12 695 läst · 169 svar
13k läst
169 svar
Quiz: Kan du fälla träd?
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 93 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Hmm förstår fortfarande inte hur uppkavlade armar inte kan vara rätt
Hmm förstår fortfarande inte hur uppkavlade armar inte kan vara rätt
Nej då. Jag får fälla träd enbart i fillingarna om jag känner för det. Jag fäller dock varken i enbart fillingar eller varselkläder.Maskintok skrev:Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 81 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
inte bör ha varselkläder, utan MÅSTE ha enligt lag.
16 år gäller vid utbildning av såg..
Kan inte fälla ensam om andra står bredvid och kan inte utbilda sig om man inte får köra ensam.. Så inom branschen säger man alltid 16 år under utbildning.. luring..
vidare.. 2 personer får fälla samma träd men det är bara en som får såga. den andra får deltaga vid fällningen men båda måste isåfall ha behörighet för sågen..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 569 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 346 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Det var ju rent plågsamt att inte kunna svara det roliga svaret på fråga åtta utan att missa full pott!
I’m a lumberjack and I’m ok…
Det var ju rent plågsamt att inte kunna svara det roliga svaret på fråga åtta utan att missa full pott!
I’m a lumberjack and I’m ok…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 642 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 776 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 040 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 092 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Lättare än vanligt.
Lättare än vanligt.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 304 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"