T
fresve fresve skrev:
Hej!
Nej, funderar på det lite ibland men har inte blivit av än.. :)
Ok, jag kan fråga dig om 8 år igen ;)
 
T
A Ahammarn skrev:
Bredd 57cm höjd ca 26cm
Hur bred är din robot?

jag har öppningen: 55.5/33 cm, sågat upp en öppningen som dig i altanen. Skall köpa en AM 310, den är 51 cm bred och 25 cm hög, kommer det gå? Eller kommer den få problem att komma in? I sådana fall får jag öppna upp mer.

Sedan har det slagit mig, man behöver se displayen ibland när den står i laddstationen. Kan det bli tight då att kunna se displayen tror ni? Finns ju en vis mån i höjd innanför altanbrädan, kanske 10 cm.

Tacksam från svar från er som vet!
 
T
Lexington Lexington skrev:
Ungefär 75x50
[bild]
[bild]
[bild]

Jag har öppnat upp för AM 310 under altanen, dock ej köpt denna ännu!

Men har 55.5 cm x 33 cm öppning

kommer bygga en platå i trä som laddstationen skall stå på. Så tack för måtten!

Men kom att tänkta på att kunna läsa av displayen med gräsklipparen i laddstationen. Antar man inte behöver göra det allt för ofta. Kan man då strunta att fästa laddstationen i platån, och se till att ha kabel över så att man vid dessa tillfällen kan dra ut hela laddstationen från altanen? Eller måste laddstationen sitta ordentligt fast för att gräsklipparen skjuter omkring den annars?
 
T
T Thomas' skrev:
Hur bred är din robot?

jag har öppningen: 55.5/33 cm, sågat upp en öppningen som dig i altanen. Skall köpa en AM 310, den är 51 cm bred och 25 cm hög, kommer det gå? Eller kommer den få problem att komma in? I sådana fall får jag öppna upp mer.

Sedan har det slagit mig, man behöver se displayen ibland när den står i laddstationen. Kan det bli tight då att kunna se displayen tror ni? Finns ju en vis mån i höjd innanför altanbrädan, kanske 10 cm.

Tacksam från svar från er som vet!
Söker du i tråden, jag vet, den är lång, så hittar du olika mått. Kolla #613 så hittar du en som byggt ett hus med 55 cm öppning till en AM 310. Har idag driftsatt min 310, också inbyggt under trädäck (kommer bild). Jag gjorde min öppning 60 cm så ca. 5 cm per sida. Har byggt ett avtagbart tak för att kunna kolla display men inser nu under kvällen att appen verkar riktigt smidig vilket gör att man sällan behöver kolla på displayen, antar jag.
 
T
T Thomas' skrev:
Jag har öppnat upp för AM 310 under altanen, dock ej köpt denna ännu!

Men har 55.5 cm x 33 cm öppning

kommer bygga en platå i trä som laddstationen skall stå på. Så tack för måtten!

Men kom att tänkta på att kunna läsa av displayen med gräsklipparen i laddstationen. Antar man inte behöver göra det allt för ofta. Kan man då strunta att fästa laddstationen i platån, och se till att ha kabel över så att man vid dessa tillfällen kan dra ut hela laddstationen från altanen? Eller måste laddstationen sitta ordentligt fast för att gräsklipparen skjuter omkring den annars?
Hej igen! Jag fäste vår och det verkar de flesta göra men har även läst de som struntat i att fästa, tror lätt att den kan flytta på sig med tiden. Som sagt, appen gör att behovet av att kolla på displayen på roboten blir mindre/ inget behov alls.
 
T
T Tobbe_G skrev:
Hej igen! Jag fäste vår och det verkar de flesta göra men har även läst de som struntat i att fästa, tror lätt att den kan flytta på sig med tiden. Som sagt, appen gör att behovet av att kolla på displayen på roboten blir mindre/ inget behov alls.

Tack för svar!

Då verkar min öppning fungera,

Jag tänkte bygga min platå något större än själva laddstationen, så kanske 77x52 cm, sedan sätter jag en ram runt, så kan inte laddplattan flytta sig, ifall att man nu behöver dra ut allting med roboten i.
 
T Thomas' skrev:
Hur bred är din robot?
Det borde funka. Displayen blir nog svår att se men jag dra bara ut min om jag behöver göra något och skjuter in den manuellt jag jag är klar. Funkar bra för mig.

jag har öppningen: 55.5/33 cm, sågat upp en öppningen som dig i altanen. Skall köpa en AM 310, den är 51 cm bred och 25 cm hög, kommer det gå? Eller kommer den få problem att komma in? I sådana fall får jag öppna upp mer.

Sedan har det slagit mig, man behöver se displayen ibland när den står i laddstationen. Kan det bli tight då att kunna se displayen tror ni? Finns ju en vis mån i höjd innanför altanbrädan, kanske 10 cm.

Tacksam från svar från er som vet!
 
T
Tack för all inspiration i denna tråd!

Kryp in till vår Automower 310 inbyggt i befintligt trädäck/ altan med avtagbart tak. Öppning 60 cm bred, 28 cm hög.
 
  • Husqvarna Automower 310 integrerad i träaltan med öppet, avtagbart lock och synlig öppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Automower 310 inbyggd i en öppning i ett trädäck med avtagbart trätak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
P D Svensson och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Mycket prydligt!
 
  • Gilla
Tubie
  • Laddar…
Byggde ett garage till min Herman med öppningsbart tak
Tog ett par dar att klura ut port stängningen men en motvikt och lite tålamod så
Nu har den fått lite stenbeläggning framför också
 
  • Modellgarage med öppningsbart tak och stenbeläggning framför, placerat på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
P D Svensson och 49 till
  • Laddar…
Kan ju lägga upp min lösning på porten om det är nån som är intresserad
 
  • Gilla
Herr M och 21 till
  • Laddar…
Byggde något liknande när corona bröt ut och man hade lite tid över.
 
  • Handbyggd träblomlåda med tak av levande mossa bredvid ett träskjul i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
emmarv och 21 till
  • Laddar…
.
 
  • Gilla
P D Svensson och 8 till
  • Laddar…
Om någon funderar på att bygga något liknande så glöm inte att såga ut ett hål som eventuella djur kan ta sig ut ifrån om de skulle bli instängda. Måste bredda mitt lite, grannens katt börjar bli fet
 
  • Gilla
  • Haha
minitoy och 18 till
  • Laddar…
Många fina hus men min tanke går till ventilationen. Min Nisse har ett hus från Clas Ohlsson där luften kan strömma fritt,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.