Har utegym med chinsbar, boxsäck + lite kul för barnen. Används flitigt. Lite LA känsla att träna utomhus :)
l5yhzHJ4jtBnLHe-LEAqM8cXvxuk0wsj7oRc17LOkgfIvIHnWkyzd11DNnBgDaEniBXQMrFDwTqKLI3bTZJiOdlEka2DHvRvF6ubgb3wD1SApBfu8hu84BnU-cCcB95Vul0l8CDY7p5qMAreQOdkMO8I9jRoKN2HCq-KcECWMsUl970rWcLDDrazWbeaC62v5AkQ5Gnvlw2a-4ndLbzCBHajqV8DauDt6EI7r43kN5APqbEvvj-E1aVUX7AGN8abx63vLfldTvSYTBxuXZz0g5LiER-blMgQTLXMp2pQljR9R01Jn40J_1PjZzRifn1asYNixjIAUOLDMjhinQInJWs_8B1_D_y4ujRtjXHoCFw3BcNN9d0bka_4I4NmJecUxehV4GLRk1VUIJT0eRTwkLelT6EVySvZtLrbyZX5UcwpFM30WPQOLXZJnYrpYce9bTe4JdhjUbj-ZEStSRep6sXP2H81EjHrLx3qNEQ7VEfvogQiBZ4SjjbyfyGvpJ1V4EYabyj00AYFNXD0K9_jtqkoX5M670Gpdl_yIjIjbBucxt2QQ4OhkM9n9kbFuecjy48Uq3wAQatMHTK0hDNpwvjRzURlzNHwBkm1daBEoIWQc243LcF3egHKs_1MqC6YuF3iRBRoEJJT3ObcSMhM_cAlLBGEwgWyTDf2UCC6ilSTUtxU5bs3sReB2ZSdTwB5D9fC2YYxX0A0kWIt5dJTaPFd=w703-h937-no
 
  • Gilla
  • Älska
RolfoHelena och 10 till
  • Laddar…
Detta hemmagym byggde jag till familjen i vintras och används en hel del. Säck, cykel och ribbstol kommer man långt med. Själv använder jag det inte: mitt gym är snickeriet och trädgården.
 
  • Hemmagym med blå boxningssäck, träningscykel och ribbstol i källarrum, med två personer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nochl och 8 till
  • Laddar…
Hej
Mitt hemma/utegym är under uppbyggnad. Just nu ser det ut så här. Mitt mål just nu är att klara av att gå armgång. Ännu är jag inte där.
Det var lite bökigt att få upp stocken/bjälken på stammarna.
En nackdel med utegym är att det är lite motigt att gå ut till ruggig höst och vinter.
/Fredrik
 
  • Hemmagjort utegym under uppbyggnad med en stock/bjälke monterad mellan två stammar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RolfoHelena och 4 till
  • Laddar…
K klepto2 skrev:
Har utegym med chinsbar, boxsäck + lite kul för barnen. Används flitigt. Lite LA känsla att träna utomhus :)
[bild]
Har du gjort chinsbaren själv eller finns de att köpa? Funderar på en liknande lösning själv.
 
backstad backstad skrev:
Har du gjort chinsbaren själv eller finns de att köpa? Funderar på en liknande lösning själv.
Det är en stolpe för ledstänger till en industritrappa. Minns inte vad företaget heter men det låg i biskopsgården i Göteborg
 
  • Gilla
Blåbäret_numero_uno och 1 till
  • Laddar…
Hittar inte översiktbilderna. Har löpband, roddmaskin, stakmaskin, träningscykel, crosstrainer, chinsstation och vikter. Har tyvärr tappat träningen lite efter sjukdom men ska ta tag i det. Har varit guld att kunna träna hemma under pandemin.
 
  • En stakmaskin framför ett fönster intill en väggmonterad TV i ett hemmagym.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmagym med löpband och crosstrainer framför tv-skärmar på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PontusmedPP och 4 till
  • Laddar…
O OverAndOut skrev:
Jag kör ute.
[bild]
[bild]
[bild]
Detta var jättefint. Har du några fler bilder på din monkeybar och dess montage? Har avsevärt mindre plats men skulle ändå vilja få till något liknande.
Mvh
 
O
Byggde en ställning på utsidan av garaget (=gymmet) i våras. Mycket nöjd. Ej galvad så kommer ta in den när utesäsongen är slut. Har dock inte påverkats av vårens regn hittills.

Det är 95-stolpar fastsatta i nedgrävda plintar och sedan förankrade i väggen. Stången är från Master Fitness.
Träställning med stolpar och pull-up stång fastsatt vid röd garagewand, omgiven av gräs och buskage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kartping och 4 till
  • Laddar…
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Detta var jättefint. Har du några fler bilder på din monkeybar och dess montage? Har avsevärt mindre plats men skulle ändå vilja få till något liknande.
Mvh
Består av 95x95 med Kinnarps kontorsben. Kanske lite grova rör då det mest är ungarna som nyttjar just den.
Träkonstruktion med 95x95 stockar monterade på ett träd med skruvar och armeringsrör synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ligger i princip bara där. En klen skruv för att stabilisera lite. Trädet rör ju sig lite
Byggprojekt med 95x95 trästolpar och grova Kinnarps kontorsben som räcken, infällda i stolparna, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara infällt i stolparna. Sedan gjutrör runt stolpen tillsammans med armering.

//Ulf
 
  • Gilla
  • Älska
nochl och 3 till
  • Laddar…
O OverAndOut skrev:
Består av 95x95 med Kinnarps kontorsben. Kanske lite grova rör då det mest är ungarna som nyttjar just den.
[bild]
Ligger i princip bara där. En klen skruv för att stabilisera lite. Trädet rör ju sig lite
[bild]
Bara infällt i stolparna. Sedan gjutrör runt stolpen tillsammans med armering.

//Ulf
Tack för info. Hur ser måtten ut? Om du pallar :)
 
V VLJ skrev:
Testade min "vikingpress" idag (stege + sandsäck + spännande xD) .
Värmebölja + föräldraledighet gör att gymmet inte är ett alternativ, men får göra det bästa av situationen
[bild]
Djärv lösning. Något du skall praktisera vidare eller mest för skoj?
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Djärv lösning. Något du skall praktisera vidare eller mest för skoj?
Det blir lite fortsatt under sommaren, för att axlarna inte ska släcka ihop helt. Säcken väger bara 45 kg så det funkar bara till mångreppare.
 
V VLJ skrev:
Det blir lite fortsatt under sommaren, för att axlarna inte ska släcka ihop helt. Säcken väger bara 45 kg så det funkar bara till mångreppare.
Såpass. Du tänker inte på att köra pike pushup istället? Tror det motsvarar 67% av kroppsvikt. Med benen på stol lite mer.
Mvh
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Såpass. Du tänker inte på att köra pike pushup istället? Tror det motsvarar 67% av kroppsvikt. Med benen på stol lite mer.
Mvh
Nja, kan kan jag väl men då tycker jag det här var roligare :D
 
V VLJ skrev:
Nja, kan kan jag väl men då tycker jag det här var roligare :D
Det är förstås viktigt. Gör det så roligt som möjligt, ökad sannolikhet för genomförande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.