Jag hade såna här när jag cyklade fixie.
 
  • Svarta cykelskor med specialdesignad röd sula och SPD-cykelpedalkoppling för fixie-cykling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
engs engs skrev:
Hört en del kvinnor (typen som gillar män alltså) som uttrycker att det ser för jäkla otrevligt ut med män i för tighta kläder. I synnerhet cykelbyxor som både framhäver vissa saker och ser ut som de har vuxenblöja/gjort på sig från andra håll... ivf 98% av männen. Kommer Brad Pitt (insert mer modern manlig sexsymbol jag ej är bekant med) i de så tar de nog en extra titt ändå. ;)
Så att det alltid skulle vara osäkerhet tror jag inte när män upplever samma sak.

Fråga, varför kör man ofta med liten hård sadel och stoppning i brallorna istället för stoppad sadel direkt? Vikten borde vara densamma om det är det man jagar.
Ja, det är märkligt vad många kvinnor som har problem med män som klär sig i osmickrande tighta kläder, det är ju det omvända som är normen.

Minns att jag fick bita mig i tungan på en fest när ett tjejgäng hånade män i speedos, tydligen helt utan tanke på att baddräkt / bikini är lika avslöjande (ingen av dem heller var någon jag skulle titta på för nöjes skull...).
 
H hapazard skrev:
Ja, det är märkligt vad många kvinnor som har problem med män som klär sig i osmickrande tighta kläder, det är ju det omvända som är normen.

Minns att jag fick bita mig i tungan på en fest när ett tjejgäng hånade män i speedos, tydligen helt utan tanke på att baddräkt / bikini är lika avslöjande (ingen av dem heller var någon jag skulle titta på för nöjes skull...).
Baddräkt måste vara en av de fulare utstyrelserna. Jag menar, inte tävlingssimmar alla damer och gubbar som har de på sig.
:D
Vem fan bryr sig om vad folk har på sig egentligen. Så länge folk har kläder på sig så får man vara glad.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Klart det spelar roll hur folk klär sig. Fånigt att låtsas om motsatsen.

Men att hetsa upp sig över hur någon man ändå inte blir upphetsad av klär sig verkar ta ohemult mycket energi för vissa. Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att de letade efter saker att jaga upp sig över.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Klart det spelar roll hur folk klär sig. Fånigt att låtsas om motsatsen.

Men att hetsa upp sig över hur någon man ändå inte blir upphetsad av klär sig verkar ta ohemult mycket energi för vissa. Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att de letade efter saker att jaga upp sig över.
Så länge kläderna är hela och inte luktar så har det ganska liten betydelse. =)
Det är självklart annorlunda i storstäder mot landsbygd.
De få rika jag känner och vet vilka de är i närområdet klär som vilken annan människa som helst.

Enda kravet jag kan tycka är väl att man inte ska visa hela myntinkastet när man går runt och plockar mat i köttdisken eller vid osten. Ja att man har nått på överkroppen med såklart.

Att bli kinkig över att människor tränar i just träningskläder visar att man är problemfri.
 
Då har jag precis hämtat matkassar -något blev dock fel, två kassar istället för fem/sex- och som vanligt slickade jag inte vägkanten den sträcka jag tvingas cykla på bilvägen.
Hade tre bilar bakom mig i en halv minut men de får inte lättare att köra om bara för att jag vinglar med hjulen i gruset.
Funderar på om det finns en LEDslinga i rött som går på batteri och jag kan lägga runt vagnens överkant?
Cykel med släpvagn belyst av röda LED-ljus innehållande matkassar på en mörk väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan du inte få ner ett par fina damskor i packningen också? :)

Nu när vi har en dag i veckan på kontoret så brukar jag ta dresskorna i en kasse i väskan ihop med rock och resten som behövs på lunchen
Det kan man säkert, men varför? Ställa dem på bordet så att du får titta på dem? (jag har artros)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Det kan man säkert, men varför? Ställa dem på bordet så att du får titta på dem? (jag har artros)
Ah ja då blir det svårare :)
 
