P Petteri Koste skrev:
Jag vill inte hålla på och byta. Bara veva in och använda i duschen med.
Är det inte extremt opraktisk att använda en 15 meter lång duschslang i en vanlig dusch?
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte extremt opraktisk att använda en 15 meter lång duschslang i en vanlig dusch?
Tänkte gömma den bakom tvättmaskinen i en korg. Men är det inte bättre att försöka svara på frågan?
 
Hydroscand kan nog pressa en slang om du bara vet hur anslutningarna ska se ut :)

Men låter opraktiskt med så lång duschslang :rofl:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…

Bästa svaret

P Petteri Koste skrev:
Men är det inte bättre att försöka svara på frågan?
Så fungerar det inte riktigt på ett forum. Här försöker de flesta hjälpa till efter bästa förmåga och de försöken begränsas sällan till enbart konkreta svar på exakt den fråga som ställs. Ofta ger dessa utvikningar nya infallsvinklar som kan ge bättre lösningar i slutändan. Detta är ett diskussionsforum och här diskuteras ett ämne. Olika synpunkter, erfarenheter och tankar kring detta är normalt välkomna.

Passar det inte med goda råd i all välmening, även om de inte riktigt är vad du vill höra eller exakt ett svar på den fråga du ställt, finns det andra möjligheter att få hjälp som kanske är mer i din smak. Onödiga spydigheter till de som försöker hjälpa till är dock rätt svåra att förstå.

Nu har jag i och för sig förstått att just du inte är intresserad, men då det som skrivs här skrivs för att förhoppningsvis vara diverse medlemmar till gagn, tror jag att den som tänker sig ha en 15 meter lång slang mellan duschblandare och duschmunstycke, bör fundera på om tiden mellan temperaturjustering och upplevd effekt inte kan komma att kännas väl lång.
 
  • Gilla
Hasse C och 1 till
  • Laddar…
I ditt fall hade jag nog siktat på att lägga en PEM-slang där ute med utvändig rörgänga 15 i båda ändar. Avslutat den precis utanför fönstret och på bryggan. Sen lagt den snyggt där den inte är i vägen. Då kan du enkelt skruva av handtaget på duschslangen och skruva på PEM-slangen och sen ha en vanlig slang ute på bryggan. FInns ju såna handduschar med "ventil" på som man ex har i grovdisken på resturanger som du kan ha på där ute.

Hellre ha en bra slang liggandes snyggt hela sommaren än att försöka rulla in och ut en slirkig duschslang var och varannan dag!
 
  • Gilla
Petteri Koste
  • Laddar…
Enklaste lösningen är väl en omkastare på duschblandaren med en 'gardenakrananslutning' och en vanlig trädgårdsslang? Då kan man ha hur mycket slang man vill och behöver inte dra in den varje gång man ska duscha inne.

Omkastare monterad på duschblandare med gardenakoppling och trädgårdsslanganslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik Salhammar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.