1 356 282 läst · 2 804 svar
1356k läst
2,8k svar
Yale doorman
har haft notiser för ringklockan sen jag köpte låset för över en månad sedan....P Perkylainen skrev:
Ok, nu har jag provat på alla möjliga sätt. Har inte lyckats få nån notis i mobilen hur jag än gör. Hittar ingen inställning heller o kan inte göra någon ”smart avisering” som triggas av ringklockan. Har jag missat något?C CNystrom skrev:
Har iPhone XR och version 11.0.1 av appen. Låset har programvara 3.2.1-2.6.139-2.0.0.
Hej Anders, läs mitt inlägg #2037 i denna tråd där jag skrev hur jag löste det. Om man står ut med risken att August-integrationen kan sluta funka när som helst, så kan man använda den. Det funkar fortfarande bra.AndersPS skrev:
Jag hittade den också men förvånansvärt lite info om det. Om jag förstår det korrekt sker det via deras api i molnet och inte lokala vis Connect pucken? Blir det mycket delay? Kan man slå av och på autolås?P Perkylainen skrev:
Ja, som Perkylainen skriver, så funkar det för alla som har ett konto inlagd och "Tillgång Via App" inställd. Funkar sjukt bra för både mig och min sambo. Hon var väldigt emot detta innan jag installerade låset men är helfrälst nu bara pga av denna funktion!Brunoda skrev:
Vet inte hur det funkar, bara att det funkar. Jag är inte insatt i moln/api-tjänster.AndersPS skrev:
Automatiskt upplåsning har jag via Yaleappen fortfarande. Automatisk låsning använder jag ej men det är väl fortfarande via Yaleappen o inte HA man skulle ha det.
Delay upplevs inte mer än när jag släcker en zigbeeströmbrytare.
Såhär svarar Yale ang. Aviseringar i mobilen:
Därefter frågade jag om vilka telefoner samt mjukvaror det gäller, fick då nedanstående svar:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därefter frågade jag om vilka telefoner samt mjukvaror det gäller, fick då nedanstående svar:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej. Var nämligen i kontakt med jobbets it support kopplat till jobbet för ett tag sedan då ställde han frågan om jag hade comhem för comhems router förnyar tilldelning av något varannan vecka .A A.G skrev:
Den statiska förbrukaren blir ej tilldelad på nytt och låstet slutar att fungera korrekt då den tappt Wi-Fi.
Tjena!
Haft ett V2N jättelänge utan problem, nu skaffade jag ett Yale Linus Family till mina föräldrar.
Att få connect att fungera löste sig med att först läsa att det bara fungerar på 2,4GHz , sedan ignorera det i någon timme, avinstallera app och lås och connect 100 ggr, sedan till slut aktivera ett Gäst-ssid som bara gick på 2.4 Ghz-bandet. Sedan fungerade allt som det skulle vid installationen.
Att slå av 5Ghz på hela ens wifi vill man inte göra, så det kan vara bra att utnyttja Gäst som de flesta enkelt kan dra igång. Jag hade nog faktiskt samma problem i min sommarstuga med ett Glue-lås, där aktiverade jag 5Ghz igen efter installation av låset utan problem.
Tips i all välmening, lycka till!
mvh
Fredrik
Haft ett V2N jättelänge utan problem, nu skaffade jag ett Yale Linus Family till mina föräldrar.
Att få connect att fungera löste sig med att först läsa att det bara fungerar på 2,4GHz , sedan ignorera det i någon timme, avinstallera app och lås och connect 100 ggr, sedan till slut aktivera ett Gäst-ssid som bara gick på 2.4 Ghz-bandet. Sedan fungerade allt som det skulle vid installationen.
Att slå av 5Ghz på hela ens wifi vill man inte göra, så det kan vara bra att utnyttja Gäst som de flesta enkelt kan dra igång. Jag hade nog faktiskt samma problem i min sommarstuga med ett Glue-lås, där aktiverade jag 5Ghz igen efter installation av låset utan problem.
Tips i all välmening, lycka till!
mvh
Fredrik