817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Jag kan väl tycka det redan är ett ganska vanligt förekommande ämne i juridik-forumet, särskilt när det handlar om bygglov och dyliktP pmd skrev:
Ok, jag blir nyfiken då det de sagt också står i strid med smittskyddslagen, så då blir jag nyfiken på vad det skulle vara och vilken tolkning de gjort.F fsn skrev:
Jag tycker det låter mer som en (väldigt försiktig) rekommendation snarare än ett sakutlåtande?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Det var en ev flera frågor som besvarades och jag har tidigare skrivit att det var en hel del försiktighetsprincip i svaret. Vi fick fö ett liknade svar från en jurist eller sakkunning från facket. I en större organisation kan man också fundera på syftet att fråga då svaret knappast får sparas i en databas.timmelstad skrev:
vad har smittakyddslagen med frågan om man är vaccinerad eller inte att göra?
Den absolut största utgiftsposten i statsbudgeten är "Allmänna bidrag till kommuner".M mickef skrev:
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/O...,4,5,6,7,9,12,14,15,16,17,20,23,22,24,27/all/
Jag har för mig du skrev att du sagt att man inte heller fick fråga om namn för smittspårning.F fsn skrev:Det var en ev flera frågor som besvarades och jag har tidigare skrivit att det var en hel del försiktighetsprincip i svaret. Vi fick fö ett liknade svar från en jurist eller sakkunning från facket. I en större organisation kan man också fundera på syftet att fråga då svaret knappast får sparas i en databas.
vad har smittakyddslagen med frågan om man är vaccinerad eller inte att göra?
Sen tänker jag att även i större organisationer finns det mindre arbetslag som kan vara betjänta av att kunna jobba tätt ihop.
Det går kanske att införa något slags bevis, eller pass, som de som bidrar till välfärden kan visa upp så att de kan åka gratis?P Pin skrev:…och gratis kommer att locka fripassagerare i form av pensionärer, skolbarn, arbetslösa.sjukskrivna och andra samhällets slashasar till denna tid som blir rusning 2.0
Köa kommer ju arbetarna att behöva göra bakom kadrar av grånade pensionärer med rullatorer, horder av småglin med ryggsäckar, några burksamlare med sopsäckar och diverse löst folk utan mål och mening med sin resa. Här kommer plebejerna på väg till gruvorna!
De ovaccinerade är kanske friåkare i sjukvården? Trots att det är lika gratis att vaccinera sig som att åka med i mickes buss.
Jag hittar inte texten som säger fas 4. Kan du länka?harry73 skrev:
Annars är det väl så att alla vaccin som har börjat användas i någon större skala automatisk är i fas 4.
https://www.kliniskastudier.se/for-dig-som-forskar/den-kliniska-studiens-olika-faser.html
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Njaa, jag tror att jag skrev att namn på smittade inte offentliggörs, inte ens till de som har varit nära den personen.timmelstad skrev:
Tex som när min chef kommer och talar om att jag måste jobba hemmifrån i X antal dagar för jag har varit i kontakt med nån som är bekräftad smittad på jobbet. Och min fråga på det är naturligtvis ”vem är det?” Det svaret får jag inte och den personliga integriteten var viktigare än alls säkerhet och det var både facket och företagets jurister eniga om.