Maskintok skrev:
Du får ha din åsikt.
Men jag vet att det skett mer och otrevligare saker...
”Vet” ;):lying:
 
A
Jetkokos Jetkokos skrev:
”Vet” ;):lying:
Va inte jag som började med vet... Och kan han veta så kan ju andra eller hur?
 
Maskintok skrev:
Du får ha din åsikt.
Men jag vet att det skett mer och otrevligare saker...
som den där organisationen Som både fd ombudet och satkärringen som är inblandad i detta sitter.. Som ska hjälpa fd kriminella.. undrar jag om de inte just hjälper kriminella..
De säger bara hjälpa inte hur:p
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag förstår henne också. Hon blev rejäl provocerad av Expressens kampanj mot henne med hjälp av Bolins ombud. Att slå hårt tillbaka tycks vara något som Busch gör ganska ofta i politiken, men här var det ett annat sammanhang. Busch hade ett juridiskt ombud (en riktig advokat) i fastighetsaffären och borde ha konsulterat sin advokat inför varje offentligt uttalande som hade med affären att göra. Det hade inte varit svårt, speciellt inte inför skrivelsen på Facebook om Bolins ombud, som ju var planerad och var inte ett uttalande i en intervjusituation
Jag har alltid tyckt att det var korkat att skriva saker som kan upplevas kränkande. Hon gav sig in på hans områden. De kan bara gå åt helvete .....
 
Själv måste jag erkänna. Jag diggar Ebba.
Jag hoppas att hon rider ut stormen

Annars får jag ut mig till byfåne med ett plakat där det står.:
Ebba får präsidänt
 
P
Maskintok skrev:
Du får ha din åsikt.
Men jag vet att det skett mer och otrevligare saker...
Vad för otrevliga saker?
 
A
P pmd skrev:
Vad för otrevliga saker?
Det är bara att läsa sig till.
börja med att reda ut den där organisationen..
 
Unikt namn
P pmd skrev:
Information som raderas av Google försvinner från sökningar.. Google kan inte ta bort källan till informationen.
Det kan bara den äger websidan där informationen finns göra. Jag tror snarare att det är det senare som har hänt, eller snarare jag vet att det har hänt i ett par fall. När rabaldret om förtal startade försvann domen från ett par delningswebplatser där någon hade lagt upp den.

Den som vill kan fortfarande få ut relevant dom från domstolen.
Dock defakto försvinner saker från internet när de försvinner från Google, eftersom i princip alla använder google som dörren till internet.

Jag ser ett problem i att man saker kan döljas genom att Google plockar ner länkarna, även det finns både för och nackdelar med att just det här ombudet kan sopa undan sin spår brottsliga på nätet så att säga.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Det är bara att läsa sig till.
börja med att reda ut den där organisationen..
Vilka otrevliga saker vet du om?
 
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Dock defakto försvinner saker från internet när de försvinner från Google, eftersom i princip alla använder google som dörren till internet.

Jag ser ett problem i att man saker kan döljas genom att Google plockar ner länkarna, även det finns både för och nackdelar med att just det här ombudet kan sopa undan sin spår brottsliga på nätet så att säga.
Det finns andra sökmotorer än Google.

Sopa undan sina spår kan han inte. Domen är offentlig handling.
 
A
P pmd skrev:
Vilka otrevliga saker vet du om?
Det skriver jag inte ut här, speciellt inte med tanke på vad Ebba råkade utför..

P pmd skrev:
Det finns andra sökmotorer än Google.

Sopa undan sina spår kan han inte. Domen är offentlig handling.
Men åklagaren sa ju från början att det hängde på hur pass lätt det var att hitta informationen på nätet, och det var lätt fram tills Ebba skrev inlägget sen försvann just denna information... lyckligt sammanträffande för ombudet?
knappast...
 
Unikt namn
P pmd skrev:
Det finns andra sökmotorer än Google.

Sopa undan sina spår kan han inte. Domen är offentlig handling.
Jasså?
"98 till 99 procent av 16–65-åringarna använder Google. " - https://svenskarnaochinternet.se/ra...rdera-information/97-procent-anvander-google/

Om man som Ebba skriver att dommen finns blir man åtalad.
Dommen i sig är borta för uppåt 99% av befolkningen.

Hur skulle du istället beskriva det som sker?
 
D
P pmd skrev:
Jag tycker att det är meningslöst att spekulera om jag inte har nån aning. ;)
Ingen här har någon aning om något av det de tycker om.

Det som däremot är fakta är det jag sa och någon kanske sett varför det inte rubricerades som övergrepp i rättssak?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jasså?
"98 till 99 procent av 16–65-åringarna använder Google. "
Att man använder google utesluter inte att man också använder andra sökmotorer vid behov.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.