3 397 735 läst · 18 271 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 395 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 395 inlägg
Den gula vann jag i en byggahustävling. Kompressorn är blå i alla fall.AXS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle kanske ha tagit bilden på andra sidan bilen...
Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Grabben och jag byggde ett hopp tillsammans. Vi tänkte ta med den till lillaskogen och träna lite i smyg. Han har en ny mtb som han inte är helt komfortabel med ännu.
Han körde med full skydsmundering för att han var en "ninja" sa han
Tyvärr så blev resultatet lite si så där. Det blev lite för brant och det tippar för lätt. Men vi har i varje fall lärt oss något och vi skall fixa till det till helgen om vi hinner.
Han körde med full skydsmundering för att han var en "ninja" sa han
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tyvärr så blev resultatet lite si så där. Det blev lite för brant och det tippar för lätt. Men vi har i varje fall lärt oss något och vi skall fixa till det till helgen om vi hinner.
Fick humidorbrädorna utbytta idag så nu kan det bli terass istället.nanowire skrev:
Lite märkligt att leverera 2 m korta Cumaro-brädor som trallmaterial men de gick att lösa och nu fick jag 4,9 m levererat i utbyte.
Logga in
Skapa konto
Ska bli spännande att prova Fast dold skruvning. Den rekommenderas inte för hardwood så vi får se hur det fungerar. Om någon har erfarenhet tar jag gärna emot tips
Logga in
Skapa konto
Tack, det ska jag definitivt göra. Men vet inte hur jag ska göra det bra. Skruvguidens bussningar är ungefär 5 mm men antar att förborret borde vara 3,5-4 mm och då blir det troligen sneda hål samt att bussningen äts uppHep skrev:
Vad använde du för storlek på skruv och borr?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Borde väl gå att göra en borrmall annars? Jag har gjort flera med färdiga borrbussningar i härdat stål...nanowire skrev:
https://www.wiberger.se/templates/din172.htm
Men har ju köpt en skitdyr skruvmall så det gäller att hålen kommer på samma ställe som den placerar skruvarna, tror det blir svårt.Dan_Johansson skrev:
edit:
Skulle vara en grövre diameter på borrets hals än kronan (eller vad det heter) så den passade samma bussning som skruven. Skulle kanske gå att hårdlöda fosforbrons på ett 4 mm borr och sen svarv ner till 5 mm?
edit2:
Men då måste den härdas om
edit3:
… om inte spetsen kyls i vatten samtidigt som en tiglöder i andra änden?
Redigerat:
Aldrig använt det som trall, utan haft det till lite olika möbler ute. Utan förborrning och försänkning spricker det extremt lätt är allt jag kan bidra med.nanowire skrev: