402 390 läst · 1 160 svar
402k läst
1,2k svar
Byggnadsvårdar gammalt öde sekelskifteshus i lilla byn Tärnsjö i Uppsala Län
Tyckte det var ett par detaljer som gjorde att jag hade dragit öronen åt mig. Vad är det med målarpappen man satt upp i taket med tejp? Som har hål dessutom. Färgsläpp tak. Halvfärdig fasad med mera.K Kirre2 skrev:
Nu kanske priset är därefter. Men att lägga nåra tusenlappar på att måla hade nog gett mer än att stajla.
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Verkar ha gjorts en hel del - men priset gick upp 2 miljoner också.
Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.D rob_t_j72 skrev:
Vad såldes det för förra gången? Jag tycker det är otroligt att ett så stort hus med så mkt jobb (det är väl en hel del nyrenoverade eller nytillverkade fönster, renoverat värmesystem, fixade kakelugnar och murstock mm.) för under 4MSEK. Känns som den prisnivån inte är sådan att man kan göra en renovering och tjäna storkovan. Jag förstår läget har betydelse, men trots allt ligger det inte så långt från Uppsala, mycket hus för pengarna. Fantastiskt hus i vilket fall!
Det är ett fantastiskt hus, med otroligt mycket tid pengar o kärlek nerlagt på!J JohanLun skrev:Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.
Vad såldes det för förra gången? Jag tycker det är otroligt att ett så stort hus med så mkt jobb (det är väl en hel del nyrenoverade eller nytillverkade fönster, renoverat värmesystem, fixade kakelugnar och murstock mm.) för under 4MSEK. Känns som den prisnivån inte är sådan att man kan göra en renovering och tjäna storkovan. Jag förstår läget har betydelse, men trots allt ligger det inte så långt från Uppsala, mycket hus för pengarna. Fantastiskt hus i vilket fall!
Sedan känns priset jättehögt .. för var det ligger - MEN - jag är lite fast i dåtiden säkert.. när jag växte upp och vad husen ska kosta där osv. ”Fördomar’, myggor, dåligt rykte.. osv. Vissa ställen flyttade man till för att de var billiga..
Har eg inget med hur fina/bra husen är!
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Ledsen, var lite trött när jag skrev inlägget. Hade för mig att Meurman sålde den för 1,8 miljoner - men tydligen fick han 2,3 för 2 år sedan, kanske utropspris var 1,8? Har inte följt huset så den kanske såldes igen förra året som snigla skrev.J JohanLun skrev:Är det redan sålt? Står som utgångspris 3 895 000.
I alla fall ser det verkligen ut som om huset är fint renoverat nu till ett bra pris.
Meurmans är väldigt aktiva på Instagram där dom visar sin vardag i deras byggnadsvårdsfirma😊