A
G OMathson skrev:
Ja jag skrev ju det och även i din länkade artikel står det att löpande bolån fick 20%. Inga privata bolån va 500%.
Vi är överens att detta både va dåligt och inte får hända igen, men just det kan ju inte hända som det är nu, vi har sedan dess flytande krona i Sverige.
Jo. men inte för bönderna.
Jag skrev aldrig att det gällde er vanliga dödliga eller hur?

G
Maskintok skrev:
Nej, du skrev i ditt 500% inlägg inget att det gällde företag och har heller inte görklarst
Maskintok skrev:
Nej du nämnde inte i ditt 500% inlägg att det gällde företag och inte förklarat vad "amorteringsränta". Men de e lungt, vi är ju överens.

Det är ju helt fantastiskt att frågan om fastighetsskatt fortfarande diskuteras Robinhood politiken bör finnas i detta avlånga land. Men det måste finnas gränser.
Jag tror faktiskt inte sossarna menar allvar. Det skulle få förödande konsekvenser för många. Dom ,ex hög inkomst betalar redan hög skatt. Är det några man skulle ge sig på är det oss som är företagare. Men det vågar dom bara när det gäller små företag. Stora flyr direkt ifall dom missgynnas.

Tyvärr så ökar politikerföraktet i hög takt. Samtidigt måste vi förstå att vi lever i ett demokratiskt samhälle. Att läsa på och rösta på det man tror på är viktigare en någonsin.

vad man en tror på.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
A
G OMathson skrev:
Nej, du skrev i ditt 500% inlägg inget att det gällde företag och har heller inte görklarst

Nej du nämnde inte i ditt 500% inlägg att det gällde företag och inte förklarat vad "amorteringsränta". Men de e lungt, vi är ju överens.
;) det var ett generellt svar från början.
amorteringsränta är ju som jag skrev en ränta som är lägre än bolåneränta.
Man kan i själva lånet skriva in maskiner mm och då anpassa när på året räntan ska vara låg, detta gör att när det rullar så får man ett till krav på räntan som man då slapp och även denna kan man dela upp med en ytterligare ränta.
Så det blir ränta På ränta.. :cool::cool:

A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det är ju helt fantastiskt att frågan om fastighetsskatt fortfarande diskuteras Robinhood politiken bör finnas i detta avlånga land. Men det måste finnas gränser.
Jag tror faktiskt inte sossarna menar allvar. Det skulle få förödande konsekvenser för många. Dom ,ex hög inkomst betalar redan hög skatt. Är det några man skulle ge sig på är det oss som är företagare. Men det vågar dom bara när det gäller små företag. Stora flyr direkt ifall dom missgynnas.

Tyvärr så ökar politikerföraktet i hög takt. Samtidigt måste vi förstå att vi lever i ett demokratiskt samhälle. Att läsa på och rösta på det man tror på är viktigare en någonsin.

vad man en tror på.
sossarna hatar oss företagare..

N
R Rkarlsson skrev:
Men läsa kunde du inte då du inte såg problem med att äldre människor med låg inkomst men som köpte tomt på idag attraktivt läge ska kastas ut.
Du vill inte alls åt grannarna, du vill åt alla som äger hus. Bor du själv i lägenhet?

Du tror dessutom inte att arbetare med hög inkomst betalar mer skatt? Var får du allt ifrån.
Va?
Ska äldre köpa ny tomt på attraktivt läge?

Jag bor i en ganska stor villa ..

Igen så inleder du dina argument med att ljuga om mig som person.

N Nybergzzz skrev:
Va?

Återigen bevisar du att du inte läste ett jävla skit av vad jag skrev.

Återkom när du läst så kan vi fortsätta. Annars önskar jag dig en trevlig kväll.

A
N Nybergzzz skrev:
Va?

Tycker jag du är duktig på... ;)

N
Maskintok skrev:
Troligen i förhoppningen att om vi alla andra får betala jätte summor så slipper han..
häromdagen var du igång med att byta elmätare... kanske samma uträkning.. ;)
Du tror dessutom inte att arbetare med hög inkomst betalar mer skatt? Var får du allt ifrån.[/QUOTE]
Maskintok skrev:
Troligen i förhoppningen att om vi alla andra får betala jätte summor så slipper han..
häromdagen var du igång med att byta elmätare... kanske samma uträkning.. ;)
Som vanligt använder Ni med lågt iq personangrepp som motargument när ni har fel..

Men jag bodde ju nyss i lägenhet och levde på bidrag?

Hahahaha

Maskintok skrev:
sossarna hatar oss företagare..
Nej. Det harr dom inte råd med. Ser knappt skillnad på sossar å moderater längre. Men visst. Sista åren kanske klyftan har ökat något igen mellan partierna

• Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Nej. Det harr dom inte råd med. Ser knappt skillnad på sossar å moderater längre. Men visst. Sista åren kanske klyftan har ökat något igen mellan partierna
Jaså måste vara där du bor då.
För nog sitter företagarhatet i ryggen hos sossarna allt..
Man vill driva folk till ruinens brant.. Bara kolla hur de skött pandemilagen...

Maskintok skrev:
Hmm så min far och granne som hade 500% i ränta på 90 talet på jordbruksfastighet betalde massor av pengar i ränta utan anledning.. det måste jag tala om.. (y):cool:
Tror att grannen blir väldigt glad över att veta att 120.000 kr i ränta per månad var bara ett skämt..
Verkar väldigt osannolikt att en jordbrukare lånar pengar direkt av riksbanken? Jag har inte hittat en enda källa som stryker att vanliga banker höjde sina räntor till slutkunder till något i närheten av den nivån.

Magnus E K
Har bara läst rubriken men taket på mitt hus är i ganska dåligt skick så det blir nog ingen större skillnad om det tas bort från beskattning eller inte.

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Verkar väldigt osannolikt att en jordbrukare lånar pengar direkt av riksbanken? Jag har inte hittat en enda källa som stryker att vanliga banker höjde sina räntor till slutkunder till något i närheten av den nivån.
Nä ingen vad jag vet som lånat pengar därifrån som bonde.

Maskintok skrev:
Nä ingen vad jag vet som lånat pengar därifrån som bonde.
Hur kunde bonden få 500% ränta då? Lånat på svarta börsen?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.