♂️ letar efter en extra lång duschslang inför sommaren. 15-25 meter. Vill bygga en utedusch med varmvatten. Ta det från badrummets blandare och ha avstängare på munstycket. Googlat så att fingrarna känns som falukorv - men hittar bara 5 meters.
Tips? Jag har en solvärmd men det ger bara 5-10 minuters dusch. Tackarr. Bjuder på macka till den bästa länken.
Tips? Jag har en solvärmd men det ger bara 5-10 minuters dusch. Tackarr. Bjuder på macka till den bästa länken.
Köpa flera vanliga duschslangar med nipplar emellan? Blir ju några skarvar men du får en mjuk och värmetålig slang.
Jag tänkte mer på vanliga slangklammor på slangnipplar. Håller ju lite bättre än Gardenakopplingar. Gjorde själv på det viset i en lägenhet med liten trädgård när jag skulle vattna gräsmattan, drog trädgårdsslang från handfatet på toaletten, tvärs genom hallen och ut. Dock ingen permanent lösningMaskintok skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 378 inlägg
Du får nog leta efter värmebeständig slang i allmenhet som metervara men det kallas väl inte för duschslang för jag tror inte det finns många duschar med 5 m mellan blandare och munstycket.
Precis.Keiller skrev:
Tänkte jag talar om det med gardena kopplingar så ingen får tankarna som jag hade förr... Kan gå illa.. Som även TS var ute för..
Får väl skarva ett gäng duschslangar då. Vore skönt med en varm dusch på bryggan