wildeside
Sittställning Forlowt skrev:
Lugnt alla dom pengar du sparar på bränsle och motorolja kan du lägga på att ta hand om batteriet.

På tal om bränsle, skönt frigöra energi i fossilt bränsle där en stor del bara åker ut där bak och kan förpesta naturen ;) mmmmm mysigt
Gäller inte bara min bil.
Det mesta jag tar in där fram kommer ut där bak på mej med.

• Haha
  • Gilla
PNI och 4 till
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Gäller inte bara min bil.
Det mesta jag tar in där fram kommer ut där bak på mej med.
din miljöbov :crysmile:;)

• Haha
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Är det inte bättre att utveckla bio bränsle så att vi kan tillverka el till alla elbilar

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vart är alla bussar då med batteridrift?
Jag behöver ha en med 8 säten då familjen är 7 medlemmar stor..
Jag har då inte sätt någon vivaro eller trafic med batteri... Och vad gäller att dra släp..
Vad är det för moderna skit bilar ni har?
En äldre fixar ju detta galant... :thinking:
Mercedes eqv och Citroën esapce Tourer för att nämna 2 . .

• Gilla
jcoboy och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Man köper väll bil efter behov, vi har 3 bilar och alla kan dra tunga släp. parkerar sällan där det finns någon laddstolpe varken för bil eller mobil. Så riktigt skit samma är det inte.
Behov av 3 bilar med tungt släp, så tillhör du en minoritet men släpper ut som en majoritet :crysmile:

• Gilla
SaltisKarin och 12 till
  • Laddar…
G
Är det inte bättre att utveckla bio bränsle så att vi kan tillverka el till alla elbilar
Nej det tycker jag inte.

Sittställning
Uppenbart att lite skit kommer ut från andra ställe med :rofl:

A
A atomlab skrev:
Mercedes eqv och Citroën esapce Tourer för att nämna 2 . .
ingen citroen...
aldrig igen ;)

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
A
helt klart.
Men om inte batteri bilar blir det enda, så står statushysterins människor där och är förvånade... Vilket kommer att ske om inte gruvtillstånd accepteras.. ;)

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
wildeside
Behov av 3 bilar med tungt släp, så tillhör du en minoritet men släpper ut som en majoritet :crysmile:
Tyvärr så måste jag stå för fiolerna vad det gäller bilarna dom anställda ville inte betala.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Tyvärr så måste jag stå för fiolerna vad det gäller bilarna dom anställda ville inte betala.
Så behovet ligger i företaget och inte hos dig, gissar på att företaget betalar för bilarna då också. Oroa dig inte det kommer att dyka upp bättre alternativ för företag framöver.

• Gilla
Carno och 1 till
  • Laddar…
A
Så behovet ligger i företaget och inte hos dig, gissar på att företaget betalar för bilarna då också. Oroa dig inte det kommer att dyka upp bättre alternativ för företag framöver.
som självladdande bilar för bönder och skogsbrukare? ;)...

Tror mer på den där evighetsmotorn.. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Sittställning
Maskintok skrev:
som självladdande bilar för bönder och skogsbrukare? ;)...

Tror mer på den där evighetsmotorn.. :crysmile:
Ahh shit glömde att vi alla är skogshuggare och bönder.. fan du har rätt, vi får skita i det :crysmile::thinking:;)

• Gilla
  • Haha
jcoboy och 7 till
  • Laddar…
A
Ahh shit glömde att vi alla är skogshuggare och bönder.. fan du har rätt, vi får skita i det :crysmile::thinking:;)
Nä men när var det fel att se helheten i diskussionen?
att framhävda att en typ av fordon är lösningen på allt... För att sedan Inte ha räknat in vissa typer av arbetande människor eller yrkesfordon är inte seriös diskussion..

vidare så är det fortfarande inte säkert att det blir något alls av de planer som finns gällande batteri i Sverige då vi ser miljödomstolar avslå tillstånd eller skicka tillbaka ansökan... Vilket skapar oro i etablering...

• Gilla
Jasmin9371 och 7 till
  • Laddar…
A
ska bli kul att se vad som sker med vanadin..
Detta grundämne som används i batteri och verktygstillverkning.. Men där domstolar avslagit ansökningar...

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.