992 676 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Hehe, här har vi oxå utsikt (å blåsigt somnattans).. så avstressande att bara kunna sitta och titta på nått man uppskattar.. därför balkongen har hög prio här.. då utsikten är strålande på den sidan (just nu har vi bara massaved fönster/fönsterdörr dit).G-83 skrev:
innergården är lite mer vindskyddad.. husen är strategiskt placerade runt den (kokande gryta/varmt på sommaren ist hehe)
Vi äger tyvärr ingen mark runt, men bonden sköter det bra hehe.. och även neråt där det skimrar en naturlig damm
Men vi jobbar på att göra vår trädgård mysig oxå (men jag är en verklig sucker för vackra vyer/utsikt)
VAB idag så då hann jag sätta lite spjälor på staketet medan grabben sov sin lur. Körde slut och hann lagom grunda nio till innan han vaknade.
Så efter middagen hade de torkat och jag kunde täppa till gluggen på den sträckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så efter middagen hade de torkat och jag kunde täppa till gluggen på den sträckan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det ser värre ut än vad det är, men det följer tomten som inte alls är rak. Det kommer bli grindar på stolparna så det går ju tyvärr inte att lura bort höjdskillnaderna. Kommer fylla upp slänten upp mot infarten också och då försvinner en del av synvillorna.Jonatan79 skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Funderade mycket över detta innan jag började med vårt staket, som snart är klart nu.
Då tomten lutar så valde jag att följa marken då höjdskillnaden är 0,5-1m på ~35 m.
Planen är sedan att kapa ribborna på plats med sänksågen.
Då tomten lutar så valde jag att följa marken då höjdskillnaden är 0,5-1m på ~35 m.
Planen är sedan att kapa ribborna på plats med sänksågen.
Fast med vår tomt så blir det antigen väldigt högt staket eller ett väldigt lågt på stora sträckor. Så jag tror inte att det blir något problem, finns andra saker jag kommer reta mig på som jag borde tänkt på däremot.Jonatan79 skrev: