F FredrikN90 skrev:
Bosch GCM 8 SJL Med Stativ - Hitta bästa pris på Prisjakt

slog till på detta kit på Bauhaus, prismatchade mot netonnet så fick kitet för 4200 isch

säkert nån som har mer kunskap än mig men kändes som en bra deal
Sjysst, står 4800 kr eller hade du rabatt på bauhaus efter det?

J Anlin skrev:
Sjysst, står 4800 kr eller hade du rabatt på bauhaus efter det?
dom prismatchar netonnets pris och sen så får du även 12% rabatt på det :)

F FredrikN90 skrev:
dom prismatchar netonnets pris och sen så får du även 12% rabatt på det :)
Jaha, får man alltid 12 % rabatt vid prismatch? Måste man beställa på netonnet först för att få prismatch?

J Anlin skrev:
Jaha, får man alltid 12 % rabatt vid prismatch? Måste man beställa på netonnet först för att få prismatch?
ja det verkar så!

nej det räckte med att jag visade upp prisjakt i butiken

• Gilla
Julistormen
  • Laddar…
nikasp
F FredrikN90 skrev:
Bosch GCM 8 SJL Med Stativ - Hitta bästa pris på Prisjakt

slog till på detta kit på Bauhaus, prismatchade mot netonnet så fick kitet för 4200 isch

säkert nån som har mer kunskap än mig men kändes som en bra deal
Det var nog en väldigt bra deal. Jag kom under 4000 med just prismatchning men det var flera år sedan. Mycket nöjd med sågen!

K Kålhagen skrev:
Aha, det är kanske den jag spanat på redan (kapsåg med kabel). Har du kanske modellen på den du köpt?
D Datagubben skrev:
Kan rekommendera Dewalt gerkap, är ganska gedigen såg, som för mig har hängt med i över 5 år utan något att anmärka på. Skulle köpa en Dewalt igen om jag var i samma situation som dig, här även deras stativ till vilket även det rekommenderas. Detta gäller dock maskin med kabel och inte batteri.
Tyvärr kan jag inte modellen utantill men modellen ser ut att vara en äldre modell av dws777 eller dws778.

D Datagubben skrev:
Tyvärr kan jag inte modellen utantill men modellen ser ut att vara en äldre modell av dws777 eller dws778.[/Q

Det står annars på pjäsen min vän ;( men denn har jag spanat in [länk] så det låter tryggt att du är nöjd. Finns den på rea med ett bord slår jag lätt till alt denna [länk]

Varför är mjukstart en önskan? Känner inte riktigt att det är supermeningsfullt på en kap/gir. På en cirkelsåg däremot!!

nimhed nimhed skrev:
Varför är mjukstart en önskan? Känner inte riktigt att det är supermeningsfullt på en kap/gir. På en cirkelsåg däremot!!
rätta mig om jag har fel, men har för mig att någon sagt att det är för att du inte ska dra en säkring.

F FredrikN90 skrev:
rätta mig om jag har fel, men har för mig att någon sagt att det är för att du inte ska dra en säkring.
Ja, jo, det skulle ju kunna vara en anledning, men GCM 8 SJL är ju "bara" på 1600W. Känns inte som det ska vara något större problem, eller?

nimhed nimhed skrev:
Ja, jo, det skulle ju kunna vara en anledning, men GCM 8 SJL är ju "bara" på 1600W. Känns inte som det ska vara något större problem, eller?
oklart, det kan nog någon mer kunnig än jag svara på haha

nimhed nimhed skrev:
Nej, det känns ju rätt irrelevant med mjukstart för att spara säkringar på en maskin med så pass låg effekt.

Det är trevligt med mjukstart, allt som gör verktygsanvändningen behaglig är bra.

• Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
F
D Datagubben skrev:
Kan rekommendera Dewalt gerkap, är ganska gedigen såg, som för mig har hängt med i över 5 år utan något att anmärka på. Skulle köpa en Dewalt igen om jag var i samma situation som dig, här även deras stativ till vilket även det rekommenderas. Detta gäller dock maskin med kabel och inte batteri.
DeWalt har rätt många modeller, från riktiga proffssågar som är riktigt bra till ren jävla skit som är precis lika usla (nåja...) som en Metabo KGS men troligtvis dyrare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.