Jonas Persson
F frasen_36 skrev:
På bensinmacken naturligtvis - där de hanterar
öppen mat (korv) omväxlande med petroliumprodukter.
Eller kontanter som ingen vill veta var de varit.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Kiosker finns nu kvar i Finland iallafall. Här finns en som arbetar ur en konverterad husvagn bakom bildelsaffären:
https://www.facebook.com/totosgrilli

I storstaden (Vasa) finns det flera kiosker som varit där i decennier, dom verkar alla överleva trots kedjornas framfart.
 
En statoil-wurst står sig ganska slätt mot en hel special med räksallad.,,
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
En statoil-wurst står sig ganska slätt mot en hel special med räksallad.,,
En thüringer hos Günter ska det vara
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
Inte provat, får göra det på kommande uppdrag. Risk att det blir rätt många kvällar att slå ihjäl i hufudstaden....

I övrigt förstås att det finns en viss diskreptans mellan rikets västra och östra delar gällande kännedomen kring rätten i fråga. Det anförs dessutom att det i rikets icke västligare delar förekommer en förklenande attityd vid hemställan om densamma trots att anrättningen i fråga ger intrycket att den är vigd för ändamålet.
 
Redigerat:
F frasen_36 skrev:
Framför allt tycker jag att det är fel att de tilläts
Tilläts?! :thinking:Utveckla gärna vad du menar med detta?
 
F frasen_36 skrev:
Varför tror du att det INTE säljs motoroljor eller t.ex lösningsmedel i livsmedelsaffärer??
Hur menar du? Både motoroljor och lösningsmedel finns ju i normala välsorterade livsmedelsbutiker? :thinking:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En thüringer hos Günter ska det vara
Fast Günters är väl mer en institution än en korvmoj? Kan man bara gå till en specifik just i Birkastan förtas ju lite det där med att kunna ta något snabbt i steget.

Jag gillar korvmojar i teorin, men är inte direkt en frekvent kund längre.
 
Skamlöst snodd bild från tråden där man inte får skriva... Sorry @Mikael_L men jag korrigerar bara din felpost. :crysmile::p

Ett glas Galliano Hot Shot med distinkta lager av kaffe och grädde på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
Tilläts?! :thinking:Utveckla gärna vad du menar med detta?
Att de tilläts att börja servera mat naturligtvis.
 
F frasen_36 skrev:
Att de tilläts att börja servera mat naturligtvis.
Varför skulle inte alla som så önskar och uppfyller de krav som finns få servera mat? :thinking:
 
  • Gilla
jonjoh
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Hur läser du? Tala om tankevurpa...
4. Var har jag sagt att det finns regler? Lägg inte felaktiga påståenden på andra.
(Jag har väl snarare saknat regler men för slaskmat på bensinstationer.)
3. Ja Biltema säljer korv, kaffe och glass men INTE av personalen i kassorna och INTE av de ute i butiken. De har särskild personal, kassa och plats avdelad för detta.
Besök Biltema och se själv.
2. Märkligt..ingen av de matvarukedjor vi handlar i t.ex. ICA, COOP har motoroljor eller bensin...
"Naturlig del av sortiment"...
Hmm.. Är korv naturlig del av sortimentet drivmedel??
Tugga inte om foliehatt utan fast mark.
Iaf ICA maxi här har motorolja, de säljer ju ex gräsklippare o.d.y
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Metafråga:
Är det här en tråd med temat ”det var bättre förr” eller ”just jävlar, sådär var det ja” i era huvuden? Jag är främst av den senare skolan, men kan förstå att jag upplevs som att jag mest klagar på allt gammalt som dras upp.

Jag ska försöka att hoppa över att svara på det mesta av kategori A, för det är förstås också ett rimligt perspektiv här, men i gengäld kan kanske någon nostalgiker förstå att vi inte alla har det perspektivet.

Jag räknar kallt med att det här inlägget kommer sänka missförståndsnivån 0,0042 %.
Hörödu skärp dig, det var bättre förr:rofl:.
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast Günters är väl mer en institution än en korvmoj? Kan man bara gå till en specifik just i Birkastan förtas ju lite det där med att kunna ta något snabbt i steget.

Jag gillar korvmojar i teorin, men är inte direkt en frekvent kund längre.
Du har ju en bra på Östermalm också. Men det är nog dessa två som gäller om du ska ha bra körv. Taylor n Jones fanns i Hötorgshallen förut men de lade ner tyvärr.
 
C
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast Günters är väl mer en institution än en korvmoj?
Verkligen. Trots att jag bott "granne" med Günters i 25 år har jag aldrig ätit en enda korv där eftersom det alltid varit stängt när jag kommit dit. :worried:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.