tommib
Alla som jobbar i vården har sådana historier och ännu värre. Jag har själv sett röntgenbilder på sockerströare i lilla bäckenet (den röntgenläkaren måste ha bitit på en pinne när han skrev det helt korrekta och torrt sakliga svaret). Jag har också själv varit med på att avlägsna problematiska leksaker.

Det finns ett inslag från Nyhetsmorgon där en kirurg från SöS berättar om problematiken och rekommenderar "fångstrem" på leksakerna.

Hittar inte det inslaget nu men här är ett annat om en internationell säkerhetsstandard som är på gång.

https://www.tv4play.se/program/nyhe...aker-fastnar-och-behöver-opereras-ut/13314525
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Kan bidra med en patient som stoppat upp skaftet på en diskborste.
Diskborstar har ju en krok för att kunna hängas upp, fungerar även som en hulling.
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
A
Man i blå tröja med texten "Life is short. Make sure you spend as much time as possible on the internet arguing with strangers".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Den storyn, med väldigt små variationer, har jag hört på alla sjukhus jag jobbat på och på alla ställen jag pluggat. Har vi alltså äntligen fått höra den från någon som faktiskt var där?
Jupp :)

Jobbar man på en kolorektal kirurgavdelning på ett av de större sjukhusen kommer man förr eller senare vara med om något liknande. Det är med andra ord tyvärr inte helt unikt.

I alla fall inte att folk stoppar upp idiotiska saker i rumpan. Men att samtidigt hitta plaströr i urinröret är nog mer ovanligt så har du hört den historien förr är det kanske samma patient. Det utspelade sig i Stockholm, ca tio år sedan.

En annan minnesvärd patient var den som desperat försökte lösa sin förstoppning som pågått alldeles för länge. Genom att gräva runt med en gaffel… Än idag förstår jag inte hur man ens i sin största desperation väljer en gaffel av allting.

(Om den historien också låter bekant så känns chansen stor att du träffat mig eller en f.d. kollega i verkliga livet.)
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Det låter inte lika korkat som den som tog till toaborsten. Den fastnar effektivt.
 
D Daniel 109 skrev:
Det låter inte lika korkat som den som tog till toaborsten. Den fastnar effektivt.
Sånt man vill ligga och fundera över precis innan man somnar :p
 
  • Gilla
Lövborg och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Jupp :)

Jobbar man på en kolorektal kirurgavdelning på ett av de större sjukhusen kommer man förr eller senare vara med om något liknande. Det är med andra ord tyvärr inte helt unikt.

I alla fall inte att folk stoppar upp idiotiska saker i rumpan. Men att samtidigt hitta plaströr i urinröret är nog mer ovanligt så har du hört den historien förr är det kanske samma patient. Det utspelade sig i Stockholm, ca tio år sedan.

En annan minnesvärd patient var den som desperat försökte lösa sin förstoppning som pågått alldeles för länge. Genom att gräva runt med en gaffel… Än idag förstår jag inte hur man ens i sin största desperation väljer en gaffel av allting.

(Om den historien också låter bekant så känns chansen stor att du träffat mig eller en f.d. kollega i verkliga livet.)
Coolt. Nästan som att träffa en kändis! Efter att ha hört alltför många uppenbarligen uppdiktade skrönor på olika kliniker, har jag utgått ifrån att även den här var påhittad. Fast ditt vittnesmål låter troligt och framförallt har du ett nick som säger att du talar sanning.

Gaffeln var både ny och rekordkorkad. I ändra ändan av problemet finns en sten i en glasmonter på apoteksmuseet. Den använde en man för att stoppa sin diarré när "en pilsnerkork varit otillräcklig".

Att folk gör märkliga saker vet jag. Om inte efter att ha jobbat på fotolabb där man får se "sällsamma ting" för att uttrycka det snällt. På den tiden sparades kopior på de värsta dumheterna i en pärm i en hemlig låda på kontoret. Inte tillåtet, men bättre är om det varit idag då de nog hade hamnat på nätet direkt.
 
Undrar hur en bild med Flat Earth'ers skulle se ut, rätt lika förmodligen.

Karta som visar rapporterade UFO-observationer globalt från 1906 till 2014.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Undrar hur en bild med Flat Earth'ers skulle se ut, rätt lika förmodligen.

[bild]
Det är väl inte så konstigt, kolla vilken film med utomjordingar som helst, de är ju alltid USA som drabbas först/mest/hårdast, så det är ju helt klart att aliens siktar in sig där.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Undrar hur en bild med Flat Earth'ers skulle se ut, rätt lika förmodligen.

[bild]
Japp. Jag har trillat ner i kaninhålet med videos på YouTube som debunkar plattjordare (och andra udda idéer), och USA och Storbrittanien är brutalt överrepresenterade i de kretsarna.
 
tommib tommib skrev:
Alla som jobbar i vården har sådana historier och ännu värre. Jag har själv sett röntgenbilder på sockerströare i lilla bäckenet (den röntgenläkaren måste ha bitit på en pinne när han skrev det helt korrekta och torrt sakliga svaret). Jag har också själv varit med på att avlägsna problematiska leksaker.

Det finns ett inslag från Nyhetsmorgon där en kirurg från SöS berättar om problematiken och rekommenderar "fångstrem" på leksakerna.

Hittar inte det inslaget nu men här är ett annat om en internationell säkerhetsstandard som är på gång.

[länk]
Det finns de som har som "sport" att stoppa upp saker o sen söka vård för det.. små leksaksbilar o allt möjligt...
 
TeroM TeroM skrev:
Undrar hur en bild med Flat Earth'ers skulle se ut, rätt lika förmodligen.

[bild]
Om de kanske är mer lättpåverkade over there?
Onekligen ganska roligt trots allt..
 
H
The oldest computer was owned by Adam and Eve.
It was an apple with very limited memory, just one byte and everything crashed.
 
  • Gilla
  • Haha
S_B_O och 12 till
  • Laddar…
Bil med luftkonditionering fäst vid sidofönstret och elgenerator på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Blazermannen och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.