T
Ljud och ljus är viktigt i gym. Fixade den två år gamla temporära ljud/bild-installationen igår. En ny liten dator fick en egen lite hylla:

Vit hylla med en liten dator och vattenflaska, välorganiserade kablar lämnar enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde en hylla för tangentbordet också.

Datorskärm på vägg med Windows-skärmbild ovanför en hylla med trådlöst tangentbord och mus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bytte till takhögtalare. Utrymmet ovanför innertaket är 63 mm och högtalarna tar egentligen 65, men det gick att kapa ett par mm på monteringsskruvarna :)

Takhögtalare och hylla för dator och tangentbord med dolda kablar på ett gym.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag har alltid som mål att undvika synliga kabeldragningar och kabelkanaler, vilket gör det hela en smula utmanande ibland...
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Ljud och ljus är viktigt i gym.
Snyggt :)

Men vi har olika bild av vad som är viktigt i gymmet ;)
 
  • Gilla
Jonasdzm
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Ljud och ljus är viktigt i gym. Fixade den två år gamla temporära ljud/bild-installationen igår. En ny liten dator fick en egen lite hylla:

[bild]

Byggde en hylla för tangentbordet också.

[bild]

Bytte till takhögtalare. Utrymmet ovanför innertaket är 63 mm och högtalarna tar egentligen 65, men det gick att kapa ett par mm på monteringsskruvarna :)

[bild]


Jag har alltid som mål att undvika synliga kabeldragningar och kabelkanaler, vilket gör det hela en smula utmanande ibland...
Ser bra ut. Men kan du panorera så vi ser gymmet? Är datorn för att se film vid löpning?
 
T
Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt :)

Men vi har olika bild av vad som är viktigt i gymmet ;)
Alltså, det viktiga har jag redan fixat. Det är därför medialösningen har varit temporär i två år :)
 
T
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Ser bra ut. Men kan du panorera så vi ser gymmet? Är datorn för att se film vid löpning?
Nej, den är till musik och Zwift/Trainerroad. Springa har aldrig varit min grej.

Hemmagym med träningscykel på träningsmatta, väggmonterad skärm, golvfläkt, och hantlar i ett utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte jättestort, men det mesta är mobilt eller går att fälla undan. Krav från resten av familjen :) En väggmonterad fläkt är på väg från Amazon för att ersätta golvfläkten ovan.


Hemmagym med skivstångsställning, bänk, vikter, hantlar och träningsband på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Återstår golv, förhandlingar pågår. Och bättre belysning och någon spegel. Och kanske en bättre lösning för att förvara alla grejer...

Hemgym med träningsboll, skivstång, basketball, yogamattor, hantlar och träningsstep.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Utrustningsmässigt är det framför allt fler hantlar och kanske någon draglösning som står på listan.
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Nej, den är till musik och Zwift/Trainerroad. Springa har aldrig varit min grej.

[bild]

Det är inte jättestort, men det mesta är mobilt eller går att fälla undan. Krav från resten av familjen :) En väggmonterad fläkt är på väg från Amazon för att ersätta golvfläkten ovan.


[bild]


Återstår golv, förhandlingar pågår. Och bättre belysning och någon spegel. Och kanske en bättre lösning för att förvara alla grejer...

[bild]


Utrustningsmässigt är det framför allt fler hantlar och kanske någon draglösning som står på listan.
Det var ändå ganska rymligt. Juste upplägg.
Hantlar är tyvärr ganska skrymmande utan att tillföra så mkt. Enligt mig.
Mitt senaste platssparande påhitt som jag är mkt nöjd med är just gängade hål på undersidan av 20kg och 32kg kettlebell. Skruvar exempelvis fast 5kg på 20 och 0,5kg på 32an vid ökning av kettlebell press. 5 eller 7,5kg vid enhandssvingar. Minns inte om jag visat detta, men här är det igen isf:
32kg kettlebell med skruvat extravigt på undersidan liggande på trägolv bredvid träningshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
shellsson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

[bild]
Magtränare.

[bild]

Här är vårt hemmagym under uppbyggnad. Vi ska sätta upp speglar på väggen till vänster med en ledstång som ska få fungera som barr.

Är det klinkergolv? Var har du köpt gymmattan? Jag är lite nojjig över kombinationen klinker och tunga vikter....
 
Det är kalksten som ligger direkt på en platta på mark. Det var inte planerat från början att det skulle vara gym här, utan ett vardagsrum.

Minns jag rätt så köpte vi gymmattan på Jula.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
S saiter skrev:
[länk]

Är multigym något att ha?
Eller är det sämre än sämst?
Har ingen träningsutrustning i dagsläget, men är väl dags kanske.
Ska stå i källaren i så fall. Takhöjd 2.12 typ

//AA
för det priset riskerar du nog att bli tämligen missnöjd…jag är nöjd med mitt men det kosta väl 25k, och till och med det är lite rangligt på sina ställen efter ett år.
 
Har inte kollat runt så mycket men kan köpa något dyrare/bättre ?

Jag inbillar mig att jag kan träna mera olika muskler med en sån här?

Övriga synpunkter?

//AA
 
Curl 28 kg
H1 33 kg
H2 32 kg
 
  • Hemmagym med träningsmaskin GYM 6000, hantlar, skivstång och grönt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med träningsutrustning och stor golftapet, styrketräningsstation till vänster och golfgreen till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med röd och svart maskin för bicepscurl framför golfbaneposter och vit fåtölj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med multifunktionell träningsmaskin och spinningcykel på grönt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med träningscykel, vikter och golvmatta med markerade övningspositioner mot en golfbana tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre olika hantlar på ett trägolv, en böjd och två raka, med viktskivor på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Curl 28 kg
H1 33 kg
H2 32 kg
Har satt upp lister efter tapetsering. Fotot på väggen är en fototapet.
Gym begagnat i nyskick kostade 500:-
Spinningcykel i nyskick hjul 22kg beg 1.200:-
Fick köpa nytt "bromsbelägg" 65:-
Puttmatta wellput Ny 1.100:-
Skivstänger beg 400:-
Enbart curlstång 200:-

Samlade lite innan pandemin. Antar att jag får lika mycket alt t o m lite mera om jag säljer. Allt köpt via fejans Marketplace under ca 1 5 år.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
S saiter skrev:
Övriga synpunkter?

//AA
Jag råder dig att göra lite mer research. Jag föredrar fria vikter och kan rekommendera styrkelabbets hemsida (https://www.styrkelabbet.se). Där finns program för nybörjare med bra instruktioner och information om övningarna.
Utrustning finns lite överallt, många som säljer av bänk, rack o vikter nu… annars finns ju t.ex. https://traningsprodukter.se/.
Ska du köra med stång ska du vara extremt noga med tekniken - låga vikter i början till dess att tekniken sitter. Tänk långsiktigt, ökar du med 2,5 kg i veckan har du ökat 25 kg på 10 veckor… eller 125 kg på ett år!
 
  • Gilla
Johannes Kullgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.