en verkstadsbänk med verktyg och fräsbord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemgjorda trägrytunderlägg på en bänkskiva i en välutrustad verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.