297 057 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Renoverare
· Stockholm
· 18 380 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
Intressant att du vet bättre än finnarna själva vad som är bäst för dem.AndersMalmgren skrev:
Du anser dig tydligen vara gud.
R Rkarlsson skrev:
Gripen är ju ett rätt skruttigt svenskt projekt för att kränga kringutrustning. Å andra sidan har ju Ryssen ungefär lika många stridsflygplan av jämförbar generation som Gripen som Sverige har flygfärdiga Gripen. Finland hade gott nog kunnat köpa Draken för att hantera ryssen.
Allvetare
· Östergötland
· 4 164 inlägg
Man har inte så stor glädje av en värdeökning av huset medan man bor i det. Lånetaket kanske stiger, men jag tycker att man ska vara återhållsam med att låna.Nissens skrev:
Så den rimliga jämförelsen blir mellan löpande kostnader i respektive fall, dvs boränta (+ eventuellt amortering) och transporter.
Det är nog inte så dumt. Tyvärr bor jag sedan drygt 20 år redan på landet.
Var hittar jag ett ännu billigare boende?
Medlem
· Sverige
· 5 291 inlägg
Det vore spännande att veta vad du har för kvalifikationer att uttala dig om den version av Gripen som är aktuellt här.H Huzzbutt skrev:
Det är dock sällan dessa ändrigar innebär tusentals kr i extrakostnader per månad för de drabbade.P pmd skrev:
Mainstream media brukar lista vilka som "drabbas" av nya budgetar osv, och då handlar det om småpengar i de allra flesta fall.
Gripen är ett plan hörande till föregående generation, f-35 är i de flesta hänseenden ett mer modernt åk. Nationell stolthet är en sak, men gripen är inte ett lika modernt åk som f-35.H Harald Blåtumme skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 291 inlägg
Vad är det för viktiga hänseenden du syftar på vad gäller modernitet? Alla tillverkare av stridsplan arbetar med plattformar som har en lång historik, man uppgraderar komponenter allt från motorer till ledningssystem, vapensystem över många generationer.H Huzzbutt skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 380 inlägg
F-35 använder konventionell stealth. Gripen E tack vara sin datalink kan jobba i grupp och bränna genom denna stealth.H Huzzbutt skrev: