816 869 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag tror att Lysenkos irrläror kanske lever kvar lite väl mycket.BirgitS skrev:Nej, en släkting som åt bra, lite fett, ingen alkohol alls, ingen rökning alls och inte stressigt liv fick glaukom i alla fall och behövde medicin för att inte bli blind. En annan släkting samma sak men som jobbade hårt som ung (men inte stressigt) utan kan kanske jämföras med de som tränar hårt som unga vuxna, fick problem med en hjärtklaff på gamla dar och behövde medicin för att inte få blodproppar.
Du förenklar alldeles för mycket. Visst påverkas vi av vad vi äter men man kan bli sjuk av många olika saker fast man äter nyttigt och motionerar/tränar i lagom omfattning. Våra celler har en begränsad livslängd. Cancer kan bildas slumpmässigt utan yttre påverkan. Andra sjukdomar beror på våra gener.
Du menar väl få ut luft?När jag blev sjuk så satte frugan fram flaskan. Ja inte den flaskan utan man fyller en flaska med vatten 50% sedan tar man 2 st sugrör och så tränar du upp lungorna genom att blåsa i flaskan så det bubblar och blåser ut luften så länge du kan.Hur mycket det hjälper om man skulle få problem med andningen vet jag inte för blev aldrig så sjuk.P pmd skrev:
Redigerat:
Det är en sanning med modifikation. Det finns mediciner som lindrar symtom, som blodtryckssänkande medicin. Det finns medicin som botar, som antibiotika. Det finns även medicin som är profylax, som vaccin.H HåkanM676 skrev:
Svar; Vetenskap och vetenskapsmän i händerna på den stora Läkemedelsindustrin är ingen bra kombination eftersom deras främsta syfte är att generera så mycket kapital åt ägarna som möjligt. Därför har bla Pfizer avsagt sig skriftligt allt ansvar för biverkningar av Covid vaccin.A Abies koreana skrev:Det var en svepande generalisering över 70% av Sveriges befolkning, att majoriteten består av rädda individer som är övertygade om att de riskerar utstötning ur den sociala gemenskapen om de uttrycker en annan åsikt än den media tillhandahåller. Konstaterar att du inte har särskilt höga tankar om dina landsmän.
Svar: Det gäller inte bara Sverige, det gäller de flesta länder. Av de 70 % så är ca 30-35 % de som utan att tänka efter direkt tar till sig det som sägs i media och de resterande är de som inte vågar säga något och ansluter sig för att känna sig trygga.
Tolkningsföreträde som inte är förankrat i forskning/vetenskap uppvisas av de demonstrationer mot vaccinering som vi sett i Sverige och andra länder. Visserligen spretar missnöjet över mängder av områden men den gemensamma nämnaren är grupptillhörigheten och behovet av att manifestera den inför publik.
Svar: Ja om vi ska ha ett domkratiskt samhälle måste alla ha rätt att uttrycka sin mening utan att bli diskrimnerade.
Jag har hittills inte sett någon demonstration av de som följer myndigheternas rekommendationer om vaccinering, den gruppen verkar inte ha sådana behov. En möjlig anledning är att de är trygga i sitt ställningstagande.
Svar; eller så bryr dom sig inte, behöver inte tänka mer på det dom är ju "säkrade".
Faktiskt är det så att jag tycker mig ha noterat en generell misstro mot hela samhället bland dessa grupper, inte enbart när det gäller vaccinationsfrågan. Jag är helt införstådd med att det finns en stor attraktion i att man tror sig ha "skådat ljuset" och att den övergripande drivkraften är att se det som sitt ansvar att avslöja den stora komplotten. Tyvärr finns det krafter som utnyttjar detta, kunskapsförakt är en grogrund för totalitära syften.
Svar; som du själv skriver så är kunskapsförakt en grogrund för totalitära syften, se bara på Hitlertyskland där man förföljde Judar, homosexuella, romer.
Själv är jag tråkig och gammalmodig i mina ställningstaganden, jag tror nämligen vi måste hjälpas åt när våra samhällen är utsatta för hot och lita på etablerad vetenskap. Vetenskapen har inte alltid rätt, det ligger i dess natur att ständigt ifrågasätta men det är det bästa vi har.
Åtminstone att vaccinet har dämpat sjukdomen till oigenkännlighet hos de flesta.P pmd skrev:
Vad menar du ??.... de flesta har accepterat att vaccinera sig för att myndigheterna via media har sagt så, att man ska vaccinera sig, har jag sagt något annat ?P Pin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Men nu är ju inte forskare på universitet mm. i händerna på läkemedelsindustrin utan får sina anslag från andra håll.H HåkanM676 skrev:
Nu så här efteråt så ser man ju tydligt hur god effekt vaccinerna har haft på antalet som dör och behöver sjukhusvård. Det behövs inga forskare till det.
Nej, i Sverige betalar t.ex. Pfizer pengar till läkemedelsförsäkringen och det är därifrån det kan betalas ut pengar pga. biverkningar. Så där har du fel.
Jag tänker inte dö i Covid, det finns bra botemedel för de som blivit sjuka. Jag har flera bekanta som blivit mer eller mindre sjuka, en blev infekterad 3 ggr med olika varianter i Indien. Han sa den första gången var värst men som en ordentlig förkylning, de andra gångerna knappt märkbart.P pmd skrev:
Om jämförelsen ska vara rättvis ska du samla hela Sveriges befolkning i Sörmland.BirgitS skrev:
du har sagt något annat. Att vi vaccinerat oss för att inte bli mobbade.H HåkanM676 skrev:
De vaccinerade har nog inte gjort det valet bara gör att lyda myndigheterna utan för att det skyddar mot covid. De ovaccinerade däremot verkar till del bestå av individer som gör tvärtom, vad än myndigheterna säger.
Du vet att jag liksom du inte har några siffror att presentera. För min del vill jag inte föregå den vetenskapliga utredningen med några gissningar.J Jocke Best skrev:
Likväl skriver du:M mickef skrev:
" likaså litar jag på desamma som säger att vaccinet inte stoppar smittspridning."
Men ingen påstår ju att den stoppas heller. Så då är vi ju väldigt eniga allihop.
Vad säger du om de som hamnade på bårhuset då? Inbillningssjuka? Skendöda?H HåkanM676 skrev: