1 151 115 läst · 11 123 svar
1151k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Piprensare.
Har eventuellt nämnt det här tidigare, men jag fick just en tillbakablick när jag saknade min pappa. Som rökte pipa, använde piprensare, och sen fanns också det roliga som barn, att vi kunde göra piprensarna till diverse saker.
(Har en fin julgrupp gjord av just piprensare, den är på vinden).
Detta är såååå avancerat och långt från vad jag och min pappa skapade, men kul.
https://www.adlibris.com/se/bok/mak...e5K3aGXkGm5KdAMge4NzuGyN8U6S5PKxoC2tEQAvD_BwE
Har eventuellt nämnt det här tidigare, men jag fick just en tillbakablick när jag saknade min pappa. Som rökte pipa, använde piprensare, och sen fanns också det roliga som barn, att vi kunde göra piprensarna till diverse saker.
(Har en fin julgrupp gjord av just piprensare, den är på vinden).
Detta är såååå avancerat och långt från vad jag och min pappa skapade, men kul.
https://www.adlibris.com/se/bok/mak...e5K3aGXkGm5KdAMge4NzuGyN8U6S5PKxoC2tEQAvD_BwE
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 371 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 371 inlägg
Tag det rättaHasseTeknik skrev:Så roligt man tyckte det var med reklam i radio ! 😀
"Radio Nord" var det, som hade bl.a. :
1. Flicka tappar ett glas i golvet och utbrister " Mamma det höll ! " DURALEX ! ! !
2. "BRODDMANS, BRODDMANS, BRODDMANS ! "
3. " Certina tick-tack-tick-tack CERTINA! "
P.S. Det blev ändring av inställningen till radioreklam lite senare i livet D.S.
tag cloetta
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 371 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 371 inlägg
Vet om en lanthandel som hade dessa glas, handlarn brukade demonstrera genom att putta ett glas från hyllan och det studsade i golvet men förblev helt, däremot när handlarens son gorde detta så blev det tusentals glasbitar - varje gång 😳jarlh skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Reklam var rolig en gång i tiden eftersom man inte utsattes ofrivilligt. Alla skyndade in på biografen för att inte missa REKLAMFILMEN, som ibland var mer underhållande än själva filmen.hsd skrev:
Idag får man allergisk klåda när filmen (på tv, youtube etc.) avbryts för samma reklam, om och om igen.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Apropå det. Minns ni Boxer med hårddisk för att spela in tv-program? Det var ju inte så länge sedan.C cazet skrev:
Det var gratishelg och jag spelade in alla filmer på hårddisken. Bara det att de gick inte att se sedan för de var kodade. 😞
Man kunde konvertera filmerna i realtid till mpeg eller liknande men det hade tagit flera veckor.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg