1 794 267 läst · 5 850 svar
1794k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jo så är det säkert, men vad mäter klockorna då? Man får ju upp över och undertryckDemmpa skrev:För att mäta blodtrycket så måste blodtillförseln temporärt stoppas, för det så ”måste” det användas en manschett, samtidigt som blodflödet släpps på igen så mäts det när pulsen kommer tillbaka, det tryck som är när pulsen kommer tillbaka är det övre blodtrycket, när pulsen sedan ”försvinner igen” så mäts det lägre blodtrycket.
[länk]
Jag har en blodtrycksmätare, Omron M10-IT, som jag kollar mitt blodtryck med ibland.
Som då har stämt på både mig och frun
De använder signalen från den optiska pulsgivaren och modellerar hur blodtrycket korrelerar med utseendet på vågformen och kvoten mellan reflekterat IR/grönt ljus.
Se t.ex. här:
https://www.medgadget.com/2021/01/a...essure-monitor-wins-european-green-light.html
Dock ska man vara fullt medveten om metodens brister*. Så använd klockan med sunt förnuft.
*= En brist är att det fungerar generellt dåligt när man rör sig
Se t.ex. här:
https://www.medgadget.com/2021/01/a...essure-monitor-wins-european-green-light.html
Dock ska man vara fullt medveten om metodens brister*. Så använd klockan med sunt förnuft.
*= En brist är att det fungerar generellt dåligt när man rör sig
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag har en parkside-sats som ”fulmeckarlåda”, står utomhus under tak och tas till när det är riktigt grisigt och/eller ska användas lite extra våld - och trots ett par år på nacken har den hållt väldigt bra, om än att hylsorna (men jag tror inte spärrskaften) blivit lite rostiga pga förvaringen.
På utseendet verkar det vara samma som det lösa skaftet du köpt så förhoppningsvis ska det funka bra även för dig...
På utseendet verkar det vara samma som det lösa skaftet du köpt så förhoppningsvis ska det funka bra även för dig...
❓Humulus skrev:Grannen har en liknande fast av annat fabrikat. Fruktansvärt ljud, fortfarande beroende av sladd och som flera påpekat inte ens bra till renblåsning pga brist på tank.
Jag köpte en liten med 6l tank istället på annat ställe och den väger inte jättemycket mer än grannens, men mer användbar. Förra året sålde dock Lidl en "PumpPistol som går på 20V-batterierna och som är jättebra för att pumpa däck med om man inte ska fylla jättedäck från noll. Håll utkik när/om den kommer!
https://www.kjell.com/se/produkter/...tm_medium=email&utm_campaign=2104_friluftsliv
Ja, jag har testa några av deras tänger, inklusive Polygripen (tänkte också ha den som reserv). Tyvärr är dom i princip dåliga allihop. Det enda undantaget var eb mindre avbitare dom hade för några år sedan som faktiskt var helt ok, men den var visst någon engångshistoria. Så tyvärr är det leksaks-klass på dom tänger jag provat i övrigt.
Jag måste ha fått ”fredagsexemplar” då både avbitaren och spetstången fungerar utmärkt
Tyvärr är väl lågpris väldigt skiftande i kvaliteten? Gäller att ha tur när man köper
Iofs har jag inte så högt ställda krav på en tång för 30kr
Tyvärr är väl lågpris väldigt skiftande i kvaliteten? Gäller att ha tur när man köper
Iofs har jag inte så högt ställda krav på en tång för 30kr
Jag har köpt en hel del tänger och polygriper på Lidl. Helt ok för 30:- styck och jag har dem i bilen, båten etc. Visst, inte någon precision men funkar och tappar jag bort en i skogen eller i plurret så gör det inte så mycket, får ju 10-15st jämfört med knipex...