Nymonterade vita lister i rum med brunmålade väggar och fönstret med utsikt över träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite Lister på plats.
Kök under renovering med monterade blå frontlister och osatt diskbänk och diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu slåss jag mest med att försöka få diskmaskinen och den nya diskbänkskivan på plats!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Renoveringsarbete i rum med omonterade lister, byggmaterial och stege, indikerar pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med vit ytterdörr, takspotlights och vägg klädd i blommig tapet under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med mörk tapet med mönster, vitmålat tak och nyinstallerat fönster, oslipat golv med skyddspapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite listning, fodring och en ny ytterdörr sen börjar det här nog att likna något! :D
..har fortfarande att göra med köket, vatten o avlopp, ventilation, vitvaror, porslin till toa med mera men vi närmar oss iallafall!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Rum under renovering med nytt vitmålat tak, blommig tapet på vägg, fönster och omonterade lister på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med ny tapet med blommönster, vit skåpdörr till vänster och fönster till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i rum med blommig tapet, stege och oskyddade elledningar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går framåt! :D
 
  • Gilla
Brainy och 4 till
  • Laddar…
En eldosa installerad för djupt bakom en vägg används en sågad dosa som distansring med synliga elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller avsågad gul elektrisk dosa som används som distansring framför en vägg med installerad dosa och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en avsågad gul dosa som används som distansring för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När den gamla dosan ligger för djupt bakom en fiberskiva och man gått tom på distansringar så funkar det att såga av en ny dosa och använda den ringen som distansring!
 
Två öppna elektriska dosor med utstickande kabel omgivna av nytapetserad vägg med blommönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en utborrad eldosas insida med en flexslang och dragfjäder, synligt genom ett hål i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flexslang uttryckt ur eldosa i vägg, bredvid hål och nyplockad bit av slangen i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk installationsdosa med flexslang och dragfjäder synlig genom tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag drog antennkabel så lyckades jag med konststycket att trycka ut flexslangen ur dosan. Detta gick att fixa genom att borra ur dosan inifrån och sedan fiska fram dragfjäder som skjutits in från andra hållet. Alternativen var att strunta i fler uttag eller att såga upp den nytapetserade väggen och det kändes faktiskt inte särskilt lockande!
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Antrasitgrått eluttag på en vägg med rymdtema tapet med stjärnor och planeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Antracitgrått eluttag på en vägg med rymdtema tapet i barnrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Schneiders antrasitgrå(svart) uttag är snyggare och mer diskret i framtoning inne i barnrummet!
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild] [bild]
Schneiders antrasitgrå(svart) uttag är snyggare och mer diskret i framtoning inne i barnrummet!
Absolut.
Gäller samma med deras IP44 uttag, men det svider lite att de kostar 150% mer :rolleyes:
 
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
Kök under renovering med omonterade skåp och verktyg utspridda på bänkar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt i all oordning har jag iallafall fått upp passbitarna ovanför överskåpen.
Får se hur det ser ut sedan när skyddsplasten är avlägsnad.. Detta får däremot vänta tills resten är i ordning och avstädat!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Microugn å skåplucka?!
Omonterat kök med blå skyddstejp och installerad mikrovågsugn över en vit bänkskiva med verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

-Check!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Trappa med trästeg och vita sidoväggar under renovering, väntar på mattläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa under renovering med ett lager vit häftgrund på sidorna och oslipade steg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Igår drog jag igång ett litet extrajobb och slipade, målartvättade och drog på ett lager vit häftgrund på träytorna.
Trappa med nymålade vita sidoytor och oskyddade trätrappsteg redo för heltäckningsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trappa under renovering med nymålade vita sidor och obehandlade trästeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag har jag lagt på två varv med Nordsjövit golvfärg.
Jag ska limma på antracitgrå heltäckningsmatta på trappstegen och vika ner över trappnosarna(den är beställd)
 
  • Trappa under renovering med ett lager vit grundfärg och burk med Nordsjövit golvfärg på ett trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En outredd klädkammare med spacklade hål på väggen väntar på målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klädkammaren i källaren har också fått sig lite spackel och väntar på att bli målad.
 
Renoverat rum med undertak, rosa blommig tapet och olagda kablar på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i källarkorridor med halvfärdigt undertak och synliga ledningar, stege och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat källarrum med nytt undertak och osäkra ventilationsöppningar, omonterade takpaneler på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade undertak i korridor med synlig ventilation och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrummen och korridorerna i källaren har fått sig undertak men saknar lite kring ventilationen. Lite vatten är också kvar innan taken går att stänga definitivt.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild] [bild]
Igår drog jag igång ett litet extrajobb och slipade, målartvättade och drog på ett lager vit häftgrund på träytorna.
[bild] [bild]
Idag har jag lagt på två varv med Nordsjövit golvfärg.
Jag ska limma på antracitgrå heltäckningsmatta på trappstegen och vika ner över trappnosarna(den är beställd)
Har alltid tänkt parkett men blev lite sugen på matta nu...vill gärna se resultatet när klart.
 
  • Trappa med påbörjad renovering, vitmålade sidor och brun trätrapp innan mattläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Har alltid tänkt parkett men blev lite sugen på matta nu...vill gärna se resultatet när klart.
Det kommer helt säkert att förevigas här på byggahus när det är klart, men kommer att vänta tills det är inflyttningsstädat innan jag lägger dit den så den inte blir full i betongdamm på en gång! :D
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild] [bild]
Igår drog jag igång ett litet extrajobb och slipade, målartvättade och drog på ett lager vit häftgrund på träytorna.
[bild] [bild]
Idag har jag lagt på två varv med Nordsjövit golvfärg.
Jag ska limma på antracitgrå heltäckningsmatta på trappstegen och vika ner över trappnosarna(den är beställd)
tttomten tttomten skrev:
Har alltid tänkt parkett men blev lite sugen på matta nu...vill gärna se resultatet när klart.
Jag tycker du gör helt rätt i att lägga matta!

Vi la in matta i vår trapp när vi flyttade in och det blev så jävla bra.
Mjukt och varmt att gå i (stor skillnad mot innan då det är ouppvärmd källare under trappen) och sen är det halkfritt.
Vi tycker det blev rätt snyggt också.
 
  • Före och efter-bild av en trapprenovering med vitmålade steg och nya gråa mattor lagda på varje trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.