Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
@EPG
Så D-vitamintillskott minskade risken för luftvägsinfektion med 12 % men vi vet att vaccinerna från Pfizers och Moderna minskar risken för covid med minst 90 %.
Vilken metod tycker du verkar vettigast för att inte få covid?
Tycker du blandar ihop äpplen och apelsiner här.
Vid hur många internationella enheter (IU) minskar man risken för luftvägsinfektion med 12%. Dubblar man den dagliga dosen, uppnår man 24% då? D-vitamin får man från solen och vi har tydligt sett en minskning av antalet sjukdomsfall både förra sommaren och i år. Vad föredrar du, att vara i solen eller att ta sprutor titt som tätt?

Sen har jag aldrig skrivit något om effekten av sprutorna från Pfizer, Moderna etc. utan om eventuella biverkningar. Skulle jag vara 100% eller till och med ner till 90% säker på att det inte fanns några biverkningar så skulle jag självklart ta dem men åter igen, vi har fortfarande inte facit.

Jag har heller inte sagt att jag kommer att avstå utan att jag avvaktar något år eller så. Inom nåt år så tror i alla fall jag att vi kommer att börja se effekterna av det om de nu biverkningarna är särskilt allvarliga.

• Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
P
E EPG skrev:
Vad föredrar du, att vara i solen eller att ta sprutor titt som tätt?
Sommar året runt vore mycket trevligt!
Sen har jag aldrig skrivit något om effekten av sprutorna från Pfizer, Moderna etc. utan om eventuella biverkningar. Skulle jag vara 100% eller till och med ner till 90% säker på att det inte fanns några biverkningar så skulle jag självklart ta dem men åter igen, vi har fortfarande inte facit.
En bättre riskanalys än så kan du väl åstadkomma?
Inom nåt år så tror i alla fall jag att vi kommer att börja se effekterna av det om de nu biverkningarna är särskilt allvarliga.
Är det vanligt att allvarliga biverkningar av vaccinering börjar visa sig efter nåt år?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Ingen som vet. Man vet bara hur många som har dött med covid-19.
Jag har för mig att jag läste i någon av covidtrådarna att Socialstyrelsen har statistik över hur många som har dött av covid-19.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
grafenoxid :et har gjort att folk blivit magnetiska. Och detta giftet har bara en utgång…

Man kommer över en del doser som togs och testades. Detta förklarar varför en gaffel fastnade vid sticker tex…

jag vill inte vara den labbråttan som får injektion av detta giftet…alla råttorna dog under experimentet med dem…
lyckligt lottade är de som nu fått placebo i sin spruta…
Säg att du skämtar…

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Nissens
sista veckan i juli ja

[bild]
En sådan tabell kan jag också sätta ihop med helt andra siffror.

Det du behöver göra är att posta en länk till en trovärdig källa. Att posta en tabell som vem som helst kan sätta ihop säger absolut ingenting…

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Nissens
ha ha…i Sverige censureras allt, i Danmark går de ut öppet med det…
Du är rolig du. Vad är det som går ut öppet i Danmark som censureras i Sverige? Det är ju inte så att information stannar vid landsgränserna. Det kanske var så när du var ung, men nu har vi ju internet sedan några decennier tillbaka..

• Gilla
  • Haha
Scout och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tycker att det är jättepraktiskt. Nu behöver jag inte fästa komihåglappar på kylskåpet med kylskåpsmagneter. Jag jag fästa dem på mig själv istället. Då behöver jag inte komma ihåg att gå och titta på komihåglapparna.
Det gäller och komma ihåg var du satt dem:p

R
*när man påstår sig vara smartare än andra människor och sedan postar skärmdumpar ifrån facebook som ”fakta”*
:rofl::crysmile:

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Duger detta då? Eller ska du säga att det är en fejkad bild nu?
Så sjukt fejk. Så dåligt skriver ännu inte några myndigheter och inte använder de två typsnitt i två färger, med ojämna radbrytningar mellan stycken. Det där håller en nivå som man kan förvänta sig av ungefär en kommunal skola (dvs låg). Det är någon som hittat på, med andra ord. Myndigheter skickar inte officiella meddelanden i någon chatapp utan skriver ett brev i PDF eller på papper.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej vid kort behandling har jag aldrig nämnt. Jag har endast nämnt medicin som behövs för att leva vanligt, som inandas. Att du blandar ihop det med medicin som kan vara farlig att ge vid slarv får stå för dig.
Men det är likväl skyldiga att ge medicin som gör att de kan leva en normal vardag, Extremt simpelt då det finns klara instruktioner och journaler på barnen så att de inte ger de för mycket doser.
Synd att du medvetet läser och missuppfattar fel. Länken som länkades står även att de skall hjälpa till med detta.
Nu är vi väldigt offtopic men åter igen så finns det absolut inga som helst krav att pedagoger ska ge barn medicin, och nej det ingår inte i deras arbetsuppgifter….
Sedan finns det barn med särskilda behov som behöver vård under dag i skola/förskola då får man lösa det fall till fall, många gånger kan det då handla om en resurs på det barnet.

om det handlar om penicillin som barnet fått utskrivet 3 ggr om dagen så ska en dos tas på förskolan, inget snack om saken. Men jag har i så fall bett föräldern ringa när det är dags att ta dosen. Föräldern har fått skriva en ”medicinhanteringslapp” och instruerat oss hur vi ska göra. Men föräldern håller ordning på tiden, ringer och påminner…inte vår sak att ha det i huvudet oxå…det är lätt att glömma bort en sådan sak i allt annat.
Men då är det upp till dig/din chef om det är ok. Det är ej ett krav och det ingår ej i din arbetsuppgift att ge barn medicin.

B b8q skrev:
Du jobbar på förskola?
Jobbar? :crysmile:

P pmd skrev:
Det avvecklas sen i somras, men jag vet inte om avvecklingen är klar. Innan dess användes det enbart för personer över 65 sen i maj (brasklapp: mitt minne …).
Precis, så ingen behöver oroa sig för att ta en spruta baserat på eventuella biverkningar från det då det inte ges längre. Det som ges nu har färre allvarliga biverkningar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
För er som gillar procent men inte riktigt tycks förstå hur man räknar.

Nästan alla som är gamla i Sverige är vaccinerade nu. När de dör kommer de att göra det med vaccin i kroppen. Alltså nästan 100% av de äldsta som ”står i tur ” att dö. Få, eller ingen, av dessa kommer dö av vaccinet.

Vaf gäller covid så är det betydligt färre som inte vaccinerat sig eller som fått immunitet genom smitta. Kanske 15% av hela befolkningen för en spruta, och 50% för två. I denna kategori av relativt unga och friska människor är det få som dör. Covid ”hjälper till” och tar livet av några stycken. Här är det få som dör med covid. De flesta av. Covid. Naturligtvis kan någon som har covid tåls ut för en trafikolycka men sådana fall är uppenbara.

Hoppa detta klargör procenträkning på grupper av helt olika storlekar, sant frågan om av eller med någonting.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.