182 105 läst · 729 svar
182k läst
729 svar
Köpt hus, kan inte visa för banken var insatsen kommer ifrån
Ojoj glömde den här gången senaste avtalsrörelsen. Tillämpa på du jag går på publik service och erfarenhet o sunt förnuft, kanske har kvar någon källaP pmd skrev:
Jag har ingen aning om när senaste avtalsrörelsen inträffade. Jag gissar på att du syftar på löneförhandlingar mellan LO och och delar av Svenskt Näringsliv. Själv har jag aldrig varit inblandad i, eller direkt påverkad, av dessa vilket förstås gör att jag inte har så bra koll på dem.
OK, jag avfärdar påståendet som ogrundat, men håller det öppet att ändra uppfattning om det dyker upp något substantiellt.
OK, jag avfärdar påståendet som ogrundat, men håller det öppet att ändra uppfattning om det dyker upp något substantiellt.
Apropå om banker är bra eller dåliga, kolla deras betyg här: https://fairfinanceguide.se/banks/banker/
Tyvärr så ger de bästa bankerna inte ut BankID. Och det "måste" man ha nuförtiden.
Om vi är många som sätter in pengar på de "bästa " bankerna så kanske de får råd att också kunna serva med BankID.
Tyvärr så ger de bästa bankerna inte ut BankID. Och det "måste" man ha nuförtiden.
Om vi är många som sätter in pengar på de "bästa " bankerna så kanske de får råd att också kunna serva med BankID.
Hållbarhetsbetyg är inte det enda kriteriet för att välja bank. Banken ska fungera bra i vardagslivet också. Som du påpekade så är avsaknad av BankID en ganska stor nackdel. Det går dock utmärkt att anlita mer än en bank. Man behöver inte göra merparten av sina bankaffärer med den bank som har utfärdat ens BankID.
F.ö. så hittade jag inte hur Fair Finance Guide mäter "hållbarhet". Dessutom tycks en del saker som rimligen inte ingår i "hållbarhet" bakas in där.
(Hållbar är ett dåligt ord för något som inte handlar om hur länge mjölk håller sig, t.ex. Uthållig är ett bättre ord).
F.ö. så hittade jag inte hur Fair Finance Guide mäter "hållbarhet". Dessutom tycks en del saker som rimligen inte ingår i "hållbarhet" bakas in där.
(Hållbar är ett dåligt ord för något som inte handlar om hur länge mjölk håller sig, t.ex. Uthållig är ett bättre ord).
Freja eID+ funkar iaf med 1177. Vet inte hur det är med skatteverket. Men man kan ju påpeka det för dem.BettanG skrev: