MultiMan
Set av korta insexnycklar från Wera i en öppen förpackning, avsedda för bilar som Saab.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Wera Hex-Plus insexnyckelsats, extra korta, 9 bitar, produktförpackning mot tapetbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korta insex för att komma åt på en Saab. 271kr på svenska Amazon. Skickat från England.
 
  • Gilla
Fluxor och 8 till
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Ser att det finns precis lagom med plats i garaget för den nya klumpedunsen, bara att tippa in liksom
På högkant kanske, annars Inte en chans att den får plats inne. Den får bo ute under taket och ersätta det manuellt pumpade mindre bordet till höger i bild :D
 
  • Haha
nivv
  • Laddar…
Fyndade ett superior skruvstäd på loppis i helgen, fin uppgradering från ett glappt kina-städ!
 
  • Begagnat robust skruvstäd på en bilens bagageutrymmesmatta med diverse verktyg och en handske.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KeyserZ och 18 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
[bild]
[bild]

Korta insex för att komma åt på en Saab. 271kr på svenska Amazon. Skickat från England.
Låt mig gissa: avtappningspluggen till växellådan på 9-5 eller 9000?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Lite litteratur och några gamla svarvstål.. Bokomslag titeln "With All the Precision Possible: André-Jacob Roubo" med grafisk illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samling gamla svarvstål med trähandtag i olika storlekar ordnade på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snuttekudden och 8 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
[bild]
[bild]

Korta insex för att komma åt på en Saab. 271kr på svenska Amazon. Skickat från England.
Ska du byta växellådsolja på en manuell ng9-3?
Själv köpte jag en billig sats på biltema och kapade med bågfil till lagom längd ;)
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Lite litteratur och några gamla svarvstål..[bild] [bild]
Bra att böckerna kom fram! Varit så irriterad på DHL, packat 40-tal ordrar på måndagen, då vi hade långstängt över helgen. Så kommer inte DHL och hämtar som vanligt på eftermiddagen.. :(
Vi fick begära en extra hämtning, och den kom efter vi stängt, så på morgonen såg det ut som de inte hade hämtat och fått med paketen på de lastbilar som går ut i landet. Inte förens framåt lunch syntes det att de faktiskt kommit med. Ditt paket var ett av de som jag kollade hur det låg till med, då jag vet sedan tidigare att du får "över-natten-leveranser".. Men DHL levererade som förväntat fast det strulade. En stjärna till dem..
 
MultiMan
13th Marine 13th Marine skrev:
Ska du byta växellådsolja på en manuell ng9-3?
Själv köpte jag en billig sats på biltema och kapade med bågfil till lagom längd ;)
Nä, en 9-5, är ju ruskigt trångt vid växellåda och hjälpram (är det väl). Jo, jag vet man kan snåla, men med tanke på att skruvarna brukar sitta stenhårt, särskilt efter 19 år, så ville jag ha Wera hex-plus som faktiskt gör skillnad. Tack för budgettipset ändå, passar egentligen sådana bilar bäst. :)
 
MultiMan MultiMan skrev:
Nä, en 9-5, är ju ruskigt trångt vid växellåda och hjälpram (är det väl). Jo, jag vet man kan snåla, men med tanke på att skruvarna brukar sitta stenhårt, särskilt efter 19 år, så ville jag ha Wera hex-plus som faktiskt gör skillnad. Tack för budgettipset ändå, passar egentligen sådana bilar bäst. :)
Var mest att jag verkligen kände igen mig i det hela =) Visste inte att det finns "korta" varianter.
En sak jag fick erfara är att man bör se till att påfyllningspluggen går att lossa innan man öppnar avtappningspluggen =) Var rätt svettigt där när jag insåg att den satt som berget och inte ville lossa.
(Bytte oljan efter 18k mil, skulle aldrig behövas enligt serviceboken, men jag är glad att jag bytte ut den chokladmjölken som där var i)
 
jackt jackt skrev:
Bra att böckerna kom fram! Varit så irriterad på DHL, packat 40-tal ordrar på måndagen, då vi hade långstängt över helgen. Så kommer inte DHL och hämtar som vanligt på eftermiddagen.. :(
Vi fick begära en extra hämtning, och den kom efter vi stängt, så på morgonen såg det ut som de inte hade hämtat och fått med paketen på de lastbilar som går ut i landet. Inte förens framåt lunch syntes det att de faktiskt kommit med. Ditt paket var ett av de som jag kollade hur det låg till med, då jag vet sedan tidigare att du får "över-natten-leveranser".. Men DHL levererade som förväntat fast det strulade. En stjärna till dem..
Haha, ja jag var själv lite irriterad på dhls avsaknad av uppdateringar.
Sen vet jag inte om man ska be admin ta bort evidensen för att jag beställt så mycket så du har koll på mig ;) (innan hustrun ser det)
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Haha, ja jag var själv lite irriterad på dhls avsaknad av uppdateringar.
Sen vet jag inte om man ska be admin ta bort evidensen för att jag beställt så mycket så du har koll på mig ;) (innan hustrun ser det)
Det som händer på ”Bygga Hus”, stannar på ”Bygga Hus”..
 
Mmm, spännande, vad ska de vara till tro? :geek: Metabo verktygslåda med laddare och två batterier på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Lite tillbehör till rotex maskinen och en ny get då den första inte fungerade som den skulle...
 
  • Slipmaskintillbehör och sandpapper utspridda på ett blommigt tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pero och 3 till
  • Laddar…
Investerade i ett tvåmeters vattenpass och kan konstatera att nivåskillnaden i hallen är värre än jag kunnat drömma om. Förbannar mig själv att passet inte köptes innan jag lade golvet.
 
  • Tvåmeters vattenpass med lutande bubbla visar signifikant nivåskillnad på ett hallgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Investerade i ett tvåmeters vattenpass och kan konstatera att nivåskillnaden i hallen är värre än jag kunnat drömma om. Förbannar mig själv att passet inte köptes innan jag lade golvet.
Resulterade inköpet av långpasset ett fall framåt eller bakåt? :thinking:
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.