29 799 läst · 75 svar
30k läst
75 svar
Anders bygger Friggebod
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så är det dags att belägga taket. Till denna stuga har jag valt traditionell takpapp. Första steget är underlagspappen. Har man bara fått dit den så klarar sig stugan några veckor även om den får regn på sig.
Det kan vara svårt att se på bilden, men jag har även satt ett insektsnät för luftöppningen i nocken.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Insektsnät
Insektsnät är ett effektivt sätt att hålla oönskade insekter borta från hemmet, samtidigt som det tillåter frisk luft att cirkulera. De är särskilt användbara under sommarmånaderna när fönster och dörrar ofta hålls öppna.
Läs mer
Jag är inte lika odelat positiv till vindväven, oftast väljer jag Örnpapp som jag anser vara det allra enklaste, billigaste mest beprövade och minst komplicerade när det gäller att stoppa vind och fukt.
Då jag väljer vindväv ser jag till att ta den våningshöga varianten som ger färre skarvar och därmed ett tätare hus.
Då jag väljer vindväv ser jag till att ta den våningshöga varianten som ger färre skarvar och därmed ett tätare hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kan man se (kanske) att underslaget täcks av insektsnät. Det är också den enda bild jag har där det syns att det ligger spikreglar utanpå vindväven. Dels för att ha någonting att fästa panelen i, dels för att bilda en luftspalt bakom panelen.