3 389 892 läst · 18 247 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 372 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 372 inlägg
Efter mer än 6år, antal hygiensatsbyten och tusentals timmar utomhus i allt från -30° till +30° och sol till spöregn gick min trogna Peltor radio xp sönder och bara spelade musik på ena örat. Eftersom Peltor av någon okänd anledning valt att sluta med deras överlägset bästa modell fick det bli ett försök att laga.
Efter en kort felsökning insåg jag att det bara var högtalaren, tur! Horder som man är hade jag givetvis för några år sedan tagit hem en icke xp modell som tjuvdrog ström som jag tänkte kunde vara bra att ha.
Klippa, löda, krympslanga (definitivt ett ord) och skruva fast så var det klart och min trogna kompanjon var redo för nya äventyr.
Efter en kort felsökning insåg jag att det bara var högtalaren, tur! Horder som man är hade jag givetvis för några år sedan tagit hem en icke xp modell som tjuvdrog ström som jag tänkte kunde vara bra att ha.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klippa, löda, krympslanga (definitivt ett ord) och skruva fast så var det klart och min trogna kompanjon var redo för nya äventyr.
Logga in
Skapa konto
Gjort räckes-överliggare av accoya!
En utmaning att hantera 3,4 meter långa bitar (den längsta) i min snickarbod som är 5,4 meter på längsta sidan.
För att få en fasning på ovansidan så att vattnet rinner av så byggde jag en liten enkel jigg till planhyveln som håller ämnet i 8 graders lutning mot kuttern. Blev riktigt bra. Återstår att runda kanterna.
EDIT: Som ni kan se så fick jag tyvärr lite snipe då min jigg flexade aningens. Längderna är dock tilltagna så det skall gå att såga bort!
En utmaning att hantera 3,4 meter långa bitar (den längsta) i min snickarbod som är 5,4 meter på längsta sidan.
För att få en fasning på ovansidan så att vattnet rinner av så byggde jag en liten enkel jigg till planhyveln som håller ämnet i 8 graders lutning mot kuttern. Blev riktigt bra. Återstår att runda kanterna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
EDIT: Som ni kan se så fick jag tyvärr lite snipe då min jigg flexade aningens. Längderna är dock tilltagna så det skall gå att såga bort!
Satt dit en skiva bakom bordssågen så att resten av grejerna jag har under bordet inte blir fullt så skitiga längre.
Blev ju lite tight nu så en 90 graders avloppsböj med tillhörande muff passade perfekt på dammporten på sågen.
Blev ju lite tight nu så en 90 graders avloppsböj med tillhörande muff passade perfekt på dammporten på sågen.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Ja gummihjul. Hittade dom på Hornbach https://www.hornbach.se/shop/TARROX-TPE-sidohjul-30-mm-sidled/6644795/artikel-detaljer.htmlL Lovan83 skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg