7 794 734 läst · 38 160 svar
7795k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jag hade en patient en gång som skulle hänga upp gardiner naken. Han ramlade ner från stolen och landade rakt på en päronformat glasobjekt som åkte upp i rumpan. Kan tillägga att pga objektets form, storlek, och material var de tvungna att operera ut den vilket resulterade i en temporär(?) stomi.mexitegel skrev:
Jag tror denna patient och pappan har en sak gemensamt; de är inte män nog att stå för sina idiotiska handlingar. De ska i alla fall ha en eloge för att de inte valde en glasburk som en viss internetkändis . Vissa saker önskar jag att man inte sett…
Bonus: När vår patient röntgades hittades ett litet extra fynd. Patienten hade vid ett tidigare tillfälle kört upp ett plaströr i urinröret som sedan fastnat…
Jag är benägen att inte hålla med. Historien din patient drog låter onekligen som en efterkonstruktion, speciellt i kombination med plaströret.T Trunk skrev:Jag hade en patient en gång som skulle hänga upp gardiner naken. Han ramlade ner från stolen och landade rakt på en päronformat glasobjekt som åkte upp i rumpan. Kan tillägga att pga objektets form, storlek, och material var de tvungna att operera ut den vilket resulterade i en temporär(?) stomi.
Jag tror denna patient och pappan har en sak gemensamt; de är inte män nog att stå för sina idiotiska handlingar. De ska i alla fall ha en eloge för att de inte valde en glasburk som en viss internetkändis . Vissa saker önskar jag att man inte sett…
Bonus: När vår patient röntgades hittades ett litet extra fynd. Patienten hade vid ett tidigare tillfälle kört upp ett plaströr i urinröret som sedan fastnat…
Pappan med dragkroken är tror jag hellre på en olycka. Inte många är korkade nog att försöka sig på dylika sexuallekar inne på ett öppet Furuvik skulle jag säga.
Ah... Nu kanske jag fattar. Förstod inte riktigt vad de menade först med "minibil" så jag tänkte mig en hyfsat fullstor dragkrok vilket förstås inte kan hamna i rumpan av misstag.tveksamt skrev:Jag är benägen att inte hålla med. Historien din patient drog låter onekligen som en efterkonstruktion, speciellt i kombination med plaströret.
Pappan med dragkroken är tror jag hellre på en olycka. Inte många är korkade nog att försöka sig på dylika sexuallekar inne på ett öppet Furuvik skulle jag säga.
Men nu när polletten trillat ner så håller jag med dig!
Den storyn, med väldigt små variationer, har jag hört på alla sjukhus jag jobbat på och på alla ställen jag pluggat. Har vi alltså äntligen fått höra den från någon som faktiskt var där?T Trunk skrev:Jag hade en patient en gång som skulle hänga upp gardiner naken. Han ramlade ner från stolen och landade rakt på en päronformat glasobjekt som åkte upp i rumpan. Kan tillägga att pga objektets form, storlek, och material var de tvungna att operera ut den vilket resulterade i en temporär(?) stomi.
Den är nog inte så unik som man skulle önska.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg