992 613 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Inte mycket har hänt,
Men några pallkragar har smällts upp och efter att ha tagit bort fyra cypresser vid ena hörnbet för några månader sedan har ett enkelt litet skydd kommit upp. Trädgården blev lite luftigare och när det blivit lite växtlighet som klänger så blir det nog bra. Köpte råspont som jag fäste med Biltemas lilla dyckertpistol.
En hängstol inköptes begagnad och en enkel ställning sattes upp, barnen gillar att sätta sig en stund och läsa efter skolan. Skall ordna en kedja så det blir enkelt att haka av den. Som vanligt byggde jag på känsla och med en blandning av rester och inköpta brädor.
Det krävdes lite grunnande för att få till vinklarna på reglarna högst upp så de inte sticker ut.
Men några pallkragar har smällts upp och efter att ha tagit bort fyra cypresser vid ena hörnbet för några månader sedan har ett enkelt litet skydd kommit upp. Trädgården blev lite luftigare och när det blivit lite växtlighet som klänger så blir det nog bra. Köpte råspont som jag fäste med Biltemas lilla dyckertpistol.
En hängstol inköptes begagnad och en enkel ställning sattes upp, barnen gillar att sätta sig en stund och läsa efter skolan. Skall ordna en kedja så det blir enkelt att haka av den. Som vanligt byggde jag på känsla och med en blandning av rester och inköpta brädor.
Det krävdes lite grunnande för att få till vinklarna på reglarna högst upp så de inte sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
T-shirtväder bjöd in till mer uteaktiviteter.
Plockade bort och staplade om bra-ha högen med Leca och takpannor.
Gamla pallen hade gjort sitt, och passerat bäst före.
Hela lasset lutade i närmare 40° lutning utåt, trist att få det över klipparen..
Hade ingen helpall nu men säkrade upp med sten under de två halvpallarna som lades ut underst.
Logga in
Skapa konto
Hela lasset lutade i närmare 40° lutning utåt, trist att få det över klipparen..
Logga in
Skapa konto
Hade ingen helpall nu men säkrade upp med sten under de två halvpallarna som lades ut underst.
Den altandörren och panelen ser ut att behöva lite kärlekFredrikR skrev:T-shirtväder bjöd in till mer uteaktiviteter.
[bild]
[bild]
Plommonträdet blommar!
Planterade ett stycke ”Komet” förra hösten
Korvgrillning te lunch..
Under/runt plommonträdet satte vi lite lökar.
Gräset (mossan) är grön.. dagliljan har fördubblats i strlk sedan förra helgen (husväggen till vä i bild). Rosorna var väldigt tidiga ut i år.. har hunnit sätta mycket grönska..
Planterade ett stycke ”Komet” förra hösten
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Korvgrillning te lunch..
Logga in
Skapa konto
Under/runt plommonträdet satte vi lite lökar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gräset (mossan) är grön.. dagliljan har fördubblats i strlk sedan förra helgen (husväggen till vä i bild). Rosorna var väldigt tidiga ut i år.. har hunnit sätta mycket grönska..
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Fick hem underlägget jag beställde av plåtslagaren tidigare i veckan, så nu är kaminen och underlägget på plats.
När trallen torkat gör vi nog ett nytt försök med vitsåpa, första försöket blev så flammigt.
Tack för vinsten @Marlen Eskilsson
När trallen torkat gör vi nog ett nytt försök med vitsåpa, första försöket blev så flammigt.
Tack för vinsten @Marlen Eskilsson
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Varsågod!
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Gör om gör rätt Pannorna ska förvaras stående för att slippa frostsprängning.FredrikR skrev:T-shirtväder bjöd in till mer uteaktiviteter.
[bild]
[bild]
På förmiddagen började jag och grabben att gräva en ny rabatt medan frugan planterade om majsen och annat i växthuset. Man kan inte göra mer avancerade saker när man passar en 1,5 åring.
Sedan när grabben sov sin lur så fortsatte jobbet med att sätta staketspjälor. Retligt nog tog de grundade slut.
Men jag och frugan gjorde ett ryck och grundade 100 st till innan grabben vaknade.
Och efter middagen var de så pass torra så jag kunde göra färdigt denna änden av staketet.
Nu återstår bara 150 st i andra änden samt att klä in grindstolpar och fixa grindar och gångjärn.
Logga in
Skapa konto
Sedan när grabben sov sin lur så fortsatte jobbet med att sätta staketspjälor. Retligt nog tog de grundade slut.
Logga in
Skapa konto
Men jag och frugan gjorde ett ryck och grundade 100 st till innan grabben vaknade.
Logga in
Skapa konto
Och efter middagen var de så pass torra så jag kunde göra färdigt denna änden av staketet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu återstår bara 150 st i andra änden samt att klä in grindstolpar och fixa grindar och gångjärn.
Oj... En bra familjedag med inköp av en massa buskar och träd.
Åpple, päron och körsbär.
Inga problem med tillgången på vatten. Hoppas rötterna gillar det bara.
De gamla hallonbuskarna fick sällskap av en långing!
Sambon planterade dessa.
Fick sällskap av två paddor. Undras om det är vår gamla padda som satt och prasslade under dotterns säng för två år sen!
Logga in
Skapa konto
Åpple, päron och körsbär.
Logga in
Skapa konto
Inga problem med tillgången på vatten. Hoppas rötterna gillar det bara.
Logga in
Skapa konto
De gamla hallonbuskarna fick sällskap av en långing!
Logga in
Skapa konto
Sambon planterade dessa.
Logga in
Skapa konto
Fick sällskap av två paddor. Undras om det är vår gamla padda som satt och prasslade under dotterns säng för två år sen!
Installerat en ny gräsklipparrobot vid stugan. Det skall bli skönt att slippa pressen med att åka dit och klippa gräset för jämnan. Det innebar att gräva upp ett par stenar ur gräsmattan som stack upp lite elakt. Den största var nog på fel sida om 150 kg. Jag och äldsta sonen rullade upp den med gemensamma krafter. Det är praktiskt med lite äldre och starka barn