Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 93 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Hmm förstår fortfarande inte hur uppkavlade armar inte kan vara rätt :thinking:;)

• Gilla
  • Haha
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 81 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

inte bör ha varselkläder, utan MÅSTE ha enligt lag.

16 år gäller vid utbildning av såg..
Kan inte fälla ensam om andra står bredvid och kan inte utbilda sig om man inte får köra ensam.. Så inom branschen säger man alltid 16 år under utbildning.. luring..

vidare.. 2 personer får fälla samma träd men det är bara en som får såga. den andra får deltaga vid fällningen men båda måste isåfall ha behörighet för sågen..
Nej då. Jag får fälla träd enbart i fillingarna om jag känner för det. Jag fäller dock varken i enbart fillingar eller varselkläder.

Jag lärde mig mäta träd genom gamla ”Scouting för boys” utgiven 1960. :rofl:
Illustration av träd och mätteknik från boken "Scouting för boys", med en suddig handhållen bok i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 346 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Det var ju rent plågsamt att inte kunna svara det roliga svaret på fråga åtta utan att missa full pott!

I’m a lumberjack and I’m ok…

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
AIS54
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 642 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 776 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 825 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
För en gångs skull fick jag full pott.

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 510 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

• Gilla
Cindy58
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 85 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 922 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 092 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Lättare än vanligt.

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 143 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 755 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.