3 396 794 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Pixbo till Pixbo. Drygt 1km bilvägen.R roli skrev:Har jag fått spruta och tiden passar så kan jag också hjälpa till. En "baxarsekt" kan vara bra att tillhöra, rätt vad det är så kanske man köpt på sig en maskin att ha i garaget. Har släpkärra med kåpa och ramp, dock behövs en skiva på rampen om man skall köra något på den eftersom det är en "rillramp".
Hur långt skall det flyttas, Pixbo till ?
Men då kan du räkna med att det går snabbt och smidigt. Det kommer 2 starka pågar och bär ut dom till digV vectrex skrev:
Äntligen! Jag börjar känna att vi har en stark västsvensk baxarsekt på G! Bara hoppas covid inte sätter för mycket käppar i hjulen.
Jag har inte haft covid (vad jag vet) men verkar immun ändå då både min dotter och tjej har haft det och varit i min närhet då. Har aldrig varit så frisk som sista året, inte ens lite snorig sen hösten 2019.
Jag har inte haft covid (vad jag vet) men verkar immun ändå då både min dotter och tjej har haft det och varit i min närhet då. Har aldrig varit så frisk som sista året, inte ens lite snorig sen hösten 2019.
Den här är ok (i kombination med hängslen då )norrbottenssnickaren skrev:
Missade att få med länken:nanowire skrev:
https://www.ullaredlantman.se/fallskydd-sakerhet/falldamparlina-polyesterdubbel-2.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nog är man ju ganska trög ibland.... Skruvstycket har suttit där sen 2018 och först nu kommer jag på att jag behöver ju inte leta reda på en tving för att sätta fast bandslipen i bordet där jag brukar ha den... Ändå så monterade jag skruvstycket där för att kunna använda det exakt så med mft skivan.
Logga in
Skapa konto
Armeringsnätet tror jag skymtade i en tidigare bild, ( såg ut att vara ett svetsat 100x100 nät)Lexington skrev:
Hur gjorde du för att hålla armeringen på rätt höjd vid gjutningen ?
hängde upp det i träribbor med ståltråd så det hamnar mitt i gjutningen, sen kan man antingen pilla ut ståltråden när det torkat o man vibrerat färdigt, eller göra som jag o låta det sitta kvar o sen bara klippa av! Allt hamnar ju ändå på undersidan!H hyggabus skrev:
Logga in
Skapa konto
Jag har jobbat med för mig ett nytt ämne, Accoya! Köpt ett lass med accoya som skall bli överliggare och stolpar till 2st balkongräcken, det kommer sitta på ett väldigt väderutsatt ställe i Kungshamn i Bohuslän, precis vid havet. Samtliga skall vitmålas och därav valet av Accoya. Tryckimpregnerat har visat sig inte fungera över tid, färgen flagnar hur väl det än är byggt och hur noga än underarbetet är gjort.Hoppas accoyan kommer fungera bättre.
En viss ättiksdoft kan kännas när man bearbetar materialet. I övrigt är det lite "dammigt" och ganska mjukt och lätt. Otroligt dimensionsstabilt. Jag hyvlade en 50x200 bit för 2 månader sen när jag fick virket och den ytan är fortfarande så plan att den sugs fast på hyvelbordet, det har jag aldrig upplevt med något annat trä hur väl torkat det än är så brukar det alltid röra sig åtminstone lite på 2 månader.
En viss ättiksdoft kan kännas när man bearbetar materialet. I övrigt är det lite "dammigt" och ganska mjukt och lätt. Otroligt dimensionsstabilt. Jag hyvlade en 50x200 bit för 2 månader sen när jag fick virket och den ytan är fortfarande så plan att den sugs fast på hyvelbordet, det har jag aldrig upplevt med något annat trä hur väl torkat det än är så brukar det alltid röra sig åtminstone lite på 2 månader.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Vi har en sprucken bordsskiva av Accoya på vårt utebord, den klarade inte mer än en sommar och en vinter vid havet. Men det är någon sorts fanerad limträskiva av tvivelaktig kvalitet antar jag, för accoya är väl dyrt.