R Robert-san01 skrev:
Du behöver inte fundera på vad du skall göra på din lediga tid en stund framöver...

Haha nej. Jag vet vad jag har framför mig!
Roligt projekt med badrum/tvättstuga också.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Hängrännor och fotplåtar på plats, hade det inte varit för en irriterande 10 minuters regnskur som blötte ner råsponten hade även underlagsduken kommit på plats.

[bild]
Lösvirke eller en sats?
 
H HCX skrev:
Lösvirke eller en sats?
Om du undrar över friggan så är det en byggsats som byggdes för 20 år sedan. Nu byter jag bara taket och färgen för att få den att matcha med huset som numera är grått med silverfärgat falsat plåttak. Lyxrenovering typ ...
 
Karlia
Staketet från början av 90-talet ska hålla ett tag till.

Gamla trästaket med snickarklämmor fastsatta, renovering pågår, med träd och grön busk bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skrutten18
  • Laddar…
När jag satte in diskmaskin för nåt år sen bytte jag även ut en vissen rostfri diskbänk mot bänkskiva och diskho. Eftersom Ikea slutat med "Ljus Ek" som vi har på alla andra bänkskivor i köket så blev nödlösningen "Ask". Och det såg ju inte klokt ut.
Nyinstallerad bänkskiva i ljus ek med integrerad diskho bredvid en vit diskmaskin i kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har sen dess letat begagnat i rätt färg och i fredags hittade jag en tack vare en sökesannons här på forumet. Så det blev en 70-milstripp i lördags för att hämta hem bänkskivan.

Kök med nyinstallerad ljus ek bänkskiva, diskho och vit diskmaskin intill en spis och vita skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Igår skiftade jag bänkskivorna. Det tog hela dan men blev bra.
 
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Vill tillfälligt omformulera trådnamnet till Vad har hantverkare gjort med ert hus idag? :crysmile: Haft en röris hemma hela dagen för diverse småjobb. Bytt blandare i badkaret, bytt ut ett fult vattenrör i gubbens mancave och bytt en läckande vattenutkastare.
Före, separat varm och kall:
Nyinstallerad badrumskran med en handdusch i krom och integrerade varm- och kallvattenreglage mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter, mycket smidigare:
Nyinstallerad blandare med kromfinish på badkaret, uppgradering från separat varm och kall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gamla fula röret:
Nyinstallation av snyggt vattenrör längs en grön vägg och djungeltapet i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nyrenoverat hörn av ett rum med nylagt snyggt vattenrör längs den gröna väggen och taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett gammalt vattenrör längs en grön vägg nära ett fönster och en ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya snygga röret:
Nytt snyggt kopparvattenrör installerat längs en vägg med tapet med gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nytt kopparvattenrör längs taket mot en grön vägg, nära fönstret och dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt, snyggt installerat vita vattenrör längs en grön vägg nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vill tillfälligt omformulera trådnamnet till Vad har hantverkare gjort med ert hus idag? :crysmile: Haft en röris hemma hela dagen för diverse småjobb. Bytt blandare i badkaret, bytt ut ett fult vattenrör i gubbens mancave och bytt en läckande vattenutkastare.
Före, separat varm och kall:
[bild]
Efter, mycket smidigare:
[bild]
Gamla fula röret:
[bild] [bild]
[bild]
Nya snygga röret:
[bild] [bild] [bild]
Haha, det gamla röret alltså :crysmile:, jag förstår att ni ville byta!
 
F Fluxor skrev:
Haha, det gamla röret alltså :crysmile:, jag förstår att ni ville byta!
Ja helt otroligt anskrämligt. I ett förråd spelar det ingen roll, men nu när förrådet ska bli mancave krävs snyggare grejer. (y)
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Düsseldorff
Idag har jag fått upp hatthyllan som jag snickrade ihop tidigare i veckan!

Hemmasnickrad hatthylla monterad på vägg med blommig tapet, bredvid en taklampa och en dörr märkt "WC".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 20 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Idag har jag fått upp hatthyllan som jag snickrade ihop tidigare i veckan!

[bild]
Vad är det för spännande "jackhängare" du har under hyllan?
 
Düsseldorff
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad är det för spännande "jackhängare" du har under hyllan?
Det är två infällbara galghängare. Så att jackor hänger tvärsemot hur de normalt hänger. Tar mindre plats i den ganska smala hallen.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är två infällbara galghängare. Så att jackor hänger tvärsemot hur de normalt hänger. Tar mindre plats i den ganska smala hallen.
Fiffigt. Hur fäller du upp dem?
 
Düsseldorff
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fiffigt. Hur fäller du upp dem?
Man bara drar de uppåt 90 grader så är det en krok som jackar i ett spår.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Rickard.
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är två infällbara galghängare. Så att jackor hänger tvärsemot hur de normalt hänger. Tar mindre plats i den ganska smala hallen.
Riktigt snyggt måste jag säga även om småbarnsföräldern i mig inte alls förstår hur vardagen ska fungera :)

Jag har lyckats göra tre olika hatthyllor och ingen lika snygg som din men desto mer praktiska istället, särskilt den nuvarande som jag gjorde av begagnad bänkskiva för ett par veckor sen. Tänkte egentligen vänta tills jag gjort täckplåten i taket och golvbiten men vem bryr sig.

En hallinredning med vit hatthylla, klädhängare, spegel, vit bänk och skohylla, oskyddat tak och golvrör synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Rickard. Rickard.ag skrev:
Riktigt snyggt måste jag säga även om småbarnsföräldern i mig inte alls förstår hur vardagen ska fungera :)

Jag har lyckats göra tre olika hatthyllor och ingen lika snygg som din men desto mer praktiska istället, särskilt den nuvarande som jag gjorde av begagnad bänkskiva för ett par veckor sen. Tänkte egentligen vänta tills jag gjort täckplåten i taket och golvbiten men vem bryr sig.

[bild]
Haha ja vi har en "grovhall" också. Den här hatthyllan är mest for show och för att det är kul att snickra!
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.