Köpte en Sileno city som gick sönder efter två dagar. Den här varit på verkstad i över två veckor nu men de hade inte hunnit titta på den tidigare i veckan. Försökte få Gardena att ge mig en ny istället med de var tydligen restnoterade så det ville de inte. Snart får de ta tillbaka den om de inte lyckas lösa det.
 
Det här är ju oerhört spännande. Jag fick hem min gardena sileno life 1000 idag. Funkar? Funkar icke? Vi får se.
 
Min Sileno Life 1250 (smart) har nu hunnit rulla i en vecka, operating time 54 h. Hoppas den har klarat sig från dåliga kretskort.

Enda problemet är att den ibland inte lyckas parkera i laddstationen, men stationen lutar lite både på kort- och långsidan. Laddblecket träffar snett ibland och kommer inte in. Jag får nog flytta stationen.
 
Fredrik Lindgren1 Fredrik Lindgren1 skrev:
Fick samma problem med min. Gått 4 dagar, höger hjul slutade att fungera. Kass när man lägger över 10 000kr och när Gardena känner till problemet.
Tog en vecka för att få den reparerad
 
Fredrik Lindgren1 Fredrik Lindgren1 skrev:
Tog en vecka för att få den reparerad
3+ veckor på verkstad och väntar fortfarande
 
H HerrFred skrev:
3+ veckor på verkstad och väntar fortfarande
3v+1 dag stannade det på. Äntligen jobbar den på här hemma!
 
  • Gilla
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
Har någon fått notifications från gardena appen att funka i Android? Klipparen har stannart med larm på displayen några gånger sen jag köpte men har aldrig fått något på mobilen. Känns lite som halva grejen med att ha smart varianten.
 
Fråga: När schema är inställt (i Gardena-assisterat läge) ska väl roboten bara klippa de schemalagda tiderna såvida man inte startar den manuellt? När jag vaknade på morgonen var min robot ute och klippte trots att den ska ha vilodag idag enligt schemat! Vad kan det bero på?
 
Är det inte antingen eller? Jag sköter mina schemor via appen och det fungerar utmärkt. Den håller sig till tiderna. Dock är "Gardena-assisted mode" satt till Off i appen.
 
C cergod skrev:
Är det inte antingen eller? Jag sköter mina schemor via appen och det fungerar utmärkt. Den håller sig till tiderna. Dock är "Gardena-assisted mode" satt till Off i appen.
Jag sköter också schema via appen, och har även kört manuell start och parkering via appen. Men den startade på eget bevåg utanför schemalagd tid utan att jag startade den manuellt!
 
H HerrFred skrev:
Jag sköter också schema via appen, och har även kört manuell start och parkering via appen. Men den startade på eget bevåg utanför schemalagd tid utan att jag startade den manuellt!
Prova att stänga av "Gardena-assisted mode" då...?

Jag har det avstängt i appen. Om jag försöker sätta igång det så får jag meddelandet "By switching on the GARDENA assistant, all your schedules will be deleted.". Så det låter ju som att det är antingen eller. Klipparen har väl ett läge när den själv känner hur mycket den ska klippa?
 
Skiss av en trädgård med vitprickade linjer som visar arbetsområdet för en robotgräsklippare, gul returslinga och röd laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej


Behöver lite råd/hjälp med min Gardena 1600.


Den senaste veckan har den börjat bete sig väldigt förvirrat. Den lämnar huset och klipper sedan nästan bara runt det på en liten area. Dessutom går den ofta bara korta sträckor innan den stannar och byter riktning, helt utan anledning och ofta ~180˚’s vändningar. Ibland går den ut till begränsningskabeln men oftast inte utan vänder innan. Någon enstaka gång lämnar den närområdet och ger sig ut på längre äventyr. Tyvärr blir den kvar i det området tills det är dags att leta sig hemåt.


Bifogad skiss visar dess ungefärliga arbetsområde (vitprickat). Som synes korsar den returslingan så jag tror inte att det är fel på den. Returslingan är den gula och laddstationen röd.


Tyvärr resulterar allt detta i att vissa delar är välklippta medan andra börjar bli alltmer vildvuxna.


Någon som har idéer?


Tack!
 
Redigerat:
L Långpanna skrev:
[bild]
Hej


Behöver lite råd/hjälp med min Gardena 1600.


Den senaste veckan har den börjat bete sig väldigt förvirrat. Den lämnar huset och klipper sedan nästan bara runt det på en liten area. Dessutom går den ofta bara korta sträckor innan den stannar och byter riktning, helt utan anledning och ofta ~180˚’s vändningar. Ibland går den ut till begränsningskabeln men oftast inte utan vänder innan. Någon enstaka gång lämnar den närområdet och ger sig ut på längre äventyr. Tyvärr blir den kvar i det området tills det är dags att leta sig hemåt.


Bifogad skiss visar dess ungefärliga arbetsområde (vitprickat). Som synes korsar den returslingan så jag tror inte att det är fel på den. Returslingan är den gula och laddstationen röd.


Tyvärr resulterar allt detta i att vissa delar är välklippta medan andra börjar bli alltmer vildvuxna.


Någon som har idéer?


Tack!

Rengör undersidan. Det kan vara gräs som påverkar krocksensorerna och som då gör att den blir extra känslig för störar och vibrationer.

Vid utgång via guide och när den detekterar krock så avbryts körning via guide och klippning påbörjas, det kan förklara att den inte följer guiden hela vägen.
 
  • Gilla
ason
  • Laddar…
Någon som testat knivarna som kallas för extra långa? 43mm ist för 35mm, vet inte om vinsten är särskilt stor utan jag är mest bara nyfiken.
 
Suck, reagerade på att klipparen stod hemma i laddaren varje gång jag var ute idag, kollade mer noggrant och blått blinkande ljus. Troligen en skarv som inte är 100%, trist när man har ett helt gäng :p

Blir ut imorgon och leta, kan iaf se på vilken sida av guiden det är efter att lagt guiden som begränsningskabel i laddstationen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.