M maria01 skrev:
min plan var bygga torn på förra huset av silo eller
container
Smart idé, aldrig tänkt på. :)

P Pappa1986 skrev:
Smart idé, aldrig tänkt på. :)
likt denna fast klä den efter

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Mycket snyggt! Vill se mera :D;)

Är det ett skafferi i hörnet på köket? Vad har du för mått på det, känns det lagom?

M Moxmox skrev:

Är det ett skafferi i hörnet på köket? Vad har du för mått på det, känns det lagom?
Tackar :D Jajamen, det är ett skafferi. Kan mäta imorgon, hade kunnat vara mindre men då hade kanske känts trångt, hehe så det blev nog lagom :=)

M Moxmox skrev:

Här är en oerhört professionell bild :crysmile::crysmile:
Handritad skiss av planlösning med måttangivelser på ett kraftigt veckat papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Tack! :D(y)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Hellu gott folk.

Då det blev jäkligt kallt ute så drar vi igång med ett sidoprojekt, Tvättstugan.

Ska dra fram vatten till detta. Tänker mig Pex, rör i rör.
Vi ska enbart ha tvättmaskin, så inget vatten till blandare mm.
Rören kommer ju dras i väggen men vad ska jag ha för grejer att ansluta till tvättmaskinen?

Tack på förhand :=)

Åsa Lund
Jag hade velat ha en tvättbänk i tvättstugan. Sätt en bänk och vanlig disklådsblandare, med diskmaskinsavstängning. Till den kan du ansluta tvättmaskinen.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag hade velat ha en tvättbänk i tvättstugan. Sätt en bänk och vanlig disklådsblandare, med diskmaskinsavstängning. Till den kan du ansluta tvättmaskinen.
Vi kommer ha tvättbänk över TM & TT så kommer ej finns plats för skåp men tänker mest på hur rören ska fixeras i vägg och anslutas till TM.

Vi har dock funderat på att ha TM & TT ovanpå varandra och då ryms det ett skåp, får fundera på det.

Någon annan som vet vad som gäller med anslutning av rör mm?

Åsa Lund
Det finns tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Hade det varit nåt? Då blir ni av med en grej som tar plats.

j.f.s
Som en kommentar till förslaget på kombinerad tvätt/tork kan jag säga att det är helt kass. Iaf Samsung som vi har. Tvätta kan man göra många kilo men ska man sen torka så lär man ur med tvätt om man kört mycket för torkfunktionen klarar inte lika många kilo. Dessutom så blir det lätt unken lukt i maskinen av någon anledning.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Som en kommentar till förslaget på kombinerad tvätt/tork kan jag säga att det är helt kass. Iaf Samsung som vi har. Tvätta kan man göra många kilo men ska man sen torka så lär man ur med tvätt om man kört mycket för torkfunktionen klarar inte lika många kilo. Dessutom så blir det lätt unken lukt i maskinen av någon anledning.
Vi hade också en sån förut. Kan ju hända att utvecklingen gått framåt, det var kanske 15 år sedan, men den gick sönder ganska snabbt och reparatörer sa att den inte var värd att laga. Enligt honom var det problem med alla maskiner av den typen.

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det finns tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Hade det varit nåt? Då blir ni av med en grej som tar plats.
Vi har redan köpt TM och TT annars hade det ju kunnat funka. :D

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det känns som det finns två läger om dem, de som tycker det verkar smart, och de som redan provat...

• Haha
  • Gilla
PellePeps och 8 till
  • Laddar…
Hej och god kväll

Framåt våren drar vi igång med badrumsrenovering.
Någon som har någon idé om utformningen?

Toalett, dusch, handfat och gärna ett förråd/garderob ska rymmas.
Tvättstuga håller på att bli färdig så där går inte påverka men är de någon med idéer till badrum så vore vi tacksamma :D
Ritning av tomt badrumsutrymme med måttangivelser och markerade öppningar för tvättstuga och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.