406 622 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Det tog bokstavligen under 30min att fulbygga en makita/biltema lampa av en DML185. Inta högsta finishen men lyser otroligt bra.
Hade tidigare bytt till LED glödlampa istället för glödtråd men det här går inte att jämföra.
Hade tidigare bytt till LED glödlampa istället för glödtråd men det här går inte att jämföra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som testat DUB363?
Jo men då var det ingen som testat DUB363.. tänkte om någon köpt den nu och testat.
Medlem
· Karlstad
· 129 inlägg
nån som testar dtd157, den nya slagskruvdragaren? hur står den sig jämfört med dtd153?
Tycker att min sticksåg Makita 181Z som inhandlades för ca. ett halvt år sen har börjat bli väldigt svår när man ska sätta i sticksågsbladet.
Drar i låset för att sätta in sticksågsbladet men det går inte in smidigt. I början trodde jag att bladet hade gått in som det skulle men så hoppade det av när började såga. Jag behöver upprepa processen att "ta bort och sätta tillbaks sågbladet" tills det sitter som den ska, ska ju inte behövas. Har provat flera sticksågsblad, inklusive Makitas original, samma problem.
Någon mer som upplever detta?
Drar i låset för att sätta in sticksågsbladet men det går inte in smidigt. I början trodde jag att bladet hade gått in som det skulle men så hoppade det av när började såga. Jag behöver upprepa processen att "ta bort och sätta tillbaks sågbladet" tills det sitter som den ska, ska ju inte behövas. Har provat flera sticksågsblad, inklusive Makitas original, samma problem.
Hände förra gången jag använde den dvs att bladet lossnade men jag trodde jag gjort något fel o provade igen o då funkade det. Har inte använt den sedan dess så bara hänt en gång o den är väldigt lite använd överhuvudtaget. Mycket trist om det skall bli ett återkommande problem. Tror aldrig det hänt på min festool sladdvariant. Återkoppla gärna om du kommer på någon lösning.M Mjolnir skrev:Tycker att min sticksåg Makita 181Z som inhandlades för ca. ett halvt år sen har börjat bli väldigt svår när man ska sätta i sticksågsbladet.
Är det ddf484 som är bästa kompromiss mellan storlek/kraft om man kan köpa naken maskin för runt 900-1000:- ? Såg att ddf487 kommit ut, lättare men också klenare till ett något högre pris. Är ute efter en kort maskin så dhp-serien med slag går bort.