Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Glastak på husväggen?

[bild]
Efter ett år fick jag krypa till korset och köpa en istället. Kunde inte låta bli när jag fick nästan 60% rabatt.
 
  • En nedsatt robotgräsklippare stationerad på laddningsstation nära ett hus och en regnvattentunna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Välkommen i klubben!
Jag har haft robot i 15 år nu. Jättenöjd!
 
  • Gilla
  • Wow
L Thomas G och 5 till
  • Laddar…
Mitt hus får nog anses vara i andra änden av ambitionsnivå: två pallkragar på varandra där den övre har en botten som agerar tak och utrymme för växter. Lite mörk lasyr och robotens namn naivt målat över "infarten". (Bilder kommer snart.)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Det var visst tre pallkragar på varandra...:giggle: Som sagt, det här måste vara bland det enklaste (och billigaste?) sättet att "bygga" ett relativt gediget hus till klipparroboten. Tre pallkragar staplade på varandra, såga ur den nedre och halva mittersta för ingång och sätt ett lock på. Frugan ville gärna kunna ha lite växter på toppen, därför blev det tre kragar. Utan växtutrymmet klarar man sig med två kragar.

Jag sågade till en gammal plywoodskiva jag hade, för att skapa en botten i den övre kragen och en pallkragebotten i plast på Biltema för att vattentäta skivan på ovansidan. Jag fick såga lite, samt värma med varmluftspistol för att anpassa botten så den gick att få in innanför pallkragen. Plywoodskivan är högre i framkant så att jag får ett fall mot baksidan, där jag gjort en öppning så regnvatten kan rinna ut. Det finns balkonglådor som passar perfekt i pallkragar, som frun ska plantera lite växter.

För att kunna kolla till boten satte jag gångjärn mellan mittenkragen och den övre, samt tog ett fyrkant aluminiumrör från en gammal TV-antenn för stötta.

Utlovade bilder:

Hemmagjort hus för klippningsrobot byggt av tre mörkbruna staplade pallkragar med utskuren ingång och namn "ROBBE" på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort skyddshus för klipparrobot byggt av tre staplade pallkragar med öppet lock och namnet "ROBBE" målat på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om någon undrar över namntexten så är det en hommage till serien "Kalle och Hobbe" samt mig själv när jag skulle lära mig skriva...jag hade lite svårt att hålla koll på hur många vågräta streck det var i bokstaven "E"...:giggle:
 
  • Gilla
  • Älska
Fideliox och 14 till
  • Laddar…
Hej på er alla Monsterdiggare!

Tänkte bygga ett litet krypin till mitt lilla kryp.

HQ 330 är det någon som redan luskat fram måtten på öppningen och djupet man måste ha?
 
Vet inte om denna visats tidigare men den gjorde mig lite imponerad :D
 
  • Gilla
  • Wow
L Thomas G och 4 till
  • Laddar…
T
M mogge_73 skrev:
Hej på er alla Monsterdiggare!

Tänkte bygga ett litet krypin till mitt lilla kryp.

HQ 330 är det någon som redan luskat fram måtten på öppningen och djupet man måste ha?
Det är den nya klipparen väl? Vet inte om den har samma mått som 310 eller 315 men i så fall sök på 310 eller 315 i tråden här så hittar du mått. Laddplattan på 310 och 315 är 50x75 cm. Jag byggde vår öppning 60 cm bred och 28 cm hög.
 
Det blev måtten 720x350 på öppningen och 1100 i djup. Ska målas lite bara. Taket öppnas med gångjärn framifrån.
Byggd i samma stil som uterummet.
 
  • Handbyggd förvaringslåda med vit panel och mörkt tak med träkanter, står på gräsmatta, ej helt målad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemsnickrad skjulöppning med måtten 720x350, innehållande trädgårdsteknik, och omgivet av gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålat uterum med öppningsbart tak bredvid träaltan, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Husägare53 och 4 till
  • Laddar…
Min Gardena Sileno har fått eget hushåll inspirerat av vårt garage.
 
  • Miniatyrgarage i trädgården för en Gardena Sileno robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Litet skjul vid husgarage, inspirerat av ett större garage, med gräsklippare utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
allan70 och 5 till
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Vet inte om denna visats tidigare men den gjorde mig lite imponerad :D
[media]
Hur går det när det kommer ett skyfall och vattenfyller hela hålet med elektronik?
 
N nissenhj skrev:
Hur går det när det kommer ett skyfall och vattenfyller hela hålet med elektronik?
Skulle gissa att det finns dränering i lådans botten och att all automatik är inkapslad..

Men du har helt klart en poäng :D
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H Hobbyfixarn skrev:
[video]

Här köpte jag delarna till min port
[länk]
Hej vill du hjälpa mig och köpa den porten hittar inte den på webben...
 
Marko123 Marko123 skrev:
Hej vill du hjälpa mig och köpa den porten hittar inte den på webben...
Men klickar du på länken kommer du till hemsidan, sen är det bara att klicka hem (y)
 
Har du model numret kan inte tyska
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.