Rickard.
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jo precis på parkeringen mellan åken.
Har du bara ett extra batteri att mer eller mindre permanent montera så tror jag inte du kommer ångra dig. Det är ju lite synd att den inte kan jobba baklänges just för ditt användningsområde kanske (vilket du kanske ändå inte kan pga ventilen??) och jag kan bara tänka mig att den inte är bra till lågt tryck höga volym saker som t ex luftmadrasser men jag har faktiskt inte provat.

Min ligger alltid nära till hand redo så jag snabbt kan kolla och pumpa bilen, cyklar, cykelkärra, barnvagn, bollar osv.

• Gilla
vilden
  • Laddar…
Köpte häromveckan, hämtat u i veckan, öppnade paketet i förrgår men glömde fota då :)
Uppsättning trämejslar med olika spetsar och bruna handtag, nyligen öppnade, ligger på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
erikssonjorgen och 6 till
  • Laddar…
Och nu fick jag tummen ur att köpa ritningar till en Slöjdpung. Ska bara lyckas sy den också då...

Vad fan har jag gett mig in på?
En grävmaskin bredvid en demonterad metallkonstruktion på en trädgårdstrall.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Vad fan har jag gett mig in på?
[bild]
Måste vara ”Moolgan” som ligger bakom! :cool:

Två ny 60 cm enhandstvingar och en arbetslampan från Lidl.

Två 60 cm långa enhandstvingar och en LED-arbetslampa från Parkside på vit bakgrund.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Hittade en snabbvinkel från Hultafors, perfekt till nya cirkelsågen och altanbygget! Tjock aluminium och smarta beständiga markeringar. Verkar vara väldigt lik motsvarande grunka från Swanson men hur som helst otroligt smidig att använda tex om man vill såga rakt och exakt med handhållen cirkelsåg: https://www.hultafors.se/products/squares/H0520-snabbvinkel/188391

• Gilla
M95 och 1 till
  • Laddar…
  • Biltemas blå hålsågar för stenmaterial i storlekarna 112x150, 102x150 och 82x150 mm med prisinformation.
    Skapa konto
  • Ventilationshål borrat i tegelvägg på hus, gjord med Biltemas hålsåg.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Måste ju visa en bild på denna superpraktiska snabbvinkel:

Svart snabbvinkel med graderingar för snickeriarbete på en texturerad grå bakgrund vid sidan av en penna.
Skapa konto

• Gilla
salarvalinia och 5 till
  • Laddar…
T
H Harald Blåtumme skrev:
[bild]
Försänkningen vid PIVOT har säkert någon funktion, men den är lite irriterande när man vill dra ett rakt streck.

Själv köpte jag en sån här för att lösa ett akut båtproblem:

Svart BGS technic adapter med storleksmarkeringarna 8 och 10.
Skapa konto

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:

[bild]
Jag har en, men tyvärr har min tummar och fötter istället för centimeter. Sjukt praktisk pryl, jag har nästan slutat använda kap/ger sedan jag skaffade den. Kör det mesta med cirkelsågen och använder vinkeln som anhåll.

• Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Försänkningen vid PIVOT har säkert någon funktion, men den är lite irriterande när man vill dra ett rakt streck.
Urfräsningen är för att inte störa vinkelmätningen om du har en bräda med skarp fnasig kant att utgå ifrån. Jag tycker det är riktigt smart tänkt i alla detaljer, fantastiskt bra och enkelt verktyg. Som sagt, detta och en hyfsad cirkelsåg kan ersätta en traditionell gersåg på fältet vilket var avsikten.

Ramnemark Ramnemark skrev:
Behövde fixa till ventilationen i huset. Blev Biltemas hålsåg för tegel och den får godkänt :)

[länk]
De har fan allt :D
Och tack för tipset. Har en grund som ska få bättre ventilation sen. Då är det här perfekt.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
De har fan allt :D
Och tack för tipset. Har en grund som ska få bättre ventilation sen. Då är det här perfekt.
Man behöver deras hålsågshållare (SDS+)och pilotborr men för runt 450kr (102mm) känns det inte så farligt. Rekommenderar dock ett länge 8 eller 10 borr att borra med först så hålsågen bara kan följa med :). Jag borrade med ett 40cm långt 8mm borr först, och då kan man även få hålet vågrätt :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Man vill väl inte ha hålet vågrätt. Det är bättre om det lutar lite

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.