5 227 läst · 16 svar
5k läst
16 svar
Vad har hänt? Läckage in genom skorsten?
Gratis vattenJiji skrev:
Var upp igen i samband med lite annat grejs på vinden, drog bort så mycket isolering jag kunde sen kände jag med handen, väldigt blött och isigt på en del av isoleringen, sen en trälist som satt över glipan mellan den här fula trälådan och taket var nästan genomrutten. Var som att klämma på en blöt tvättsvamp när jag använde kofoten på träet.
Men börjar misstänka att lådan är fäst eler fortsätter längre upp och möjligen slutar där plåtlådan på taket tar slut. Då måste man endera såga bort bräderna nere eller fortsätta utifrån. Kanske är någon av ventilationsrören som måste åtgärdas eller är felaktigt isolerade i bästa fall, men jag är lite tveksam...
Hittade papper på takläggaren så ska ta kontakt den vägen ASAP!
Isch. Tur att du hittade det. Förhoppningsvis blir det inte allt för komplicerat att lösa.B bradgard skrev:Gratis vatten
Var upp igen i samband med lite annat grejs på vinden, drog bort så mycket isolering jag kunde sen kände jag med handen, väldigt blött och isigt på en del av isoleringen, sen en trälist som satt över glipan mellan den här fula trälådan och taket var nästan genomrutten. Var som att klämma på en blöt tvättsvamp när jag använde kofoten på träet.
Men börjar misstänka att lådan är fäst eler fortsätter längre upp och möjligen slutar där plåtlådan på taket tar slut. Då måste man endera såga bort bräderna nere eller fortsätta utifrån. Kanske är någon av ventilationsrören som måste åtgärdas eller är felaktigt isolerade i bästa fall, men jag är lite tveksam...
Hittade papper på takläggaren så ska ta kontakt den vägen ASAP!
Jo, det fanns de i familjen som menade att jag inte skulle gnälla när regnet öste ner och vattnet porlande i hinkar och byttor, utan istället passa på att ta en dusch.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur återställa gräsmatta efter vildsvin(hänt för flera år sedan)
Gräsmatta -
Era erfarenheter av hantverkares debitering för småjobb
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hantverkares körersättning och parkeringsavgifter
Hantverkare -
Skaderisk mindre avstånd golv till läckageindikering än krav?
Vatten & Avlopp -
Innertak - Läckage eller kondens?
Tak & Vind