Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso skrev:
"tass-anglar" ska det stå.
Aha, jag trodde du skrev Hells Änglar.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Marjatta Lakso skrev:
En utfrysning är ett logiskt steg före en avhysning.
Bor han hos grannen? Annars kan han knappast bli avhyst.
 
M
J JohanLun skrev:
Om Jar Jar är en människa och inte eftersökt av polis så kan vi nog förutsätta han får bo kvar. Pratar vi om en get, tiger eller elefant så kan din granne nog ha rätt i att dessa inte får hållas i villaområden. Eller bor Jar Jar i en svartbyggd byggnad? Eller kanske i brevlådan?
Jar-Jar är en bra kompis och omtyckt av de flesta, inte straffad eller polisanmäld. Duktig arbetare. Lagar min lunch varje dag, pga han har "stek-genen". Jag kollar varje morgon, om han är vid liv eller om jag måste beställa en ambulans till honom.
 
M
S Strontus skrev:
Bor han hos grannen? Annars kan han knappast bli avhyst.
Han bor i min gäststuga sedan 22 år tillbaka. Jag äger 90% och han 10% av fastigheten.
 
M
J JohanLun skrev:
Aha, jag trodde du skrev Hells Änglar.
Hund-motsvarigheten till fot-anglar.
 
M
R Rkarlsson skrev:
Det var ett märkligt svar som inte svarade på frågan.

Det hjälper tyvärr inte i trovärdigheten heller. Har du eller jar jar råkat reta upp grannarna med något?
Tror inte på att någon skäller ut dig för att du går förbi deras fönster om du går på vägen.
Det är dålig stämning på området, så jag år inte där numera längre.
 
M
T Ejmelie skrev:
Varför har du två olika konton på forumet nu? :thinking:
Har jag?
 
M
Marjatta Lakso skrev:
Ja, det fanns hus i båda fallen. Mina är byggda på berg. Innan jag köpte min fastighet, läste jag alla böcker om sjuka hus eller problem-hus, som jag fick tag på. Det gav lite insikt. Föräldrarnas hus är byggda på en ler-åker.
Det har regnat fruktansvärt mycket i Finland på sistone, med många förstörda hus överallt. Dock inte där mina föräldrars hus ligger.
 
M
Anna_H Anna_H skrev:
Alltså, alla har sådana brevlådor. Det har inget med status att göra. De är för övrigt tillverkade i rostfritt.
Jag tror att de dyrare är tillverkade i rostfritt. Jag har sett många (billigare) rosta sönder nertill, nära marken.
 
M
P Pin skrev:
Ingen gillar Jar Jar Binks.
Är du en mobbare? De flesta gillar honom, faktiskt.
 
M
Marjatta Lakso1 skrev:
Min hyresgäst äger en liten del av fastigheten, jag kallar honom för Jar-Jar Binks från planeten Naboo, Han är snäll, men klumpig. Han har tappat en stor del av porslinet på golvet och det har gått sönder i många bitar.
Han är helsvensk och hans släkt har alltid bott i Sverige.
 
A
Marjatta Lakso skrev:
Har jag?
En etta efter den ena? Ett skrivfel.
 
Marjatta Lakso skrev:
Det här hände utanför min infart. Kravet på att kompisen måste flytta efter 22 år på området kom som en blixt från klar himmel. Han är 10% delägare, men måste flytta ändå, sa grannen.
Men om du äger din fastighet till 100% enl lagfart så finns det ingen som kan få din sambo att flytta. Inte mycket att göra åt människor som vill få bort honom/henne.

Det blir ännu märkligare när du startat ett nytt konto.
 
M
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det här är en tramstråd, men den var underhållande ändå tills det blev för mycket med de höga brevlådorna och hundars ryggproblem.

Staffans
Tycker du att mobbning och utfrysning är trams, så får du väl tycka det. Hundars ryggproblem i samband med höga brevlådor var det en annan medlem som hittade på, som skämt, vad jag vet.
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
M
R Rkarlsson skrev:
Men om du äger din fastighet till 100% enl lagfart så finns det ingen som kan få din sambo att flytta. Inte mycket att göra åt människor som vill få bort honom/henne.

Det blir ännu märkligare när du startat ett nytt konto.
Jag märkte inte om att jag startat ett nytt konto. Tillbaka till poolen. Där blir man åtminstone uppvärmd (32 C) och inte utfryst.
 
  • Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.