Keiller Keiller skrev:
Gjorde klart sommarens sista projekt, att sätta in fönster på farstubron.
[bild]
Enkelt och prydligt!
 
Idag var det teamwork. Efter att jag finlirat mattan på plats och tejpat den sågade gubben lister och jag spikade. Gick som smort! Nu ser man slutet! :love: Renoverat rum med tropisk tapet och grön vägg intill öppen dörr och mörkt laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med grön vägg, fönster med persienner och en kopparledning längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tropiskt tapetserad vägg med djungelmönster, nyligen färdigställd i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 15 till
  • Laddar…
Överskåp monterat på vägg med ledig plats för ventilationsrör, verktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provmontering av ett överskåp. Ventilations röret kommer få plats ovanför. Nya arbetsbänken är på G. Har dock inte bestämt mig för yta än. Men det lutar åt vanlig laminat från Ikea.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild]
Provmontering av ett överskåp. Ventilations röret kommer få plats ovanför. Nya arbetsbänken är på G. Har dock inte bestämt mig för yta än. Men det lutar åt vanlig laminat från Ikea.
Jag röstar för en svindyr marmorskiva som du får en fläck på innan du ens hunnit ta den sista efter-bilden. Och fläcken går givetvis inte att få bort. Kör på det, det verkar poppis.
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag röstar för en svindyr marmorskiva som du får en fläck på innan du ens hunnit ta den sista efter-bilden. Och fläcken går givetvis inte att få bort. Kör på det, det verkar poppis.
Haha :crysmile: fläckar lär det bli med tanke på att det är i garaget. Den bänken lär få stå ut med det mesta.
 
A Anderscurl skrev:
Haha :crysmile: fläckar lär det bli med tanke på att det är i garaget. Den bänken lär få stå ut med det mesta.
Ja, det vore ungefär lika dumt som att lägga in en i ett kök... :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Plåtat in garagesargen, bara ett litet krön kvar sen är garage klart:D
 
  • Vit garagebyggnad med mörkgrå sarg och tak, stort garageport i svart, och en gräsmatta framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
IgelSpikey och 5 till
  • Laddar…
Vitmålade köksöverskåp installerade på vägg, med fläktkanal och borrskruvdragare på hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade överskåp med utstickande ventilationsrör och inbyggd belysning, borrskruvdragare till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Överskåpen på plats. Fläktar och belysningen på plats. Nu skall det bara kopplas in.
 
  • Gilla
IgelSpikey och 4 till
  • Laddar…
Då killen som ska hjälpa mig gräva från bergvärmehålet och in inte dök upp i helgen blev det lite pyssel med kulverten till garaget.

Förberdde lite i ena änden.

Kulvert för bergvärme med förberedda ändar och tejpade anslutningar ligger på grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen började jag gräva vid garaget där grävmaskinen ändå hade haft svårt att komma åt.

Grävd grop vid husvägg nära kulvert för bergvärme, med synlig dagsljuskabel och satellitantenn ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Satt dit panel runt dörrarna och målat en omgång. En del målningsjobb kvar innan jag slutligen ska klä in dörrarna med spårad plywood, därefter får det vara nog med pyssel på garaget för detta år! Garage med nymonterad vit panel runt dörrar, pågående renoveringsarbete med en släpvagn och material framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Börjat passa in gavelpannorna. Blir lite att mäta för att få till allt. Men bara man får till början, slutet och uppe och nere så är det enkelt ;)

Snörasskyddet skall sitta en rad längre ner men var enklare att kapa till pannorna där
 
  • Tak under konstruktion med gavelpannor och snörasskydd, omgivet av ett bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av gavelpannor på tak i byggfas, med synligt takläggarmaterial och snörasskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ja, det vore ungefär lika dumt som att lägga in en i ett kök... :thinking:
Är ju vackert som tusan.
 
Gjöt en liten platta till en ny llvp som införskaffas till nästa vår/sommar. (Ville vara redo om nuvarande skulle haverera innan dess)

För egen del är jag ändå rätt nöjd med det jag kan se av resultaten just nu, formen är ju inte bortplockad än.

Lite grov yta i något hörn, men var första gången jag gjöt, så kan inte vara allt för petig.

Träform med armeringsjärn och röröppningar redo för betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyggjuten betongplatta med träform på grusunderlag, redo för luftvärmepumpinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyutgjuten betongplatta med lätt grov yta på hörn, redo för framtida luft/värmepumpsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen gjuten betongplatta med plastskydd, omgiven av grus och en luftvärmepumpsenhet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Gjöt en liten platta till en ny llvp som införskaffas till nästa vår/sommar. (Ville vara redo om nuvarande skulle haverera innan dess)

För egen del är jag ändå rätt nöjd med det jag kan se av resultaten just nu, formen är ju inte bortplockad än.

Lite grov yta i något hörn, men var första gången jag gjöt, så kan inte vara allt för petig.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Ursäkta korkad, men vad ska plattan användas till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.