A
R RoAd skrev:
Suck, till vilken tuva hoppade du nu? Vi diskuterade precis återvinning av batterier. Ska vi göra klart det innan vi börjar med något nytt?

Vilka belägg har du för att det saknas kapacitet för att återvinna elbilsbatterier på ett bra sätt?
Nä jag fortsätter där jag la tappen sist.
nämligen att industri inte finns för dessa.
Och att ett system för återvinning behövs..
Detta skulle det ha satsat på innan man började med hysterin med elbilen..
som jag nämnt förr så har vi en miljöbalk som trasslar..
 
A
R RoAd skrev:
Haha, jag tror att du överskattar den taktiska biten av att sammanfoga två bitar metall rätt ordentligt. Det är inte direkt schack :)
Jo det kan det faktiskt vara.
Men utan motståndare..
 
  • Haha
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
I en demokrati stänger man inte ute någon, varken höger eller vänster.
Att SD växt beror säkert till en del på det du säger men läser man partiprogrammet ser man att de ligger närmare sossarnas tidiga politik än sossarna själva. På vissa punkter är V & SD eniga, värnar den "lilla" människan.
Absolut. Det är ett arbetarparti. Därför halva LO röstar på dem. Vilket jag i min skadeglädje älskar :p
 
A
R RoAd skrev:
Suck, till vilken tuva hoppade du nu? Vi diskuterade precis återvinning av batterier. Ska vi göra klart det innan vi börjar med något nytt?

Vilka belägg har du för att det saknas kapacitet för att återvinna elbilsbatterier på ett bra sätt?
vilka anläggningar har idag den kompetensen?
Har vi ett system för dessa delar eller ska det vara bildelsbasen ungefär?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Så svetsa är inget kvalificerat arbete?
Allt under 3 års utbildning är ju okvalificerat ;)
 
Marike Marike skrev:
Det var inget val man gjorde själv, det tog inte lång tid förrän fackombudet gick in till vdn och gav denne ultimatum. Antingen går grabben med i facket eller slutar han, annars lägger vi andra ner arbetet.
Precis så var det och sedan blev det en mentalitet att alla ska vara med. Var man inte med blev man utfryst. Inom staten vet jag att man var tvungen att vara med annars fick man inte jobbet.

Det är ungefär som idag. Är du förtroendevald i SD får du inget fast jobb utan får hanka dig fram på a-kassa och ströjobb
 
R
Maskintok skrev:
vilka anläggningar har idag den kompetensen?
Har vi ett system för dessa delar eller ska det vara bildelsbasen ungefär?
Är detta ytterligare ett ämne där du har en bestämd uppfattning utan att överhuvud taget försökt sätta dig in i frågan?

Exempelvis VW har en anläggning i Tyskland: https://teknikensvarld.se/nyheter/b...swagen-borjar-atervinna-batteri-fran-elbilar/

Fortum har en anläggning i finland: https://www.recyclingnet.se/article/view/655739/de_ska_atervinna_elbilsbatterier

Det var två exempel bara i Europa.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Åsiktskorridoren är helt värdelös. Det är den som gjort att SD växt sig så stora. Hade man istället tagit dem i debatt samt tagit tag i de frågor som de lade fram så hade de aldrig blivit lika stora. Istället vägrade man ta i dem med tång. Därför de nu är Sveriges näst största parti.
Men det är ju bara bra att SD är näst störst
 
R
Maskintok skrev:
Jo det kan det faktiskt vara.
Men utan motståndare..
Tror inte att du själv fattar hur fantastiskt roligt detta inlägg är :)
 
Maskintok skrev:
Ja det är din åsikt.
Men du har missat rätt mycket där...
Jag skrev inte om forumetsägaren eller moderatorer... Utan om er här... vissa har den arrogansen att andra inte ska få skriva..
Bara för att åsikten inte är av den vedertagna sorten..
Nej jag har absolut inget emot annorlunda åsikter. Det är nyttigt med diskussion.

Är dock allergisk mot åsikter och påståenden där man inte ens bemödar sig att underbygga med vettiga grundade argument. Du mal ju bara på och har inga som helst sakliga argument och fakta bakom dina åsikter. Du kör bara den klassiska foliehattsstrategin och hävdar att vi andra är hjärntvättade av staten, miljöpartiet m.fl men gör ingen som helst ansträngning att försöka bevisa några alternativa fakta.

Det blir i mina öron mest surr som jag väljer att skrolla förbi. Eller, för att citera en känd svensk svetsare: "Käbbel!"
 
  • Gilla
  • Älska
pmd och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Allt under 3 års utbildning är ju okvalificerat ;)
Så alla människor som gått tvååriga utbildningar på gymnasiet är okvalificerade då?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Åsiktskorridoren är helt värdelös. Det är den som gjort att SD växt sig så stora. Hade man istället tagit dem i debatt samt tagit tag i de frågor som de lade fram så hade de aldrig blivit lika stora. Istället vägrade man ta i dem med tång. Därför de nu är Sveriges näst största parti.
Att man har rätt att, inom lagens ramar, uttrycka sig, köper jag och stödjer utan tvekan men att man ska vara skyldig att lyssna och delta i en diskussion köper jag inte öht.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Facket är bara ett skit. Hur kan du litat i alla år på att någon annan ska lösa din lön och pension?
A-kassan har sitt ursprung i fackföreningsrörelsen men den är du garanterat med i. Du plockar russinen ur kakan.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Så alla människor som gått tvååriga utbildningar på gymnasiet är okvalificerade då?
Ur arbetsmarknadens synpunkt är de flesta två-åriga gymnasieutbildningar inte speciellt gångbara idag, nej.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Men det är ju bara bra att SD är näst störst
Nja, hade hellre sett ett nytt äkta Liberalkonservativt parti, i gamla moderaternas anda. Ett parti som gynnar innovation och entreprenörskap.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.