49 778 läst · 808 svar
50k läst
808 svar
Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?
En åsikt kan väl baseras på egen erfarenhet, upplevda händelser mm mm, det är ju en åsikt och ingen klickbar länk bifogad, konstigt sätt att se på åsikter som att dom är helt ogrundade/oviktiga med fingret i luften utan faktalänk.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 836 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 836 inlägg
Så skrev jag ju inte utan:Handyman 1 skrev:
"Däremot kan man ju basera sin åsikt på fakta eller ..."
Detta eftersom MaxHugo inte har skrivit vad hans åsikt om vaccineringens betydelse på smittspridningen baseras på.
Nej då, Inga frågor är för dumma för Byggahus.se, och så finns forumsdelen ”offtopic” Det ingår i forumreglerna att svara och hålla god ton.C Capitan skrev:
En del blir dock sura när det inte får skriva vad som helst och vara otrevliga. Eller skriver för mycket offtopic för ämnet i tråden. Då blir de Bannade och återvänder till andra forum och gnäller på Byggahus censur…
Dagen ”roligaste” OT frågetråd handlade om en cykel som inte växlade och min bedömning är att bra svar kom fortare än man hinner få tag på en cykelreparatör. Väldigt långt från husbygge.
Foto, Gym, träning, hund, katt, humortråden…juridik… det finns massor av forumsavdelningar och trådar om allt möjligt.
Jag kan väl glädja dig med att Birgit har fel angående att FoHM inte skulle ha några forskare.MaxHugo skrev:
Å andra sidan har hon rätt i att FoHM inte forskar på sars-cov-2 viruset eller publicerar några egna forskningsrapport inom detta område. Däremot har man gjort diverse tester, mätningar och sammanställningar om covid-19.
FoHM har väl fullt upp med att sammanställa och värdera all forskning som redan finns…
Från FoHMs hemsida…
Forskning och laboratorieutveckling
Forskningen hjälper till att ta fram ny kunskap inom ett mycket expanderande fält och säkerställer samtidigt upprätthållande av medarbetares kompetens. Forskningsuppdraget medför nödvändig laboratorieutveckling och infrastruktur inom det laborativa beredskapsuppdraget och bidrar på så sätt till att myndigheten är en stark aktör, både nationellt och internationellt.
Vill man veta vika forskningsprojekt inom som pågår finns de listade på sidan.Forskning för att stärka den laborativa beredskapen
Mycket av forskningen vid Folkhälsomyndigheten är fokuserad kring verksamheten i eller i anslutning till säkerhetslaboratoriet. Flera forskningsprojekt berör nya infektionssjukdomar [eng. emerging diseases] och smittämnena dessa orsakas av och forskningen är ofta kopplad till utvecklandet av nya analys och detektionsmetoder. Ytterligare syfte med forskningen är att denna ger en möjlighet att upprätthålla förmågan att kunna detektera och analysera smittämnen som aldrig eller mycket sällan påträffas i landet.
Sverige har också nordens enda riskklass 4 labb (samma nivå som labbet i Wuhan). Man samarbetar med andra men åtar sig också forskningsuppdrag.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...orieanalyser/forskning-laboratorieutveckling/
Det enda jag kände av spruta 1 var att det kliade på armen morgonen efter, då jag glömt ta bort plåstret.
Efter 2an låg jag däckad i 2 dagar med värk i hela kroppen och feber. När jag vaknade 3e dagen var det bortblåst, och jag studsade iväg till jobbet som inget hänt.
Efter 2an låg jag däckad i 2 dagar med värk i hela kroppen och feber. När jag vaknade 3e dagen var det bortblåst, och jag studsade iväg till jobbet som inget hänt.
Medlem
· Halland
· 4 096 inlägg
Nej, det handlar såklart om pass, du måste uppge vem du är när du gör vardagliga saker. Allt sker elektroniskt och kan lagras. Folk förstår ingenting och sväljer all kontroll.KristinaRT skrev:Emotser en förklaring på påståendet ”lämna över mer kontroll till de styrande”. Vad menar du egentligen?
Menar du att eftersom myndigheterna uppmuntrar till vaccination i syfte att minska smittspridningen så får myndigheterna magiskt kontroll över dig och dina tankar?
Att vaccinet kan användas för att tankestyra?
Eller bara att man av princip ska göra tvärt om?
Nu har vi en regering man skrattar åt, men om tio år kanske vi har fullblods fascister/kommunister som har obegränsade kontrollmöjligheter av befolkningen.