Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Fairlane
P Psykoppout skrev:
Tror knappt det är på riktigt.. Varför blandar kreti pleti uppe på nätterna sig i den dialog som eventuellt sker mellan villvinnapålotto och psykoppout? Är dom mentalt störda?..inget mentalsjukhus att spendera tiden på. Eller vad tycker du ?
Du sitter alltså uppe på nätterna och besvarar dina egna konstiga inlägg med fler konstiga inlägg?
Jag kan bevara den sista frågan i det senaste inlägget. Svar: jag tycker det är minst sagt märkligt.

• Gilla
blackarrow och 3 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jag avvaktar svaret på frågan innan jag frågar vidare.
Bra, jag lovar att kolla utanför porten på tisdag om någon ställt en fråga där. :crysmile:

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
harry73
P pmd skrev:
Det gäller snarare att bevisa att de blev magnetiska
Det förstår jag, men det är inte upp till mig att undersöka det och avfärda eller bekräfta det.

Det ända jag sa är att jag förhåller mig neutral till påståendet, dvs jag står inte på barrikaderna och ropar hur farligt vaccinet är, men ja ropar inte heller att det finns en konspiration av antivaxxerare för att misskreditera vaccinet.

harry73 harry73 skrev:
Det förstår jag, men det är inte upp till mig att undersöka det och avfärda eller bekräfta det.

Det ända jag sa är att jag förhåller mig neutral till påståendet, dvs jag står inte på barrikaderna och ropar hur farligt vaccinet är, men ja ropar inte heller att det finns en konspiration av antivaxxerare för att misskreditera vaccinet.
Det behövs ingen konspiration som är orkestrerad. Det är ett självspelande piano. Så fort någon skriver något på sociala medier är det en svans som hakar på, Detta sker oavsett hur osannolikt, felaktigt eller dumt ett påstående är.

Detta sagt så tycker jag sociala medier är bra eftersom alla har en röst. Inte bara redan etablerade makthavare.

Vanligen så kommer de som sprider ”irrlärorna” aldrig övertygas om att de har fel. Däremot kan vi påverka att inte fler köper dessa resonemang om de är helt felaktiga genom att sakligt bemöta dem.

Det är inte din uppgift att bevisa (eller motbevisa) magnetism i huden från vaccin. Men jag förstår inte varför du överhuvudtaget tar upp frågan.

• Gilla
pmd och 6 till
  • Laddar…
harry73
Det var @Jonobe som tog upp det som varningsflaggor i en text (näsblod och magnetism) jag svarade att jag såg andra varningsflaggor i texten men att dessa biverkningar inte var varningsflaggor för mig.
Och där sa jag antagligen något som stämplade mig till antivaxxer för då gick vaccinmobben igång igen och drog allt jag sa ur sitt sammanhang för att övertyga mig om min oändliga dumhet

• Gilla
timmelstad
  • Laddar…
Man kan undra var alla konstiga idéer kommer ifrån? Ofta är det väl missförstånd av någon rapport av någon som inte förstår ämnet rapporten handlar om. Man fastnar för något ord och börjar hitta på saker.

Jag har ju sett det på Youtube med egna ögon, att magneten klickar fast på huden alltså, så det är sant... Det är ju bara att sticka in ett smalt magnetiskt föremål under huden så kan man få en magnet att sitta fast. Kan folk pierca sig så varför inte? Men man ska ju få ut föremålet igen, helst utan infektion eller akutbesök…

Magnetiska nanopartiklar skulle kunna användas för diagnostik, men någon kontrastvätska med en ferromagnetisk molekyl får inte en magnet att sitta fast på huden, utan kan synas på någon form av magnetröntgen.

Magnetiskt vaccin då? Finns det? Ja… :surprised:

Illustration av en vetenskaplig process som visar användning av superparamagnetiska nanopartiklar för att förbättra leveransen av DNA-vaccin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men att någon forskat på DNA-baserat malariavaccin med ferromagnetiska egenskaper i en petriskål betyder inte att man använt tekniken för RNA-vaccin i människor. :oops:

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Man kan undra var alla konstiga idéer kommer ifrån? Ofta är det väl missförstånd av någon rapport av någon som inte förstår ämnet rapporten handlar om. Man fastnar för något ord och börjar hitta på saker.

Jag har ju sett det på Youtube med egna ögon, att magneten klickar fast på huden alltså, så det är sant... Det är ju bara att sticka in ett smalt magnetiskt föremål under huden så kan man få en magnet att sitta fast. Kan folk pierca sig så varför inte? Men man ska ju få ut föremålet igen, helst utan infektion eller akutbesök…

Magnetiska nanopartiklar skulle kunna användas för diagnostik, men någon kontrastvätska med en ferromagnetisk molekyl får inte en magnet att sitta fast på huden, utan kan synas på någon form av magnetröntgen.