Tänkte börja cykla till jobbet igen men med tanke på denna tråds längd verkar det fortfarande vara svårt med samförstånd i trafiken. De bilister som ogillar cyklister i trafiken borde prova att cykla själva en vecka för att öka förståelsen för hur utsatt man är som cyklist.
När jag själv kör bil och försöker jag ge cyklisterna utrymme. Jag har krockat med en bilist som korsade en cykelbana utan att se mig när jag cyklade till jobbet och jag har fortfarande sviter två år senare. Cykeln, hjälmen och kläder blev också förstörda.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
De bilister som ogillar cyklister i trafiken borde prova att cykla själva en vecka för att öka förståelsen för hur utsatt man är som cyklist.
Dels hur utsatt man är, dels hur svårt det är att faktiskt hitta en bra cykelbana som tar dig från A till B utan krångel.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Dels hur utsatt man är, dels hur svårt det är att faktiskt hitta en bra cykelbana som tar dig från A till B utan krångel.
Och hur många felaktiga cykelbanor det finns. Visserligen verkar alla pengar satsas på att bygga hinder för biltrafiken idag men cykelbanor med omotiverade 90-gradersböjar, stolpar och andra hinder mitt i vägen, parkerade fordon, materialupplag, grävarbeten, kantsten brunnsgaller, busshållplatser, cykelbanor som plötsligt upphör osv underlättar inte cykelåkning på cykelbanor.a
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
harry73
Här visar man en bra cykelbana (inte i Sverige tyvärr)

 
Eftersom tråden svänger lite hit och lite dit så skulle jag vilja uppmana bilister att sluta släppa fram cyklister som inte vill bli framsläppta.

På min väg till affären eller bygghandeln så passerar jag några överfarter. Och varje gång jag kommer till en sådan där jag som cyklist har väjningsplikt (vi har några av den andra sorten också men jag passerar sällan dem) så brukar jag stanna till fem meter från överfarten och -tycker jag- tydligt markera att jag släpper fram bilarna. Och nästan varje gång stannar bilen vilket skapar en obekväm situation där jag och bilen stirrar på varandra innan jag till slut bestämmer mig för att trampa över. Med risk för att bilen ändrar sig eller att en annan bil kör om den stilla bilen.
Nej, jag är inte tacksam när bilar stannar i sådana lägen. Undantaget är om det är rusningstid och det hela tiden kommer bil efter bil efter bil, då uppskattar jag de bilar som släpper över mig precis som jag själv slöpper in bilar från påfarter enligt blixtlåstänket.
 
Redigerat:
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Och hur många felaktiga cykelbanor det finns. Visserligen verkar alla pengar satsas på att bygga hinder för biltrafiken idag men cykelbanor med omotiverade 90-gradersböjar, stolpar och andra hinder mitt i vägen, parkerade fordon, materialupplag, grävarbeten, kantsten brunnsgaller, busshållplatser, cykelbanor som plötsligt upphör osv underlättar inte cykelåkning på cykelbanor.a
Om vanliga vägar såg ut som cykelbanor:
245963692_4137967369642754_8642795041673621889_n.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Rasputitsa och 10 till
  • Laddar…
A
Intressant att läsa. Bor i Gbg området och dessa problem finns knappt här för det är cykelbanor precis överallt, förutom i villaområden.

Man kan ta sig precis vart man vill på cykelbanorna.
Nackdelen är att de går lite kors och tvärs. Om jag skall cykla in till Saluhallen och och tillbaka för att köpa något en lördag tar jag givetvis cykeln och det är cirka 2 mil. Det tar 1 timme i tempo. Men borde gå på 45 minuter. Man tappar tid för att cykelbanorna korsar vägarna och därför onödigt många trafikfyrar. Man får stå för mycket still.

I Göteborg är det i princip avstängt för bilar numera, såvida man inte gillar att tråckla sig in och köra i krypfart samt inte hitta parkering. Rätt bra kanske om Göteborg var Munchen i Tyskland. Men kanske inte så smart för det är kallt och halt på vintern. Kollektivtrafik finns, men går inte att använda på vettigt sätt. Tar för lång tid. De har missat att spårvagnar hör till det förgångna, drogs av hästar och sitter fast i ett spår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.