Jiji Jiji skrev:
Det var faktiskt det enda stället som vi hade rinnande vatten. :rofl:
Gratis vatten :D

Var upp igen i samband med lite annat grejs på vinden, drog bort så mycket isolering jag kunde sen kände jag med handen, väldigt blött och isigt på en del av isoleringen, sen en trälist som satt över glipan mellan den här fula trälådan och taket var nästan genomrutten. Var som att klämma på en blöt tvättsvamp när jag använde kofoten på träet.

Men börjar misstänka att lådan är fäst eler fortsätter längre upp och möjligen slutar där plåtlådan på taket tar slut. Då måste man endera såga bort bräderna nere eller fortsätta utifrån. Kanske är någon av ventilationsrören som måste åtgärdas eller är felaktigt isolerade i bästa fall, men jag är lite tveksam...

Hittade papper på takläggaren så ska ta kontakt den vägen ASAP! :D
 
  • Röd ventilationslåda på tak med tegelpannor, potentiell läckagekälla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vindutrymme med synliga fuktskador och röta på en trälist, omgiven av isoleringsmaterial och en träkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vatten- och is-skadad isolering och rutten trälist på vinden vid trälåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B bradgard skrev:
Gratis vatten :D

Var upp igen i samband med lite annat grejs på vinden, drog bort så mycket isolering jag kunde sen kände jag med handen, väldigt blött och isigt på en del av isoleringen, sen en trälist som satt över glipan mellan den här fula trälådan och taket var nästan genomrutten. Var som att klämma på en blöt tvättsvamp när jag använde kofoten på träet.

Men börjar misstänka att lådan är fäst eler fortsätter längre upp och möjligen slutar där plåtlådan på taket tar slut. Då måste man endera såga bort bräderna nere eller fortsätta utifrån. Kanske är någon av ventilationsrören som måste åtgärdas eller är felaktigt isolerade i bästa fall, men jag är lite tveksam...

Hittade papper på takläggaren så ska ta kontakt den vägen ASAP! :D
Isch. Tur att du hittade det. Förhoppningsvis blir det inte allt för komplicerat att lösa.

Jo, det fanns de i familjen som menade att jag inte skulle gnälla när regnet öste ner och vattnet porlande i hinkar och byttor, utan istället passa på att ta en dusch. :crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.