Magnetiskt vaccin då? Finns det? Ja… :surprised:

[bild]

Men att någon forskat på DNA-baserat malariavaccin med ferromagnetiska egenskaper i en petriskål betyder inte att man använt tekniken för RNA-vaccin i människor. :oops:
Jag gillar att de förkortar de superparamagnetiska nanopartiklarna med ”SPION” - snacka om att bjuda in konspirationsteoretikerna! ;)

• Gilla
  • Haha
pmd och 5 till
  • Laddar…
D jonas_t skrev:
Men att gång efter annan använda det argumentet mot någon som inte påverkas av det av någon anledning är bara dumt.
Jag menar att man borde ta reda på vad anledningen är och bearbeta den istället för att banka huvudet blodigt mot väggen.
Jag såg att någon gjort en hemsida för att hjälpa folk att kunna argumentera mot folk som är ovilliga att vaccinera sig. Det tyckte jag var en bra idé tills att jag läste vad som där stod, samma gamla raljerande. Säkert något någon politikers initiativ för att bygga upp och är jättestolt över.
Men är inte problemet att det har ju argumenterats med fakta och data och de vill ändå inte ta till sig informationen och fortsätter gå på sina "feels" att vaccinet är farligt på något sätt.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Men är inte problemet att det har ju argumenterats med fakta och data och de vill ändå inte ta till sig informationen och fortsätter gå på sina "feels" att vaccinet är farligt på något sätt.
Kanske är en naturlig konsekvens av ett samhälle som alltmer accepterar känslor som en relevant grund för beslutsfattande? Alla tycker att det är OK att basera sina beslut på känslor. Vi ser det ju även i husköp; ”Förnuftet säger att det är jättebra hus, men jag fick ingen ’känsla’ för det”.

Jag vet inte, men det är en känsla :crysmile: jag har.

• Haha
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
J jonatown skrev:
Naturlig immunitet bättre än vaccin. Tror du det inte? Lyssna på vad forskarna på Phizer själva säger:

[media]
Ursäkta mig men Project Veritas skulle jag inte lyssna på om mitt liv hängde på det. De har gång på gång visats manipulera video och audio i sina "reportage" för att pusha en agenda. Oavsett vad för ämne de rapporterat om.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J jonatown skrev:
Naturlig immunitet bättre än vaccin. Tror du det inte? Lyssna på vad forskarna på Phizer själva säger:

[media]
Du missar den lilla detaljen att man måste bli sjuk först. Det finns väl en hel del i den videon som är sant och annat som inte är förklarat på ett begripligt sätt.

Det stora problemet är att tala om att vara ”skyddad” mot coronaviruset av naturliga antikroppar.
Man behöver ju bli smittad/infekterad och lite sjuk för att få antikroppar.
De flesta vill ju inte bli sjuka och skyddar sig därför med vaccin.
Eftersom vaccinet inte innehåller viruset kan man inte bli sjuk i covid genom att ta vaccinet.

Detta är varken nytt eller hemligt.

Många är lite luddigt. Många som i många till antal av samma sort eller många olika sorters antikroppar?

Vad är egentligen frågan?
Vill folk bli sjuka i covid i stället för att vaccinera sig?

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Du missar den lilla detaljen att man måste bli sjuk först. Det finns väl en hel del i den videon som är sant och annat som inte är förklarat på ett begripligt sätt.

Det stora problemet är att tala om att vara ”skyddad” mot coronaviruset av naturliga antikroppar.
Man behöver ju bli smittad/infekterad och lite sjuk för att få antikroppar.
De flesta vill ju inte bli sjuka och skyddar sig därför med vaccin.
Eftersom vaccinet inte innehåller viruset kan man inte bli sjuk i covid genom att ta vaccinet.

Detta är varken nytt eller hemligt.

Många är lite luddigt. Många som i många till antal av samma sort eller många olika sorters antikroppar?

Vad är egentligen frågan?
Vill folk bli sjuka i covid i stället för att vaccinera sig?
Folk vill normalt inte utsätta sig för risk överhuvudtaget och om man kan undvika det så gör man det. Det går, än så länge, att undvika risken med vaccinet hur liten den än är, med Coviden är det svårare men en del väger riskerna mot varandra och fastnar för att inte aktivt ta risken som vaccinet innebär.
Sjukvårdsbelastningen är en annan fråga men som dyker upp så fort argumenten tryter.

P pennybridge skrev:
Blev ingen bra start för mig med vaccinet. Slutade med besök hos akuten och nu sängliggande med en släng av ev början till myokardit. Tydligen en pågående studie där de utreder sammanhanget främst hos yngre män. Ingen höjdare kan jag säga. Trodde seriöst att jag skulle dö i hjärtattack när jag till slut fick åka in akut.
http://www.folkhalsomyndigheten.se/...pausas-for-alla-som-ar-fodda-1991-och-senare/

harry73
timmelstad timmelstad skrev:
[länk]
Vad var det jag sa?
Det är bra att inte ha för bråttom med vaccineringen. Fanns 5 vaccin från början (3 i Sverige) nu är det 1 kvar.

• Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Vad var det jag sa?
Det är bra att inte ha för bråttom med vaccineringen. Fanns 5 vaccin från början (3 i Sverige) nu är det 1 kvar.
Menar du att det är bra att andra är försökskaniner åt dig?

Nåja, Moderna finns kvar i Sverige, alla är inte under 30 år. Så i Sverige har det gått från 3 till 2. Andra länder använder fortfarande Astra Zenecas och Janssens vacciner och använder alltså fler. Jag vet inte vilket vaccin du menar med det femte.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.