61 922 läst · 179 svar
62k läst
179 svar
Tillbaka till rötterna
Hade de bra pris på gallergrindarna? Har en likadan kärra sen ett år tillbaka men trodde inte att jag skulle ha nytta av grindarna.Appendix skrev:
Fegis!Appendix skrev:Kommunen var och inspekterade avloppet. Trekammarbrunnen saknade ett t-rör så det fanns risk att slam ålte in i pumpbrunnen när det breddar. I övrigt var de väldigt nöjda med avloppet.
Röris kom och hjälpte till få fast ett t-rör (der var ett lätt beslut betala nån för att stå i brunnen och grejja)
Före
[bild]
Efter
[bild]
Jag köpte på kampanjpris där grund och vagn var paketerade. 3200 kostar grindarna lösa. Ser rätt enkla ut att montera själv. Hyrde kärra några gånger innan jag bestämde mig för köp och insåg att det är väldigt smidigt när man kör ris och annat.Keiller skrev:
I denna fråga tar jag glatt på mig kycklingdräktenmr.Ola skrev:
(Det KAN även ju finnas gas nere i brunnen så man bör iaf vara två om man ska sticka ner skallen i den.... )
Bra köp det där - Helt klart underbart att ha en container på hjul dygnet runt, året runt.,,Appendix skrev:
Köpte förra båtvagnen av samma handlare - Bra priser och service!
Köpte ett lås till garagedörren som aldrig gått att låsa...
Passade även på att köpa trycke för att tests byta ut dessa:
Till dessa:
Biltema rockar, helt enkelt
Köpte även arbetsbockar (blev för snål för att köpa från Amazon) och dörrarna ska målas så de blir mer vita än gula
Passade även på att köpa trycke för att tests byta ut dessa:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till dessa:
Logga in
Skapa konto
Biltema rockar, helt enkelt
Köpte även arbetsbockar (blev för snål för att köpa från Amazon) och dörrarna ska målas så de blir mer vita än gula
Drabbades av lust att göra annat än hus saker. Men nu är jag igång lite igen.
Dagens arbete:
Gräva så jag kom åt att kräla in i plintrgrunden under köket.
Hålet är 25 cm högt. Går bra åla in på mage men i te på rygg. Då fastnar man
Kompletteringsskummat runt ett rör. Och där isoleringen var synlig.
Har haft ett kallras inne i köksbänken. Mest troligt de 1 cm runt vattenröret som var öppet utåt som är boven.
Fungerar inte detta blir det säkra bort det härdade skummet och trycka upp en EPS ☺️
Dagens arbete:
Gräva så jag kom åt att kräla in i plintrgrunden under köket.
Logga in
Skapa konto
Hålet är 25 cm högt. Går bra åla in på mage men i te på rygg. Då fastnar man
Logga in
Skapa konto
Kompletteringsskummat runt ett rör. Och där isoleringen var synlig.
Har haft ett kallras inne i köksbänken. Mest troligt de 1 cm runt vattenröret som var öppet utåt som är boven.
Fungerar inte detta blir det säkra bort det härdade skummet och trycka upp en EPS ☺️
Svenskt garage, som jag förstår det, är där man ställer in så mycket prylar att man inte får plats med några fordon. Den svenska bastun används även den som förråd.tveksamt skrev:
Men det kanske blir så när alla öppna planlösningar på små ytor inte tillåter utrymmen för garderober och annan förvaring? Eller så handlar folk på tok för mycket onödiga grejer som man sen inte orkar/vill göra sig av med.