K Nils Andersson1 skrev:
Det var också dåligt gjort.
Jo men skillnaden är att man borde aldrig satsat på vindkraft eller så många vattenkraftverk. Det är en olycklig följd av dåliga politiska partier vid makten.
 
  • Gilla
  • Haha
FG och 2 till
  • Laddar…
K Nils Andersson1 skrev:
Alla verkar anse att Kina är det landet som nu kommer tillverka bilar i framtiden. Jag har kollat lite vad de gör. Och de säljer nu en väldigt liten bil till studenter. Och den säljer bättre än Tesla. Kostar 50 000 kr ny , där nere och de räknar med det dubbla i EU. Men det är bra, den är liten och går inte långt, men kan funka bra i stan.
Är det något liknande den svenska fiaskobilen som de la ner?
Småbilar är inget bra. Funkar väl i stan där du inte riskerar att krocka i hög hastighet.

Men jag personligen får knappt plats i småbilar och såg att jag har ett dilemma att köpa nyare kombi, det finns ju nästan bara små och volvo vägrar jag :p
 
R Rkarlsson skrev:
Är det något liknande den svenska fiaskobilen som de la ner?
Småbilar är inget bra. Funkar väl i stan där du inte riskerar att krocka i hög hastighet.

Men jag personligen får knappt plats i småbilar och såg att jag har ett dilemma att köpa nyare kombi, det finns ju nästan bara små och volvo vägrar jag :p
Det är olika, men många i Kina, vill köpa bilen och att den går att tillverka till det låga priset, säger att dubblar du priset borde du kunna få dubbelt med bil.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[länk]
Vad har en bil för 2,1 miljoner med ämnet att göra ?
 
R Rkarlsson skrev:
Vad har en bil för 2,1 miljoner med ämnet att göra ?
En bra kombi.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
K Nils Andersson1 skrev:
Det är olika, men många i Kina, vill köpa bilen och att den går att tillverka till det låga priset, säger att dubblar du priset borde du kunna få dubbelt med bil.
Jo men i Asien har du ju alla möjliga konstiga bilar vi aldrig kommer se i Sverige eller europa.

Fulaste närmaste tillverkade i Sverige vi har är väl tjorven.
De är så fula att jag vill ha en :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En bra kombi.
haha jo i för sig.

Jag köpte mitt hus för 1,1 miljoner.
Tror du jag köper en bil för ens hälften av det? Jag köper hellre ett hus till och hyr ut och tjänar pengar istället för att köpa en bil för de pengarna :)
 
  • Gilla
Karl Olssvan
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Snikversionen är lite billigare

[länk]
Förvisso. Men när den kostade exakt vad jag gav för huset så är det för mycket. I för sig har jag betalt huset inom 10 år men liksom ändå. Kör vidare med min bil tills den rasar eller jag hittar något riktigt bra.
Men jag övergav el helt. Kan tänka mig en Kia optima laddhybrid så jag inte är helt körd när de väljer att ha elpriset på högre priser än idag.
 
R Rkarlsson skrev:
Förvisso. Men när den kostade exakt vad jag gav för huset så är det för mycket. I för sig har jag betalt huset inom 10 år men liksom ändå. Kör vidare med min bil tills den rasar eller jag hittar något riktigt bra.
Men jag övergav el helt. Kan tänka mig en Kia optima laddhybrid så jag inte är helt körd när de väljer att ha elpriset på högre priser än idag.
Jag är lite sugen på en taycan får jag erkänna.men inte med nuvarande förmånsvärdet. Många företagare skulle köpa elbil om man tog bort förmånsvärdet. Bilar som 3 år senare skulle nå andrahandsmarknaden.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja ta bort all vindkraft all solkraft och behåll några vattenkraftverk för spikproduktion. Det skulle vara bästa vägen att gå.
Man behöver ju inte vara så svart/vit eller hur, men gillar man att enbart utmana, så visst:crysmile:
Jag lever i en trist grå värld, gör det bästa av de alternativ som finns:cool:
Ungefär som "vara ekonomisk eller dumsnål".:rofl:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är lite sugen på en taycan får jag erkänna.men inte med nuvarande förmånsvärdet. Många företagare skulle köpa elbil om man tog bort förmånsvärdet. Bilar som 3 år senare skulle nå andrahandsmarknaden.
Äh, de där blir bara halvmesyr. Välj en bra som är gjord för vårt klimat även vinter och sedan när solen visar sig på sommaren en F.....i :D
Man tillhör ju de som inte längre behöver fundera på förmånsvärde, bara njuta av lättjan.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är lite sugen på en taycan får jag erkänna.men inte med nuvarande förmånsvärdet. Många företagare skulle köpa elbil om man tog bort förmånsvärdet. Bilar som 3 år senare skulle nå andrahandsmarknaden.
Vi har en e-tron på jobbet. Sen har de utländska som jobbar för oss tesla. De hade dock inte köpt de om inte vi hade en laddstolpe på jobbet.

Jag kommer hålla mig till billigare bilar typ 100 tusen så man kan betala de kontant direkt och slippa huvudvärken varje månad.
 
R Rkarlsson skrev:
Vi har en e-tron på jobbet. Sen har de utländska som jobbar för oss tesla. De hade dock inte köpt de om inte vi hade en laddstolpe på jobbet.

Jag kommer hålla mig till billigare bilar typ 100 tusen så man kan betala de kontant direkt och slippa huvudvärken varje månad.
Enda nackdelen med etron är att det är en SUV :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.