104 658 läst · 492 svar
105k läst
492 svar
Två bilar har stått på min fastighet i över ett år - hur blir man av med dem?
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 348 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 348 inlägg
Och det gick snabbt att få slut på de pengarna. 4000-kronorsrallyt skulle börja något visst datum, kommer inte exakt ihåg vilket det var. I vanlig ordning hade jag i min bilsamling någon bil som var mogen för skroten men hade inte lust/tid/möjlighet att hänga på första da'n. Det blev lång näsa för min del, innan första dagen var slut var nämligen pengarna slut.13th Marine skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 443 inlägg
Snygg historia men jag vet inte vad du vill säga med det.A Alexn72 skrev:Isåfall skulle det fungera så här för dig.
En person kastar in en ölburk på din tomt. Du går ut för att konfrontera personen men denna är långt bort och skriker något du inte hör. På reg numret på ölburken får du reda på att det är person x som äger burken. Du säger det till grannen som sett det hela att denna ska nu åka i soptunnan.
Din granne som även är åklagare berättar för dig att om du gör det så kommer du få problem. När du sen ringer polisen så säger dem samma sak.
Du kontaktar då person x. Som svarar något om pengar till cigg.
Du har nu en ölburk som är olaglig att kasta. Olaglig att flytta och den ligger på din tomt.
Hade den bara legat 3meter åt andra hållet så hade den legat på kommunen mark och varit borta innan fredagsmyset.
Om man flyttar bilen till kommunens mark då löser man sitt eget problem på allmänhetens bekostnad. Förnekar du detta enkla sammanhanget?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Ja så var det ju, var väl rätt lång kö på skrotarna, och Sverige dammsögs på billiga bilar att skrota.B Blazermannen skrev:Och det gick snabbt att få slut på de pengarna. 4000-kronorsrallyt skulle börja något visst datum, kommer inte exakt ihåg vilket det var. I vanlig ordning hade jag i min bilsamling någon bil som var mogen för skroten men hade inte lust/tid/möjlighet att hänga på första da'n. Det blev lång näsa för min del, innan första dagen var slut var nämligen pengarna slut.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
B larry78 skrev:
R Rem skrev:
Det där med skulderna är oerhört viktigt. Tar du över bilen blir du skattskyldig på den t ex. Stor risk att skatten inte är betald på minst ett år ju. Jag hade INTE velat ha den överskriven till mig själv Speciellt inte om det är ”suspekta” fd ägare.R Rem skrev:
Det är inget som KFM kommer att driva in.Ellenkaramellen skrev:
Det kan bli aktuellt om man vill ställa på den igen och då endast skulder för skatten, alltså inte P-böter osv.