A
R Rkarlsson skrev:
Känner du dig tillfreds då och kan sova bättre ?
Höj nivån lite.
Om ni kallar mig troll så måste jag väl få motbevisa.
 
A Anders99999999 skrev:
Höj nivån lite.
Om ni kallar mig troll så måste jag väl få motbevisa.
Amortera på privatbostaden är nog det enklaste råd man kan ge, dessutom handlar väl tråden om amorteringskrav på privatbostäder och inte skryt om jägmästare som sköter 500ha.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Amortera på privatbostaden är nog det enklaste råd man kan ge, dessutom handlar väl tråden om amorteringskrav på privatbostäder och inte skryt om jägmästare som sköter 500ha.
Amortera då! Det var inte jag som gled in på det. Jag köper upp nya fastigheter istället för att amortera.
 
A Anders99999999 skrev:
Höj nivån lite.
Om ni kallar mig troll så måste jag väl få motbevisa.
Om du varit lite vettig och sett till verkligheten hade du inte gett urdumma tips om att låna sönder allt. Majoriteten vill bara leva sina liv och inte hålla på med det du påstår du gör.
Sen är det rätt märkligt, känner någon enstaka miljonär och ingen av de har något lån överhuvudtaget, det som skall vara så bra enl dig. De måste göra något fel som gjorde så.
 
Myrstacken
En av de mer underhållande trådarna jag läst på länge...
 
  • Gilla
Ice89 och 1 till
  • Laddar…
A Anders99999999 skrev:
Amortera då! Det var inte jag som gled in på det. Jag köper upp nya fastigheter istället för att amortera.
Du är fri att spekulera, men vad har det i den här tråden att göra?
 
A
R Rkarlsson skrev:
Om du varit lite vettig och sett till verkligheten hade du inte gett urdumma tips om att låna sönder allt. Majoriteten vill bara leva sina liv och inte hålla på med det du påstår du gör.
Sen är det rätt märkligt, känner någon enstaka miljonär och ingen av de har något lån överhuvudtaget, det som skall vara så bra enl dig. De måste göra något fel som gjorde så.
vet om en enda man som har så mycket i lån att han aldrig kommer kunna reda upp det..
stannar han av så tar det stopp...
ett lantbruk här uppe...
med massor av fastigheter under sig... Och ca 1100 kor... Inte dåligt..
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vet om en enda man som har så mycket i lån att han aldrig kommer kunna reda upp det..
stannar han av så tar det stopp...
ett lantbruk här uppe...
med massor av fastigheter under sig... Och ca 1100 kor... Inte dåligt..
Då ställer man sig frågande, vad gör han om han blir sjuk?
Inte kan han vara så lycklig om det blir ett enda felsteg.
 
A
R Rkarlsson skrev:
Då ställer man sig frågande, vad gör han om han blir sjuk?
Inte kan han vara så lycklig om det blir ett enda felsteg.
Han är en liten del av allt numera..
visst han äger allt men det är robotar och anställda som sköter driften..
Han och hans söner sköter admin... mm.
 
Myrstacken
Skit i han han är
Maskintok skrev:
vet om en enda man som har så mycket i lån att han aldrig kommer kunna reda upp det..
stannar han av så tar det stopp...
ett lantbruk här uppe...
med massor av fastigheter under sig... Och ca 1100 kor... Inte dåligt..
Jag kan erkänna att jag har så mycket lån att jag eller rättare sagt vi.. jag och min fru aldrig kommer kunna amortera av det under vår livstid..
Eller jo när jag ärver mina föräldrar men sånt vill jag inte tänka på...
Men det är inte ens någon idé att försöka heller eftersom det är såpass mycket och räntan så låg..
Så därför är det bättre att spara pengarna i fonder som man får över varje månad..
Men huset vi har är värderat såpass högt nu att skulle jag sälja det kan jag betala av allt och ha 3 dubbelt över...
 
  • Gilla
Anders99999999
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Skit i han han är


Jag kan erkänna att jag har så mycket lån att jag eller rättare sagt vi.. jag och min fru aldrig kommer kunna amortera av det under vår livstid..
Eller jo när jag ärver mina föräldrar men sånt vill jag inte tänka på...
Men det är inte ens någon idé att försöka heller eftersom det är såpass mycket och räntan så låg..
Så därför är det bättre att spara pengarna i fonder som man får över varje månad..
Men huset vi har är värderat såpass högt nu att skulle jag sälja det kan jag betala av allt och ha 3 dubbelt över...
trevligt (y)
Då är man ju hemma.. om nu allt håller sig..

Jag köpte fastigheten för en mindre summa.. är värd det 3 dubbla..
Men jag vill inte ha något lån kvar alls när barnen börjar komma upp i tonåren.. Och jag i 50-60 års åldern... jag som jobbar i skogen måste tänka på att jag kan få en kropp som inte orkar med längre vid 60 års ålder..
Eller skadar mig så att pensionen eller ersättning blir för låg...
Nä bort med lånet och mer pengar blir det ju över vart efter man amorterar ner... (y)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Myrstacken
Maskintok skrev:
trevligt (y)
Då är man ju hemma.. om nu allt håller sig..

Jag köpte fastigheten för en mindre summa.. är värd det 3 dubbla..
Men jag vill inte ha något lån kvar alls när barnen börjar komma upp i tonåren.. Och jag i 50-60 års åldern... jag som jobbar i skogen måste tänka på att jag kan få en kropp som inte orkar med längre vid 60 års ålder..
Eller skadar mig så att pensionen eller ersättning blir för låg...
Nä bort med lånet och mer pengar blir det ju över vart efter man amorterar ner... (y)
Om du får över 5mille som du inte vet vad du skall göra av med skicka det till mig så jag kan betala mina lån :p:crysmile::rofl::heart:
 
Sniff sniff...Det luktar mindervärdeskomplex här ikväll.:crysmile:
 
Myrstacken
M Myckling skrev:
Sniff sniff...Det luktar mindervärdeskomplex här ikväll.:crysmile:
Stäng din gylf så vi slipper stanken
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Stäng din gylf så vi slipper stanken
Ahh.. vi är där igen...
Den är liten men luktar som en stor jäkel.. :crysmile::crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.